۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 3017
کد خبر: 84288024
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مسئولیت عواقب برگزاری آزمون وکالت با کیست؟ *

۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰
کد خبر: 84288024
مسئولیت عواقب برگزاری آزمون وکالت با کیست؟ *

تهران- ایرناپلاس- مسئول کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت از مرکز وکلا قوه قضائیه استان مازندران، از کانون وکلا خواست، نسبت به تعویق آزمون وکالت تا مساعد شدن شرایط و فروکش همه‌گیری کرونا اقدام کند.

در این شرایط بحرانی که در بیشتر نقاط ایران وضعیت کرونا، قرمز اعلام شده است، برگزاری آزمون وکالت چه ضرورتی دارد؟

براساس گزارش‌های وزارت بهداشت، سرایت انتقال این ویروس ۱۰ برابر شده است و برگزاری هرگونه تجمع از جمله تعداد زیادی از داوطلبان، هرچند ادعا شود پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت می‌شود در یک فضای محدود توصیه نمی‌شود.

اما پرسش اینجاست که به‌راستی علت اصرار بر برگزاری آزمون وکالت در چنین شرایطی چیست و چه شخص یا مرجعی عواقب ناشی از آن را می‌پذیرد؟

صرف‌نظر از تجمع داوطلبان آزمون، باید تصمیم‌هایی برای تردد افراد به مکان برگزاری آزمون اتخاذ می‌شد تا در سایه شلوغی و ترافیک منتهی به محل برگزار آزمون، زمینه سرایت ویروس از ناقلان احتمالی به دیگران فراهم و بیش از پیش به بحران دامن زده نشود. البته نباید این داوطلبان (حتی آنهایی که مشکوک به کرونا هستند) را مقصر دانست که چرا در این شرایط، در آزمون شرکت می‌کنند چون شرکت در آزمون را برای خود یک فرصت می‌دانند.

مجددا براین نکته تاکید می‌کنم که در این راستا باید کسی مسئولیت عواقب این اقدام را برعهده بگیرد و از همین رو کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت از مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه استان مازندران، جهت حمایت از وکلای آینده و حفظ جان داوطلبان و دیگر افراد جامعه، خواهان تعویق برگزاری آزمون وکالت تا زمان مساعدت شدن شرایط است.

ذکر این نکته ضروری است که تعیین تاریخ آزمون در چنین زمانی که احتمال اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا به دلیل تعطیلات نوروز درست نبود. لذا توصیه می‌شود زمان بعدی آزمون، کارشناسانه تعیین شود تا شرایط برگزاری آن تا حدودی به وضعیت مطلوب بازگشته و نگرانی متوجه داوطلبان و خانواده‌های آنان نگردد.

*محمدعلی طیبی سورکی| مسئول کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت از مرکز وکلا قوه قضائیه استان مازندران 

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.