تهران- ایرناپلاس- یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره آینده محور مقاومت بعد از شهادت سردار سلیمانی می‌گوید: همان‌گونه که شهادت رهبر پیشین حزب‌الله باعث تقویت هرچه بیشتر حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی شد، تداوم روحیه قاطع نظامی و فرماندهی میدانی ایشان توسط سردار قاآنی در منطقه، می‌تواند نهالی که ایشان کاشته بودند، تنومند سازد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو هیأت رئیسه  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر به شهادت رساندن سردار سلیمانی توسط ایالات‌متحده بر تحولات منطقه و آینده محور مقاومت به ایرناپلاس می‌گوید: در مقدمه باید عرض کنم این اقدام آمریکا نه‌تنها یک اقدام غیرانسانی بلکه از سوی قواعد بین‌المللی و جامعه جهانی نیز محکوم است.

 وی ادامه می‌دهد: حتی سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی نیز  این اقدام آمریکایی‌ها را محکوم کردند. ایشان نماد مبارزه با تروریسم بودند، تروریسمی چون داعش که آمریکایی‌ها معترف بودند آن را ایجاد کرده‌اند و برخلاف دروغ‌هایی که برایان هوک و پومپئو این روزها بیان می‌کنند، او مانع کشته شدن بسیاری از مردم اقلیم کردستان، شهرهای سنی و شیعه‌نشین، تجزیه عراق و سوریه که خواست آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، شد.

نماینده  فسا بابیان اینکه سردار سلیمانی مانعی بر سر راه تروریسم بود، تأکید کرد: ازاین‌رو توسط تروریسم دولتی اسرائیل و ایالات‌متحده و ارتجاع منطقه به شهادت رسید.

وی با تأکید بر اینکه هرچند سردار سلیمانی چهره شاخص و منحصربه‌فردی بودند، تصریح می‌کند: اما در طول تاریخ مقاومت، اتفاقاتی از این قبیل داشته‌ایم. شهید سید عباس موسوی، رهبر حزب‌الله لبنان با خانواده‌شان را به همین طریق و به‌وسیله هلی‌کوپتر شهادت رساندند اما سید حسن نصرالله جایگزین ایشان شدند و موجبات تقویت هرچه بیشتر حزب‌الله و حماس را فراهم آوردند. علاوه براین، جریان جهاد اسلامی و چهره‌هایی چون عماد مغنیه مسیر ایشان را ادامه دادند.

جمالی ادامه می دهد: ازآنجایی‌که آمریکایی‌ها به خداوند اعتقادی ندارند، نمی‌دانند که شهیدان زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند. آمریکایی‌ها شعور این موضوع را ندارند، آنها درک صحیحی از وضعیت ایران، منطقه، مفاهیم شهادت، مردم ایران و وحدت ندارند؛ ازاین‌رو تصور می‌کنند شهادت سردار سلیمانی بر مواضع این گروه‌ها اثر دارد.

وی در همین راستا تأکید می‌کند: بله این موضوع اثرگذار خواهد بود اما قطعاً این تأثیر مثبت خواهد بود. بدنه اجتماع ایران در شرایط فعلی منسجم‌تر شده است، هنوز پیکر شهید سلیمانی به ایران نرسیده است، اما شاهد آن هستیم که مردم چه واکنش‌های مثبتی از خود نشان می‌دهند. در سطح جناح‌های سیاسی، الحمدلله شاهد اتفاق‌نظر هستیم. من بر این باورم، همان‌گونه که جسم شهید سلیمانی باعث برکات بسیاری برای محور مقاومت و انقلاب اسلامی‌شده بود، خون او نیز بیش‌ازپیش برای مردم ایران، انقلاب اسلامی و محور مقاومت پربرکت خواهد بود.

 این عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به سخنان مقام‌های جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه انتقام سختی در پیش است، می‌گوید: البته این نه‌تنها درخواست مردم ایران، بلکه خواست مردم منطقه است، چراکه ایشان نجات‌بخش مردم منطقه نیز بوده‌اند. این اتفاق نیز در زمان مقرر و مناسب محقق خواهد شد. این حق ماست و جامعه بین‌الملل نیز این حق را به ما خواهد داد تا انتقام قطره‌قطره خون حادثه اخیر را بگیریم.

وی می‌افزاید: ان شاءالله سردار قاآنی، جانشین ایشان که بر امور تشکیلاتی سپاه قدس مسلط هستند، موفق شوند و به برکت خون شهید سلیمانی کارها را پیش ببرند.

جمالی در پاسخ به اینکه آمریکا، اسرائیل و سعودی‌ها از خلأ حضور سردار سلیمانی چه سوءاستفاده‌های احتمالی خواهند کرد، می‌گوید: اساساً هدف سعودی‌ها، آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیست‌ها از ایجاد داعش و گروه‌های تکفیری در منطقه، تجزیه  کشورها و ایجاد کشورهای کوچک‌تر بود تا خطری برای رژیم‌های صهیونیستی نباشند.

این نماینده مجلس بابیان اینکه شهید سلیمانی نماد مقاومت در برابر این اقدام صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود، می‌افزاید: زمانی که صرافت داعش با ایستادگی  شهید سلیمانی در منطقه از میان رفت و آنها متوجه شدند توان نظامی که در اختیار داعش قراردادند، بی‌اثر مانده است، دست به اقدامات تروریستی از این قبیل زدند تا به‌زعم خود، گروه‌های تروریستی را مجدد تقویت کنند. کما اینکه بسیاری از فرماندهان آنها را از مهلکه نجات دادند و به مناطقی از عراق انتقال دادند.

وی ادامه می‌دهد: سعودی‌ها نیز باید بدانند برای ایالات‌متحده چیزی بیش از یک گاو شیرده نیستند. ازاین‌جهت جمهوری اسلامی می‌تواند یک همسایه مقتدر برای آنها باشد، کما اینکه برای عراق، سوریه، کویت در زمان جنگ با عراق و قطر در شرایط فعلی است. من تصور می‌کنم اگر آنها به دامن منطقه بازگردند، برای آنها مفیدتر خواهد بود.

جمالی در پاسخ به اینکه سردار قاآنی برای جذب نظر مردم کشورهای منطقه چه باید بکند، می‌گوید:  سردار سلیمانی نه‌تنها سردار جنگ بلکه سردار اخلاق نیز بود. ازاین‌جهت دلسوزی و روابط صحیح با سایر جناح‌های سیاسی و سایر ادیان کشورهای منطقه سبب شد ایشان محبوب قلوب نیز باشد. ازاین‌رو می‌توان گفت یکی از وجوه  شاخص سردار سلیمانی همین روحیه قاطع نظامی و فرمانده میدانی بود که اگر تداوم یابد، نهالی که ایشان کاشته بودند، تنومند خواهد شد.