تهران- ایرناپلاس- داستان آکادمی باشگاه استقلال برای خود عالمی دارد و ناخودآگاه حواشی مختلف آن در سالیان مختلف به یاد آورده می‌شود. اکنون نیز این روزها بحث برکناری مدیر آکادمی باشگاه مطرح شده است.

به گزارش ایرناپلاس، مدیریت کنونی آکادمی باشگاه استقلال در دستان ناصر فریادشیران است که گفته می‌شود با کمک‌های مردمی نه بودجه باشگاه در حال اداره شدن هست.
آکادمی فوتبال استقلال، در سال ۱۳۹۰ با هدف شکوفاسازی استعدادهای نسل جوان فوتبال و آماده‌سازی آن‌ها برای فوتبال داخلی و بین‌المللی اقدام به فعالیت کرد. این آکادمی به مدت ۲ سال با برگزاری اردو و کلاس به بحث آموزش فوتبال می‌پرداخت.
در سال ۱۳۹۲ نیز تیم‌های پایه استقلال تهران به آکادمی باشگاه پیوستند و زیر نظر این مجموعه فعالیت خود را ادامه دادند. هدف اصلی آکادمی فوتبال استقلال، پرورش نیروی تازه‌ نفس و حرفه‌ای برای تیم بزرگسالان است.

اما نکته اینجاست که همیشه با حاشیه مواجه بوده و یکی از دلایل آن همدل نبودن پیشکسوت‌های باشگاه استقلال به مانند همتاهای خود در باشگاه پرسپولیس است و این بیانگر نداشتن یک بزرگ‌تر، کسی که حرفش برای همه حجت باشد. پیشکسوت‌های استقلال در بیشتر مواقع در این حوزه با هم در ستیز هستند.

جلسه هیأت مدیره بدون حضور مدیرعامل
ناصر فریادشیران، آخرین مدیر این آکادمی است که پس از انتخاب در این پست، با گودرز حبیبی، حسن روشن، علیرضا منصوریان، اصغر حاجیلو، صادق ورمرزیار، رضا رجبی، رضا صادق‌پور، محمد مومنی و سعید مراغه‌چیان که پیش از حضورش در این آکادمی زحمت کشیده بودند، تماس و از آنها رخصت گرفت. هنوز مدت ۶ ماه از زمان حضورش نگذشته که اعضای هیأت مدیره استقلال در جلسه‌ای بدون حضور مدیرعامل باشگاه، در نامه‌ای به احمد مددی خواستند فریادشیران از آکادمی باشگاه کنار گذاشته شود.

گفته شده برخی از پیشکسوتان استقلال خواهان برکناری فریادشیران شده‌اند. این در حالی است که پیشکسوتانی چون حسن روشن، بهتاش فریبا، دکتر فریده شجاعی، همسر مرحوم منصور پورحیدری، محسن گروسی، مهدی پاشازاده، منصور رشیدی، دکتر مصطفی زارعی و ... مخالف این مساله هستند.

روشن: من چیزی را غیر از ویترین در آنجا ندیدم
حسن روشن پیشکسوت باشگاه استقلال در این رابطه به ایرناپلاس گفت: «از لحاظ ظاهری خوب بود. آکادمی مثل فروشگاهی می‌ماند که ظاهر ویترین آن مشتری را جذب می‌کند و ویترین ظاهر خوبی نداشته باشد کسی وارد آن فروشگاه نمی‌شود. این ویترینی که دیدم خوب بود اما باید دید جنس آن چیست؟ ممکن است جنس آن هم خوب باشد، برخوردش مناسب نباشد. من چیزی را غیر از ویترین در آنجا ندیدم اما امیدوار شدم.

