۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85493974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محافظ برق برای چه لوازم برقی ضروری است؟

۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۵
کد خبر: 85493974
محافظ برق برای چه لوازم برقی ضروری است؟

با توجه به هزینه های زیاد تعمیر یا خرید وسایل برقی جدید، محافظ برق از مهمترین تجهیزات برقی محسوب می شود. در این مقاله به وسایلی که محافظ برق برای آن ها ضروری است، می پردازیم.

ایرنابازار- با توجه به هزینه های زیاد تعمیر یا خرید وسایل برقی جدید، محافظ برق از مهمترین تجهیزات برقی محسوب می شود. در این مقاله به وسایلی که محافظ برق برای آن ها ضروری است، می پردازیم.

لوازمی که نیاز به محافظ برق دارند

کامپیوتر و لپ تاپ

بسیاری از افراد در خانه کار می کنند؛ در کلاس های آنلاین شرکت می کنند. لپ تاپ یا کامپیوتر، جهت افزایش توانایی شما برای شرکت در این فعالیت ها حیاتی است. فقط یک موج کوچک یا افت جریان، کافی است تا یک لپ تاپ یا کامپیوتر گران قیمت را خراب کند. بنابراین بهتر است شارژرهای لپ تاپ و کامپیوتر را به محافظ برق وصل کنید.

محافظ برق برای چه لوازم برقی ضروری است؟

کنسول های بازی

بیش از 30 سال است که سیستم های بازی به عنوان یک منبع سرگرمی هستند. مهم نیست که سیستم بازی قدیمی دارید یا جدیدترین آن؛ کنسول های بازی باید به یک محافظ برق وصل شود. هارد دیسک ها و پردازنده‌های سیستم های بازی به راحتی در اثر افزایش ولتاژ، آسیب می بینند.

برخی از سیستم‌ها پیشرفت بازی شما را به‌جای فضای ابری ذخیره می‌کنند و هر گونه آسیب به حافظه یا هارد دیسک سیستم بازی شما می‌تواند تمام زمان و انرژی را که در محیط بازی صرف کرده‌اید پاک کند.

تلویزیون

تلویزیون های امروزی دارای طراحی پیچیده ای از تراشه ها، پردازنده ها و سیم کشی هستند. برای بسیاری از مردم، بیشتر یا حتی تمام اوقات فراغت در خانه آنها را پر می کند. زمان زیادی صرف پخش برنامه ها، فیلم ها یا رویدادهای ورزشی زنده متمرکز می شود. افزایش ولتاژ ناگهانی، می تواند به سیم کشی تلویزیون شما آسیب جدی وارد کند.

گاهی نیاز به تعویض کل دستگاه می باشد. تلویزیون خود را به یک محافظ برق وصل کنید تا در برابر نوسانات غیرمنتظره برق محافظت شود.

ابزار پزشکی

بسیاری از مردم برای انواع شرایط مداوم یا متناوب به تجهیزات پزشکی خانگی خود متکی نیاز دارند. اگر از دستگاه CPAP برای کمک به تنفس در شب استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که به محافظ برق متصل است. نبولایزرها برای درمان آسم نیز، باید در حین استفاده به محافظ برق وصل شوند.

محافظ برق برای چه لوازم برقی ضروری است؟

روتر و مودم

اینترنت خانه یا کسب و کار شما از طریق روتر و مودم است. این دستگاه ها نسبت به نوسانات برق بسیار حساس هستند. یک صاعقه در نزدیکی یا افزایش و کاهش ولتاژ ناگهانی می تواند روتر یا مودم شما را خراب کند. تعویض هر یک از این دستگاه ها بسیار هزینه دارد و بهترین کار این است که آنها را به یک محافظ برق وصل کنید.

تلفن‌های هوشمند

اکثر مردم برای کارهای روزانه خود به گوشی های هوشمند خود، متکی هستند. مهم نیست که گوشی هوشمند شما چقدر قدیمی باشد یا چه برند و مدلی داشته باشد، دستگاه به هر گونه نوسان برق حساس است. اگر یک موج به تلفن شما آسیب برساند، اگر نسخه پشتیبان از اطلاعات خود نداشته باشید، اطلاعات شما از بین می رود. هنگام شارژ کردن گوشی، مطمئن شوید که شارژر به محافظ برق متصل است.

لوازم آشپزخانه

قهوه سازهای هوشمند، مایکروویو، توستر و سایر دستگاه های برقی آشپزخانه؛ اگر تراشه ‌های آن‌ها در اثر موج الکتریکی آسیب ببینند، ممکن است این وسایل کار نکنند. پس مجبور به پرداخت هزینه های سرسام آوری می شوید.

یخچال

هنگامی که کمپرسور یخچال روشن می شود، انرژی زیادی مصرف می کند. قطعات یخچال ها نیز ممکن است در صورت نوسانات شدید آسیب ببیند. این مسئله می تواند ترموستات، دستگاه پخش آب و یخ و صفحه لمسی دستگاه را خراب کند.

وسایل اداری

علاوه بر روترها، مودم ها، لپ تاپ ها و کامپیوتر، انواع دیگر تجهیزات اداری نیز در معرض آسیب ناشی از نوسانات برق هستند. پرینترها هنگام راه اندازی مقدار زیادی جریان می کشند، بنابراین باید به یک محافظ برق متصل شوند. سایر ابزارهای اداری مانند، مانیتورها و تجهیزات صدا و روشنایی نیز باید به یک محافظ برق وصل شوند.

سوالات متداول درباره محافظ برق

1. محافظ برق چگونه کار می‌کند؟

زمانی که برق دچار نوسان می شود، محافظ برق، ولتاژ ورودی به وسایل برقی را، تا زمان پایداری مجدد آن قطع می کند.

2. تفاوت بین چند راهی برق و یک محافظ برق چیست؟

محافظ های برق و چند راهی برق علی رغم شباهت هایی که دارند، بسیار متفاوت هستند. چند راهی برق، کمکی به محافظت از دستگاه های شما در برابر افزایش برق نمی کند. استفاده از چند راهی، صرفاً برای دسترسی به چند پریز است.

3. آیا محافظ برق در برابر رعد و برق از وسایل الکتریکی محافظت می کند؟

محافظ برق احتمال آسیب دیدگی دستگاه های برقی را کاهش می دهد. با این حال محافظ برق، حفاظت 100% در برابر رعد و برق ندارد. برای حفاظت کامل، همه وسایل برقی را از برق بکشید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.