۵ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۱۱
کد خبر: 83253363
T T
۰ نفر
با اصلاح قوانین، 4هزار نفر را از اعدام و 12هزار نفر را از زندان‌ نجات دادیم

تهران- ایرناپلاس- عضو هیئت رئیسه كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره عملكرد سه‌ساله این كمیسیون در مجلس دهم می‌گوید: 32 درصد از طرح‌های این مجلس توسط كمیسیون قضایی مطرح شده است و با وجود آنكه انتظار داشتیم دستگاه قضایی همراهی بیشتری داشته باشد، نسبتاٌ از عملكرد خود راضی هستیم.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده رباط‌كریم در مجلس درباره میزان حضور مردم در انتخابات مجلس، با توجه به حجم اعتراضات و نارضایتی‌های عمومی در سالی كه گذشت، به ایرناپلاس می‌گوید: چند نكته وجود دارد كه ممكن است مانع انتخابات پرشور شود. یك، بحث برگزاری انتخابات به شكل استانی است؛ دو، مشكلاتی كه دولت با سهل‌انگاری ایجاد كرده؛ سه، عدم كنترل دولت؛ چهار، نگرانی‌های بی‌رویه ملت. همگی اینها مواردی است كه می‌تواند اثر بگذارد. البته مردمی كه انقلاب را دوست دارند، كمتر به این موارد توجه می‌كنند. با این حال، شرایط سختی را پیش رو داریم و باید بیش از این به مسائل دقت داشت.

وی در پاسخ به اینكه عملكرد سه‌ساله خود و همكارانتان را در كمیسیون قضایی و حقوقی چگونه ارزیابی می‌كنید، تصریح می‌كند: 32 درصد از طرح‌های بررسی و مطرح شده در مجلس، توسط كمیسیون قضایی طرح شده است. ما با اصلاح قانون مربوط به مواد مخدر، حدود 4100 نفر را از اعدام نجات دادیم. با اصلاح قانون چك حدود10 تا 12 هزار نفر از زندان‌ها نجات یافتند و می‌یابند. ما طرح كاهش تعداد زندانیان را نوشتیم و در حال تكمیل آن هستیم. قانون تجارت را نوشتیم. قانون ثبت اختراعات و قانون مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم را تصویب كردیم.

نوروزی همچنین می‌افزاید: همگی بدانند كه مجلس در رأس امور است و دستگاه قضا باید با مجلس در ارتباط باشد. به‌ویژه معاونان این قوه، اگر مشكلی هست باید با كمیسیون قضایی مطرح كنند. علاوه بر این، در شرایط فعلی كه بازار آشفته است، تنها راه موفقیت ما مقابل دشمن، وحدت، یكپارچگی، نخبه‌گرایی، جوان‌گرایی و استفاده از نیروهای مخلص است. باید همگی دست‌به‌دست هم دهیم و با فساد مقابله كنیم تا كشور ما استوار بماند. چراكه چشم و دل مردم به خدمت ما و مقابله با فساد است. گرجستان طی 15 سال، رتبه مقابله با فسادش را از 146به 46 رسانده و صد پله ارتقا یافته است. مسئولان ما باید دقت كنند كه ما نیز در این زمینه رتبه خود را ارتقا دهیم تا به این واسطه، انقلاب خود را صادر كنیم.

**اداره كل اخبار چندرسانه ای **ایرناپلاس**
۰ نفر