برای ساختن یک آکادمی خوب، نخست باید از ویترین شروع کرد و برنامه‌هایی که ایوب اصغرخانی (مشاور و مدیر فنی آکادمی باشگاه استقلال) و دیگران درست کرده‌اند خوب است. در حال حاضر صحبت کردن درباره این چیزها زود است باید منتظر ماند و دید آن چیزی که قرار است تولید شود چیست!؟»

ضرورت پاک بودن محیط
مدیر سابق آکادمی باشگاه استقلال افزود: «شنیدم فردی ۴۰۰ میلیون تومان در آنجا خرج کرده، یک پولی به این داده، یک پولی به آن داده است. حمید صفری (مدیر آکادمی) که آنجا حضور دارد و فرد بسیار خوبی است؛ وقتی شنیدم ۵۰ میلیون تومان گرفته با او تماس گرفتم، گفت بله درست است؛ به جز این پول چند عدد سکه هم بود که همه را به آقای مددی (مدیرعامل باشگاه) دادم. ببینید حتی اگر یک میلیون تومان هم گرفته شود مشکل است.»

«کاری به یک تومان یا صد میلیارد ندارد، باید محیط پاک باشد و این‌که به من گفته‌اند ما یک اسپانسر ۸۰ میلیارد تومانی داریم. وقتی باشگاه چنین پولی را دارد سالی یک میلیارد تومان آن را هزینه آکادمی کند تا مسائلی از این دست رخ ندهد. کسانی که به باشگاه کمک می‌کنند باید واضح و روشن کمک کنند نه این‌که بخواهند بابت این کمک، فرزندشان فیکس در تیم بازی کند. اگر فرزند آن شخص کمک‌کننده استعداد دارد میدان دهند، اما اگر ندارد واقعاً به او آموزش بدهند تا در حق کسی اجحاف نشود.»

استفاده از پیشکسوت‌ها
کاپیتان اسبق استقلال ادامه داد: «در واقع باید این پول به جیب شخص خاصی نرود، بلکه خرج باشگاه شود. از نظر من سعید مراغه‌چیان یک فرد سالمی است اما انتقاد و صحبت او به‌دلیل نوع برکناری اوست. من هم از ان موضوع ناراحت شدم. آن زمان به مراغه‌چیان گفتم که برود با باشگاه قرارداد ببندد گفت نه صحبت کردیم. مراغه‌چیان نمی‌تواند ادعا داشته باشد آنجا (آکادمی) بد است. من جز ویترین چیزی ندیدم که انشاالله بقیه کارها هم درست شود.

ویترین یک آکادمی باید شاداب باشد؛ بچه‌های ۸ تا ۱۸ ساله به آنجا می‌روند و این ویترین می‌تواند بچه‌ها را جذب کند. اگر کار خوب باشد طرفدار پیدا می‌کند، اما اگر ویترین خوب باشد اما کار ناجور، هیچ‌کس به طرف آن نمی‌رود.
مدیریت باشگاه باید به پیشکسوت‌های این باشگاه توجه خاصی داشته باشد. تعدادی از این پیشکسوت‌ها که نظر سوء ندارند را به آکادمی بیاورد. آن‌هایی که می‌توانند کار و هم‌ فکری کنند و با شرایط آکادمی کنار بیایند در کمیته فنی و ‌آن‌هایی که توان کار کردن را ندارند در هیأت امنا باشند، یک پولی بگیرند و به آنها کمک شود. این کار انجام شود، دیگر هیچ‌گاه کارهای زشت صورت نمی‌گیرد.»

بهتاش: مجموعه، مجموعه بسیار خوبی شده است
بهتاش فریبا مربی سابق استقلال درباره علت حضورش در ورزشگاه امام رضا(ع) _ آکادمی استقلال _ به ایرناپلاس گفت: «واقعیت این است که من برای بازدید به آکادمی نرفته بودم. آقای جلالی، یکی از دوستان خوبم و از طرفداران پر و پا قرص استقلال که در دلیجان تیم‌داری می‌کند با من تماس گرفت و خواست برای دیدن دیدار تیم امیدش با امید استقلال به ورزشگاه امام رضا(ع) بیایم.
وقتی به ورزشگاه رفتم آقای فریادشیران باید جلسه‌ای می‌رفت و من اصلاً ایشان را ندیدم. پیش از این یکبار به این ورزشگاه آمده بودم؛ از نظر من تغییرات زیادی انجام شده بود.

