۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 879
کد خبر: 84154607
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

این متن غیرسیاسی است؛ فقط «موافقان» تحریم بخوانند!

۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲
کد خبر: 84154607
دکتر محمدرضا رئیسی
این متن غیرسیاسی است؛ فقط «موافقان» تحریم بخوانند!

تهران- ایرناپلاس- من روزنامه‌نگارم؛ یک شهروند عادی که روزانه با هموطنان خود از طیف­‌ها و مشاغل گوناگون سروکار دارم؛ هر روز ده­‌ها و شاید صدها رسانه­ مختلف از رسمی و غیررسمی تا نوشته­‌های تخصصی و دلنوشته­‌های همنوعان را می­‌خوانم؛ گاهی شاد می­‌شوم؛ گاهی غمگین، گاه برآشفته و گاهی متاسف... .

بگذارید اعتراف کنم حال مردم سرزمینم خوب نیست؛ بیشتر از هر زمان دیگری نگرانی و غم را در چهره و از عمق نوشته­‌ها و نانوشته­‌هایشان می­‌بینم، می­‌خوانم، حس می­‌کنم، درک می­‌کنم با همه جانم!
گاهی ساعت­‌ها در سکوت درد می­‌کشم برای ملتی که مصیبت تحریم­‌های وحشیانه و غیرانسانی دامن­شان را گرفته و همدستی­‌اش با کرونا نفس­شان را بند آورده؛ میلیون­‌ها انسان غیرسیاسی و شریفی که چشم به تدبیر دولت و مسئولان نظام بسته‌اند تا شر این تروریسم اقتصادی جنایتکارانه از سرشان رفع شود.

تکلیف­‌ام با مقام‌ها و مسئولانی که شبانه‌روز مجاهدت می­‌کنند برای رفع و خنثی‌سازی تحریم­‌ها و بلای منحوس کرونا روشن است؛ تاکید هم‌زمان رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری کشورم برای خنثی‌سازی و درنگ نکردن در رفع تحریم­‌ها «حتی برای یک ساعت» در کنار اشاره­ معاون اول رئیس‌جمهوری بر «خنثی‌سازی عزتمندانه­ تحریم­‌های ظالمانه در اولین فرصت» دلم را به اندازه کافی گرم می­‌کند، اما خطاب این نوشتار، فروتنانه به منتقدانی است که همچنان بر طبل تحریم می­‌کوبند و یا درصدد تاخیر در رفع تحریم­‌ها یا مخالف هرگونه تلاشی برای خنثی‌سازی و اعلام شکست فشار حداکثری دشمن هستند.

آقایان، سیاسیون، شخصیت­‌ها، تریبون‌داران، صاحبان منبر و رسانه!
می­‌دانم آمریکا تعهد داده بود در برجام بماند و به وظایفش عمل کند، همانگونه که ما ماندیم و عمل کردیم؛ می­‌دانم دولت و مردم نباید چشم به آمریکا و غرب داشته و فقط منتظر مذاکره یا توافق باشند؛ می­‌دانم همه اقشار و مشاغل باید به تلاش خود در زمینه رونق تولید و اقتصاد عمل کند و رفع تحریم­‌ها با توجه به مشکلات بانکی و ارزی به بهبود تولید و صادرات می­‌انجامد و ایران­مان از نظر اقتصادی قوی­تر خواهد شد؛ می­‌دانم رفع تحریم­‌های اقتصادی آمریکا، همانند شکست تمدید تحریم تسلیحاتی، پیروزی بزرگ ملت ماست در برابر این همه ستم و قلدری؛ باور کنید همه­ این‌ها را می­‌دانم و می­‌دانند مردم ما؛ اما سخن من چیز دیگری است.

قدری در میان مردم عادی کوچه و بازار حضور یابید؛ اندکی سخنان­شان را بشنوید؛ حتی شده به صورت ناشناس با مردم کوچه و خیابان همدل و هم­‌سخن شوید تا ببینید چه رنجی می­‌کشند از این اوضاع دشوار معیشتی؛ به بیمارستان­‌ها، فروشگاه‌ها، بازارها، داروخانه­‌های هلال احمر و ۲۹ فروردین، متروهای شلوغ در این روزهای کرونایی، به اتوبوس­‌های خاکستری این روزها، میوه فروشی­‌ها، قصابی­‌ها، لباس فروشی­‌ها، اغذیه فروشی­‌ها، نانوایی­‌ها، کوچه­‌های بن بست، به خیابان‌های سرد، پاساژهای خلوت، بازارهای متروک و از همه مهم­تر به نظرها و کامنت­‌های مردم در شبکه­‌های اجتماعی سری بزنید و ببینید و بشنوید این مردم شریف و بی‌گناه چه شوقی برای رفع تحریم­‌ها دارند.

به چشم­‌های ساده­‌شان بنگرید و حس­ کنید چه غمی، چه مصیبتی می­‌کشند از این «جنگ اقتصادی نابرابر» و چه امید زلالی دارند برای رفع و دفع نقشه­ شوم واضعان و مدافعان تحریم و کمبود معیشت و کمبود زندگی!

به این مردم شرافتمند و قانع که بویژه در سه سال گذشته صبورانه بار فشار حداکثری پلیدترین دشمنان­ این خاک را به دوش کشیدند و آن را تبدیل به «شکست حداکثری» بدخواهان کردند،، دقت کنید؛ باور کنید این­ها نه سیاسی­‌اند نه جناحی، نه فریب­‌خورده دشمن، نه عامل خارجی و نه بی­‌بصیرت و کم سواد؛ این­ها همان خواهران، برادران، فرزندان، پدران و مادران ما هستند که کمرشان در حال خم شدن است زیر بار گرانی و با شکست تاریخی ترامپ و ترامپیسم.

منتظر چشیدن ثمره­ تحمل سه سال سخت و جانکاه هستند؛ این مردم بی­‌منت، چشم انتظار رفع و خنثی کردن تحریم، گرانی، احتکار، تورم و بی‌ارزشی پول ملی خود هستند؛ این مردم هم، میهن‌شان را دوست دارند، هم چهار دهه است پشت نظام و انقلاب­شان ایستاده­‌اند و در سه سال سخت گذشته امیدوار بودند به ابطال نقشه­‌های شوم غدارترین دشمنان شان.

سیاسیون محترم! برای یکبار هم که شده با خواست اکثریت مردم همراه شوید و بی‌چشمداشت به کاسبی تحریم و انتخابات ۱۴۰۰ و پست و مقام و منصب کوتاه این دنیا، کمک کنید بدون تاخیر تحریم­‌ها به تاریخ بپیوندند و شادی به چهره دوست داشتنی آحاد جامعه برگردد؛ کمک کنید یکبار دیگر حماسه­‌ای مانند آزادسازی خرمشهر برپا کنیم و شادی‌کنان پایان حصر اقتصادی و تروریسم مالی- معیشتی کور غرب را اعلام کنیم و یکبار دیگر جشنی به وسعت همه ایران برپا کنیم؛ کمک کنید لطفا!

۴ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.