۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 3017
کد خبر: 83781519
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کارزار مردمی «نه به باغ وحش» در یک قدمی موفقیت

تهران-ایرناپلاس- به نظر می‌رسد کارزار مردمی نه به باغ وحش که از ششم اردیبهشت‌ماه به دست حامیان حیوانات برپا شده بود، به یک قدمی موفقیت یعنی تعطیلی باغ‌وحش اصفهان رسیده است.

کارزار مردمی نه به باغ وحش که تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، تاکنون امضای بیش از ۴۶ هزار نفر را در حمایت از حیوانات به ثبت رسانده که بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

در متن این کارزار آمده است: «با توجه به تجربه تلخ و سخت قرنطینه که همه ما پشت سر گذاشتیم، به‌جاست که بتوانیم حیواناتی را که مدت زمان طولانی در قفس‌های کوچک با امکانات ناچیز در باغ‌وحش‌های کثیف و غیراستاندارد نگهداری می‌شوند از این شرایط نجات دهیم. فرزندان ما با دیدن حیوانات در این اسارت هیچ چیزی جز نادیده گرفتن حق آزادی و زندگی حیوانات برداشت نمی‌کنند. از این رو خواستار کمک به بسته‌شدن تمام این اسارتگاه‌های حیوانات هستیم.»

برنا موسوی، کارشناس معماری و نویسنده کمپین نه به باغ وحش می‌گوید: «استقبال از کمپین نه به باغ‌وحش حین شروع قرنطینه اوج گرفت، آن هم به دلیل  حسی که در قرنطینه به ما دست داد. این وضعیت به مردم امکان درک قضیه را داد و استقبال خوب آنها را از کمپین موجب شد.»

این فعال حقوق حیوانات با بیان اینکه باغ‌وحش‌های ایران شرایط بسیار بدی دارند گفت: حیوانات نه غذای خوبی می‌خورند نه فضای مناسبی دارند. تعطیلی باغ‌وحش یک درخواست همیشگی حامیان حیوانات بوده است.

او ضمن اشاره به استقبال از کمپین نه به باغ‌وحش گفت: ‌در ابتدا روزانه ۹ هزار نفر به کمپین می‌پیوستند. طی پنج روز به عدد مورد نظر رسیدیم و شروع به پیگیری رسمی از دستگاه‌های ذی‌ربط برای تعطیلی باغ‌وحش اصفهان کردیم. تاکنون رضایت اعضای شورای شهر را برای تعطیلی جلب کرده‌ایم و مصوبه تعطیلی باغ‌وحش اصفهان در حال تصویب نهایی است. جالب است بدانید گفته می‌شود سالی حدود یک میلیارد تومان برای باغ‌وحش اصفهان هزینه می‌شود؛ اما این باغ‌وحش سالی حدود سیصد میلیون بلیت می‌فروشد و بقیه هزینه‌ها از بودجه شهرداری اصفهان پرداخت می‌شود. تعدادی از اعضای شورای شهر می‌گفتند اصفهان شهری توریستی است و باید باغ‌وحش داشته باشد، در حالی که این شهر پر از جذابیت‌های تاریخی و طبیعی است و نیازی به این جذابیت‌های کاذب ندارد.

موسوی گفت:‌ من از سایرین هم دعوت می‌کنم به دنبال مطالبات و خواسته‌های مدنی‌شان بروند. خیلی وقت‌ها می‌ترسند؛ اما پیگیری مطالبات مدنی‌ یکی از نیازهای جامعه امروز است.

گفته‌های موسوی در حالیست که کوروش محمدی رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان نیز به تازگی گفته است پس از اتمام تحقیقات کارشناسی، تعطیلی پارک وحش صفه در صحن علنی شورا به رأی گذاشته خواهد شد.

براساس آنچه محمدی به خبرگزاری ایمنا گفته است، کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان تصمیم نهایی خود را درباره پارک وحش صفه گرفته است. به گفته وی با توجه به لزوم حفظ سلامت حیوانات و به منظور جلوگیری از هرگونه اقدام هیجانی و اخذ نظرات کارشناسی در روند اجرای این تصمیم، اعضای کمیسیون، شهرداری را مکلف کرده اند در چند ماه آینده پارک وحش را تعطیل کند.

به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان، برنامه زمان بندی برای تعطیلی پارک وحش توسط شهرداری و کارشناسان محیط زیست تدوین خواهد شد از این رو طرح تعطیلی پارک وحش کاملاً کارشناسی شده و برای تصویب نهایی به صحن علنی شورا خواهد رفت.

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.