با توجه به شنیده‌هایم، شخصی به نام «نامداری» کمک کرده است. هرکسی که این کار را انجام داده دستش درد نکند. مجموعه، مجموعه بسیار خوبی شده و کامل است؛ از آشپزخانه تا جای خواب، کلاس آنالیز، رختکن‌ها، اتاق مربی‌ها، دفتر قشنگی که دور تا دور آن عکس و خاطرات قدیمی از بازیکنان استقلال به همراه جام‌های قهرمانی و لوح‌های یاد بود که همه از تاریخچه این باشگاه خبر می‌دهد در آن دیده می‌شود.»

مدیر فنی سابق باشگاه استقلال افزود: «داستان همه رفت و آمدهای من، این بود؛ حالا چه اتفاقی افتاده، کی چی داده و کی گرفته، طبیعتاً بی‌خبرم. روزی که آقای ناصر فریادشیران برای آکادمی انتخاب شد من از نفراتی بودم که مخالفت کردم، دلیل داشتم و دلیل آن هم این بود سعید مراغه‌چیان، از قدیمی‌ها و یکی از سالم‌ترین افراد که سال‌های سال برای استقلال زحمت کشیده بود را بدون هیچ دلیلی کنار گذاشتند.

مراغه‌چیان حتی یک ریال پول حرام وارد زندگی‌اش نشده و نه خلافی کرده است. زحمتی که او در آکادمی کشیده بود را نادیده گرفتند و ناگهانی کنار گذاشتند؛ آن هم فردی که از جوانان همین باشگاه کار خود را آغاز کرد؛ من به این موضوع اعتراض کردم، نه این‌که مخالف آقای فریادشیران باشم؛ بحث من مدیریت باشگاه است که یک استقلالی را برداشته و یکی که سابقه حضور در استقلال را ندارد جایگزین کرده و این بحث تنها من نبود بلکه همه پیشکسوت‌هاست.

حالا آقای فریادشیران آمد، بسم‌الله. ما وظیفه خود می‌دانیم هر سرمربی و هر مسئول آکادمی در استقلال بیاید سعی می‌کنیم اول کمک کنیم یک استقلالی باشد، اگر نشد هر شخص دیگری آمد ما باید حمایتش کنیم؛ من آقای ناصر فریادشیران را حمایت کردم؛ تا کنون هم بحثی نداشتیم. حالا چه اتفاقی افتاده مراغه‌چیان را برداشته‌اند و فریادشیران را گذاشته‌اند، این را باید از مدیریت باشگاه پرسید.»

رجبی: زیرسئوال بردن عملکرد دیگران، کار درستی نیست
رضا رجبی مدیر سابق آکادمی باشگاه استقلال نیز به ایرناپلاس گفت: «هرگز نگفتم تخلفی صورت گرفته، بلکه حرف اصلی من این است؛ من حتی روزی که ناصر فریادشیران آمد به او گفتم حق تو نیست! افراد زیادی در این آکادمی زحمت کشیدند و به آن‌ها انگ زدند. در آن زمانی که من مدیر آکادمی بودم چه کسی از ما دفاع کرد، اما حالا یک غیراستقلالی آمده و با این و آن عکس می‌گیرد و در فضاهای مجازی می‌گذارد و می‌گوید من این کارها را انجام داده‌ام. عملکرد دیگران را زیرسوال می‌برد و می‌گوید این بهترین آکادمی باشگاه استقلال است و همه را به نام خودش ثبت کند، این کارها قشنگ نیست.

