اعلام آمادگی یک نماینده برای مناظره با منتقدان مجلس دهم: حمله مکرر به مجلس خیانت است

تهران- ایرناپلاس- سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تأکید بر اینکه کمیسیون قضایی مجلس بهترین عملکرد طی این ۱۰ دوره را داشته است، می‌گوید: حمله کردن‌های مکرر به مجلس خیانت است، ما پای عملکردمان می‌ایستیم و حاضریم با منتقدان مناظره کنیم.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در باب ارزیابی عملکرد خود و همکارانش در مجلس دهم به ایرناپلاس می‌گوید: ما به اعتبار کمیسیون قضایی معتقدیم بهترین عملکرد طی ۱۰ دوره مجلس را داشته‌ایم.

۵۲۰۰ نفر را از اعدام و ۶۰هزار تن را از زندان نجات دادیم

وی ادامه می‌دهد: ما در حوزه کاهش اعدام‌های مرتبط با جرایم مواد مخدر، ۵۲۰۰ نفر را از اعدام نجات دادیم، با اصلاح قانون، ۷۰۰۰ نفر را از زندان نجات دادیم، قانون مهریه و محکومان جرایم غیرمالی را تصویب کردیم که حدود ۱۴ هزار نفر را از زندان نجات می‌دهد. ما قانون کاهش جرایم را پیگیری و تصویب کردیم که به نظرم حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر را از زندان نجات می‌دهد. لایحه اصلاح قانون تجارت نیز ۷۸ سال پس از تصویب آن بالاخره در این دوره ممکن شد؛ قانون جلوگیری از تقلب و تخلف علمی در مقالات و پایان‌نامه‌ها را هم تصویب کردیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه با فشاری توانستیم طرح شفافیت اموال مسئولان را تصویب کنیم، می‌افزاید: خوشبختانه آیت‌الله رئیسی نیز آن را ابلاغ کردند و الان در حال اجراست. ان‌شاءالله این قانون تا ۹۰ درصد از میزان فساد در کشور بکاهد و مانع از بروز آن شود.

۳۵درصد از مصوبات مجلس دهم، ماحصل تلاش کمیسیون قضایی

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی تأکید می‌کند: قانون پول‌شویی را تصویب کردیم و خوشبختانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان بر آن صحه گذاشتند. امیدواریم این قانون مانع از بروز هر شکلی از این اتفاق شود. علاوه بر این، قانون محکومیت تأمین مالی تروریسم را تصویب کردیم.

وی با اشاره به اینکه صدها مورد پرسش از وزرا از جمله وزیر دادگستری در این دوره از مجلس مطرح‌ شده است، تصریح می‌کند: ما معتقدیم از منظر قانون‌گذاری و تعامل با قوه قضاییه، وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم قضایی، دیوان عدالت اداری، دیوان عالی کشور، شوراهای حل اختلاف و سازمان بازرسی عملکرد بسیار خوبی داشتیم. ضمن اینکه کمیسیون قضایی کمترین تعداد سفر داخلی و خارجی را داشته است، ازاین‌رو ما با کمترین هزینه برای دولت و مجلس، بهترین عملکرد را داشته‌ایم.

سخنگوی کمیسیون قضایی همچنین تأکید می‌کند: حتی حاضریم با هر فردی که معتقد است ما کم‌کاری داشتیم، مناظره کنیم. بسیاری می‌خواهند مجلس را ضعیف نشان دهند، درحالی‌که کمیسیون ما بهترین عملکرد را داشته است؛ حتی بنا به آمار مرکز پژوهش‌ها، ۳۵ درصد از طرح‌ها و لوایح این دوره از مجلس در کمیسیون قضایی بررسی‌ شده است. این در حالی است که کمیسیون ما کمترین تعداد عضو را دارد. حمله کردن‌های مکرر به مجلس خیانت است،  فعالیت کردم و پای آن‌هم خواهیم ایستاد.  

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.