۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 1898
کد خبر: 83648272
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه کودکی بدون مرز؛ نگاهی به زندگی و دغدغه‌های کودکان سوری

تهران- ایرناپلاس- مسعود نیکو، عکاس، در سفری به ترکیه از اردوگاه پناهندگان سوری بازدید کرده و از وضعیت زندگی آنان گزارشی تصویری تهیه کرده است. نمایشگاه او از دیروز در گالری تم برپا شده است. او می‌گوید کودکان سوری در وضعیت بدی از نظر بهداشتی و معیشتی در این اردوگاه به سر می‌برند.

در این نمایشگاه ۲۹ عکس از آثار مسعود نیکو به نمایش درآمده است. نیکو در این مجموعه تلاش کرده نگاهی به زندگی و دغدغه‌های کودکانه داشته باشد. پروژه کودکی بدون مرز در تلاش است با دستاوردهای حاصل از فروش این نمایشگاه برای کودکان پناهجو دوچرخه تهیه کرده و برایشان دوره‌های آموزشی دوچرخه‌سواری و تعمیر دوچرخه برگزار کند.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «به ما چه که آدم‌بزرگ‌ها می‌خواهند چه کنند؟ ما مشغول کودکی خود هستیم. به ما چه که کجا جنگ است یا کجا جنگ به پایان رسیده؟ ما کارهای مهم‌تری داریم. به ما چه که برایمان چه تصمیمی گرفته‌اند؟ ما تصمیم‌های خودمان را خواهیم گرفت. چه اهمیت دارد که فلان شهربازی خیلی دور است؟ ما بازی‌های خودمان را داریم. ما تنها زیبایی به‌جا مانده از آثار جنگ هستیم! ما تنها بخش جنگ هستیم که روشن مانده... هرگز زیبایی‌ها را به چشم ترحم نبینید! نگاه کنید! به نور چهره‌های روشنمان نگاه کنید و از زیبایی حضور توانای ما کودکان لذت ببرید!»

این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۲ تا ۱۹ تا هشتم بهمن‌ماه در گالری تم  به آدرس کریم‌خان، ویلای شمالی، کوچه زبرجد، پلاک ۱۰ میزبان علاقه‌مندان است.

۲ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.