آن ورزشگاه(امام رضا(ع)) را محمد مومنی از شهرداری با روابط خود گرفت و آن تیم‌ها را سعید مراغه‌چیان بسته و حالا این آقا کارهای ساختمانی کرده، دفتر را راه انداخته، نه کار فنی کرده و نه کار فرهنگی؛ چهار تا جام را از باشگاه آورده در آنجا قرار داده، چهار تا عکس با این و آن گرفتن که کار نیست. بحث من است؛ اول جای پای خود را سفت می‌کردی، کارهای اساسی انجام می‌شد بعد می‌آمدی کارهای گذشته را زیرسوال می‌بردی. لایو گذاشتن، استوری گذاشتن، عکس با حسن روشن انداختن و ... دیگر در بوق کرنا کردن ندارد!»

مراغه‌چیان: تیم را من بستم، مربی‌ها را من آوردم
سعید مراغه‌چیان مدیر آکادمی پیشین باشگاه استقلال نیز درباره دلیل بیانیه دادنش، به ایرناپلاس گفت: «من وقتی به آکادمی آمدم، چون زمان نداشتم باید تیم‌های پایه را می‌بستم. به دنبال زرق و برق نبودم که بیایم عکس بگیریم به همه نشان دهم، اگر هم این کار را می‌کردم باز هم نشان نمی‌دادم.

ابتدا با کمک همکارانم، تست‌گیری کردیم و بعد انتخابات را انجام دادیم تا حق کسی ضایع نشود. در بدو ورودم، پای دلال‌ها بریدم و آن‌ها بیرون کردم. وضعیت آکادمی خوب نبود خوابگاه نداشت و برای همین مجبور شدیم جایی را اجاره کنیم و بچه‌ها را به آنجا ببریم. در آن وضعیت کرونایی ما حتی صبحانه، ناهار و شام آن‌ها را هم می‌دادیم.»

پیشکسوت باشگاه استقلال افزود: «هزینه خیلی سنگینی بود و به همین دلیل به اتفاق آقایان نامداری و ابراهیمی نشستیم صحبت کردیم تا برای آکادمی یک خوابگاه درست کنیم. تخت داشتیم، هر چند بعضی از آن‌ها خراب بودند. این برنامه‌ریزی شده بود که ما این کار انجام دهیم وقتی آقای ابراهیمی چک ۱۰۰ میلیون تومانی آقای نامداری را آورد مرا برکنار کرده بودند و به آقای ابراهیمی گفتم من سمتی ندارم و دیگر نیازی نیست!

من اگر بودم و آن ۱۰۰ میلیون تومان را می‌گرفتم و نخست پول بازیکن‌ها و مربیان تیم‌های پایه که ۸ ماه شبانه‌روز کار کرده بودند و زحمت کشیدند، به‌جز این‌جا منبع درآمدی ندارند را پرداخت می‌کردم. شما خودتان را جای من بگذارید نخست پول مربیان را می‌دادید یا نقاشی می‌کردید؟

من بیایم به‌جای دادن پول مربیان، نقاشی کنم چهار نفر را بیاورم و عکس بگیرم. قطعاً چنین کاری را نمی‌کردم. ناراحتی من این است تیم را من بستم، مربی‌ها را من آوردم و این آقا (فریادشیران) سوار اسب تیزپا شده و اکنون که تیم‌ها به موفقیت رسیده‌اند به نام خود ثبت می‌کند با همان مربی‌ها و همان بازیکن‌ها که من و همکارانم آوردیم.»

شجاعی: از فضای ایجاد شده دچار شوک شدم
فریده شجاعی همسر مرحوم منصور پورحیدری درباره بازدیدش از آکادمی باشگاه استقلال نیز به ایرناپلاس گفت: «پیش از هر چیز باید تشکر کنم از بانیان این کار خیر، چون کار بسیار ارزشمندی را انجام دادند. من واقعاً دچار شوک شدم وقتی چنین فضایی را دیدم چون فکر می‌کردم تیم‌های استقلال یا پرسپولیس هیچ وقت نتوانند چنین باشگاه‌هایی را داشته باشند. حداقل زمینه‌ای فراهم شود برای رشد و توسعه فوتبال در این باشگاه‌ها تا بتوان روی آن حساب کرد.

با توجه به این‌که بسیاری از باشگاه‌های اروپا را از نزدیک دیدم فکر می‌کنم خیلی راحت می‌شود با کمی توجه و ایده‌های خوب، پا به پای آن باشگاه‌ها جلو رفت و استقلال را از نظر باشگاهداری به اهدافش رساند.»

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال ایران افزود: «در تاج سابق، من هم فوتبال و هم بسکتبال بازی می‌کردم. تاج سابق یک مجموعه ورزش_فرهنگی بود و در همه رشته‌های ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت داشت. شما وقتی وارد باشگاه می‌شدید در همه طبقات آن، همه مشغول ورزش کردن و کار بودند. در بیشتر رشته‌ها عنوان‌دار بودند و این یک امتیاز برای باشگاه به حساب می‌آمد اما امروزه همان باشگاه که استقلال نامیده می‌شود همه چیز خود را از دست داده و تنها در فوتبال فعالیت می‌کند.

استقلال و پرسپولیس در روزگار نه چندان دور به تمام معنا باشگاه بودند، اما اکنون این چنین نیست و آرزوی همه پیشکسوتان و طرفداران این دو تیم این است روزی در همه رشته‌های ورزشی و در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت داشته باشند.
این هم مستلزم کمک است که دو تیم بزرگ تهرانی از این حالت رکود چندین ساله بیرون بیایند و ما به داشتن آن افتخار کنیم. در آن زمان تاج سابق زیرمجموعه‌های زیادی داشت و اکنون احساس می‌کنم این مجموعه پتانسیل خوبی پیدا کرده و اگر یک مقداری مدیرعامل باشگاه، اعضای هیأت ‌مدیره و حتی پیشکسوتان و بازیکنان باشگاه از آقای فریادشیران و همکاران‌شان حمایت کنند، در آینده نزدیک، استقلال تبدیل به یک باشگاه نزدیک به استانداردهای جهانی خواهد شد.»

این باشگاه متعلق به پیشکسوت‌هاست
وی افزود: «من از پیشکسوتان و کسانی که اسطوره این باشگاه هستند و حتی ورزشکاران تقاضا دارم بیایند، ببینند و نظر بدهند و کمک کنند، چون این باشگاه متعلق به آن‌هاست و آن‌ها بخشی از تاریخ این باشگاه هستند. از طرفی باید از نظر مالی نیز تأمین شود و اسپانسرهای خوبی بگیرند، زیرا این‌جا برای تبدیل شدن به باشگاه ظرفیت بسیار بالایی دارد. ما سال‌ها انتظار می‌کشیم تا استقلال واقعاً یک باشگاه داشته باشد و آقای فریادشیران و همکاران‌شان اکنون این ظرفیت و بستر مناسب را ایجاد کرده‌اند.

من به‌عنوان یک استقلالی خوشحالم که این فضا، من را به آرزوهای دیرینه‌ام نزدیک می‌کند. برای رسیدن به آن اهداف، هزینه‌های زیادی نیاز است و می‌توان حتی درآمدزایی کرد. به‌عنوان مثال می‌توان موزه باشگاه را دایر کرد. فروشگاه‌های مختلف، کافی‌شاپ، رستوران، هتل، خوابگاه و ... ایجاد و برای باشگاه درآمدزایی کرد.
البته این کارها باید از باشگاه‌های معتبر دنیا الگوبرداری شود و کارشناسان خبره بیایند و درباره آن نظر بدهند. در صورت تحقق این برنامه، این‌جا می‌تواند به پاتوقی برای هواداران استقلال تبدیل شود و از طرفی می‌توان به سایر تیم‌ها که امکانات ندارند، اجاره داد. یک استخر می‌تواند این‌جا را تبدیل به یک مجموعه خوب اردویی کند.»

بی‌توجهی مسئولان باشگاه آزاردهنده است
همسر مرحوم پورحیدری همچنین درباره اینکه آیا باشگاه استقلال طلب مرحوم پورحیدری را پرداخته یا نه، گفت: «در این‌جا من دوست داشتم یک کمکی به باشگاه استقلال شود تا همه خوشحال شوند و نمی‌خواستم این مشکل قدیمی را بازگو کنم اما گله‌مندم زیرا طلب پورحیدری مثل بدهی‌های میلیاردی، یورویی و دلاری که باشگاه پرداخت می‌کنند باید پرداخت شود.
متاسفانه ۵ سال است که پرداخت نشده و این خیلی آزاردهنده است. از این نظر که بی توجهی مسئولان باشگاه را می‌رساند. شاید این پول الان رقمی نباشد و هیچ مشکل ما را نتواند حل کند. این پول را بابت بیش از ۵۰ سال خدمت پورحیدری برای این باشگاه بوده و حتی بیمه هم نبود. منصور پورحیدری از جیب خود خرج کرده و این را همه استقلالی‌ها می‌دانند وقتی فوت کرد هیچ چیز نداشت اما دو قرارداد آخر او را باشگاه نداده است.»

مهدی عبدیان عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در رابطه با طلب مرحوم پورحیدری و علت برکناری ناصر فریادشیران به ایرناپلاس گفت: «من هیچ قولی به خانم دکتر شجاعی ندادم و تنها گفتم پی‌گیری خواهم کرد. در مورد کنار گذاشتن آقای فریادشیران از آکادمی هم با آقای نظری صحبت کنید، چون سخنگوی باشگاه هستند.»

حجت نظری عضو هیأت مدیره و سخنگوی باشگاه استقلال در رابطه علت برکناری ناصر فریادشیران و طلب منصور پورحیدری به ایرناپلاس گفت: «من در این مورد مصاحبه نمی‌کنم. یکی از وظایف سخنگو این است باید تشخیص بدهد که چه زمانی حرف بزند که برای باشگاه حاشیه درست نشود و به من اجازه بدهید به صلاحدید شرایط باشگاه هیچ اظهارنظری نکنم.

درباره ماجرای آقای پورحیدری، صادقانه به خانم دکتر شجاعی قول دادم و البته به ایشان شرایط باشگاه را گفتم اما قول پی‌گیری را داده‌ام و پی‌گیری هم کردم لذا شرایط خاص‌تر اوضاع باشگاه در چند سال اخیر و اوضاع نقدینگی ما خراب است و هم بدهی‌های باشگاه بالاست که یک بخش هم همین بدهی به پورحیدری است. پورحیدری حق به گردن باشگاه دارد تلاش می‌کنیم مدیریت کنیم خیلی زود تأمین کنیم تا بیش از این شرمنده خانواده پورحیدری نباشیم.»

احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال درباره این‌که چرا هیأت مدیره خواهان برکناری رئیس آکادمی است، دلیل برکناری سعید مراغه‌چیان، مدت قرارداد ناصر فریادشیران و همچنین پرداخت نشدن طلب منصور پورحیدری به ایرناپلاس گفت: «هیأت‌مدیره هیچ دلیلی را بیان نکرده و تنها نوشتند مصلحت نیست. هیأت‌مدیره برای آکادمی هیچ بودجه‌ای در نظر نگرفته همه از محل کمک‌های مردمی هزینه شده است. دلیل برکناری سعید مراغه‌چیان ناهماهنگی و عدم تمکین از مدیرعامل بود.

قرارداد ناصر فریادشیران یک ساله است. در رابطه با پول مرحوم پورحیدری ما منابع مالی نداریم؛ بدترین شرایط مالی ۴۰ سال اخیر را داریم و گرنه پرداخت کرده بودیم. من از اسپانسر باشگاه (های وب) تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان گرفته‌ام، اما این‌جا آنقدر چاهش عمیق است و من اکنون دارم بدهی مدیران قبلی را پرداخت می‌کنم این بدهی‌ها را من نگذاشته‌ام!»

زارعی: از لحاظ زیرساختی و ساختاری خیلی بهتر شده بود
دکتر مصطفی زارعی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ در فدراسیون فوتبال در آکادمی ملی فوتبال در رابطه با فوتبال پایه و مدارس فوتبال به همراه فنی‌زاده، گل‌محمدی و دکتر صمدی، پروژه آکادمی‌ها را راه‌اندازی کردند.
وی در رابطه با بازدیدش از آکادمی استقلال به ایرناپلاس گفت: «از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ از همه آکادمی‌ها بازدید کردم و از وضع‌ آنها آگاهم. در مجموع آکادمی‌ها در کشور ما وضعیت جالبی ندارند. نگاهی که باشگاه‌ها به آکادمی‌ها دارند نگاه کامل و جامعی نیست شاید به‌خاطر قوانین که می‌گوید شما باید آکادمی داشته باشید باشگاه‌ها ما نیز آن را دایر کرده‌اند. اما آن نگاه ماهیت سازندگی آن آکادمی‌ها واقعاً در ایران در مجموع وجود ندارد.

به‌تازگی به دعوت آقای فریادشیران دو بار آکادمی استقلال را از نزدیک دیده‌ام؛ فکر می‌کنم نسبت به چهار سال پیش که دیده بودم از لحاظ زیرساختی و ساختاری خیلی بهتر شده بود. با توجه به توضیحاتی که درباره برنامه‌هایش گفت، نشان دهنده این بود که در ذهن‌شان برنامه‌های خیلی خوبی دارند. براساس سخنان او من قضاوت می‌کنم، این‌که بخش حقوقی در آکادمی راه‌اندازی کرده که یکی از معضلات فوتبال ما همین است و این نشان می‌دهد ایشان شناخت نسبتاً مطلوبی دارند یا بخش‌های ارزیابی‌های اسکلتی عضلانی، ساختار قامتی و ارزیابی‌های آمادگی‌های جسمانی از جمله‌ فعالیت‌هایی است که عمدتاً در آکادمی‌های ایران رخ نمی‌دهد.
این مساله نشان می‌دهد که ایشان ذهن روشنی نسبت به این مساله دارند و امیدوارم با موفقیت هم کارهای‌شان را پیش ببرند. 

در سال ۱۳۹۱ آیین‌نامه باشگاه‌های لیگ برتر تنظیم و مقرر شد باشگاه‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد از بودجه فصل خود را باید در اختیار آکادمی باشگاه‌ها قرار بدهند. تا کنون هم اجرا نشده و هیچ مدیری علاقه به این کار انجام نداده است. چرا اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال به این مهم توجه ندارد و بودجه‌ای را برای آکادمی خود در نظر نگرفته است؟ این موضوع هیچ‌گاه جدی گرفته نشده و آکادمی‌های استقلال و پرسپولیس معمولاً با کمک‌های مردمی کارهای خود را پیش برده‌اند.

در کنار تغییراتی که در مجموعه ورزشی امام رضا(ع) انجام شده، با توجه به ماده ۴۲ اساسنامه باشگاه استقلال عزل و نصب مدیران، مربیان تیم‌های ورزشی با تصمیم مدیرعامل خواهد بود، حال این پرسش مطرح شده که چرا هیأت مدیره باشگاه با زیرپا گذاشتن این قانون خواهان برکناری مدیر آکادمی باشگاه استقلال است؟ از همه مهم‌تر، چرا هیأت مدیره استقلال بدون حضور مدیرعامل تصمیم به برکناری فریادشیران گرفته؟
بهترین راه برای فعالیت مدون و بدون حاشیه برای مدیریت این آکادمی‌ها، شفاف‌سازی است که طرفداران باشگاه به دنبال آن هستند.