۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴، ۱۸:۴۷
کد خبرنگار: 5626
کد خبر: 85835709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهنمای جامع ثبت برند

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴، ۱۸:۴۷
کد خبر: 85835709
***محتوای تبلیغاتی***
راهنمای جامع ثبت برند

تهران-ایرنابازار-یکی از مهمترین اقداماتی که یک کارآفرین در ابتدای مسیر تجاری سازی تولید خود باید انجام دهد، ثبت برند شرکت است.

ایرنابازار- بسیاری از کارآفرینان موفق و پیشرو در صنعت، تجارت و تولید، افرادی بوده اند که به جزئیات مقوله بازرگانی، بازارسازی و بازاریابی توجه ویژه ای کرده اند. یکی از اصلی ترین ملزومات حضوری موفق و موثر در بازار، ایجاد رزومه و پس از آن ثبت نام تجاری چشمگیر و البته تاثیرگذار است. طبیعتا تولیدات هر مجموعه و شرکت با اسم و رسم آن شرکت است که شناخته می شود. بنابراین توجه به ثبت برند در حوزه تولید و بازرگانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با اهمیت ثبت برند برای راه اندازی کسب و کاری موفق بیشتر آشنا شوید.

اهمیت ثبت برند

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، ثبت شرکت اهمیت ویژه ای در مسیر اعتبار بخشی به کار و فعالیت شما دارد. شما به عنوان فرد حقیقی به عنوان فردی حقیقی به تنهایی یا به همراه سایر افراد که شرکای شما محسوب می شوند، می توانید اقدام به ثبت برند و ثبت شرکت خود کنید. با انجام این کار ماهیت قانونی خود را به فردی حقوقی تغییر داده اید که با توجه به اطلاعات ثبت شده شرکت شما شناسایی می شود. شرکت شما به عنوان شخصیتی حقوقی آدرس، شماره تلفن و اطلاعات مشخص خود را دارد که مستقل از اطلاعات مالک و شرکای آن شناخته می شود. ثبت شرکت به شما امکان می دهد تا وام هایی با مبالغی بیشتر و مزایای خاص دریافت کنید. قراردادهایی که با مشتریان خود می بندید وجه قانونی به خود می گیرد و امکان پیگیری حقوق مادی و معنوی تولیدات شما نیز فراهم می گردد.

مراحل ثبت شرکت

طبیعتا برای ثبت برند و شرکت خود باید بروکراسی اداری خاص آن را طی کنید. مجموعه ای از اقدامات و کارهای مشخص که برای تکمیل پرونده ثبت برند لازم است انجام دهید را در این بخش به تفکیک توضیح می دهیم.

مرحله اول: تکمیل فرم اطلاعات هویتی

اقدامات مربوط به ثبت برند به صورت آنلاین و از طریق سایت http://irsherkat.ssaa.ir انجام می شود. برای تکمیل فرایند ثبت شرکت خود باید فرم های موجود در این سامانه را تکمیل و ارسال نمایید. قاعدتا اولین فرمی که باید تکمیل شود، مربوط به اطلاعات شخصی فرد یا افرادی است که قصد ایجاد و راه اندازی شرکت را دارند. چنانچه شخص مالک اقدام به ثبت اطلاعات می کند باید به عنوان فرد اصیل و در صورتی که وکیل یا نماینده ایشان اطلاعات هویتی را وارد می کند باید به عنوان وکیل در سامانه وارد شود.

مرحله دوم: ثبت برند و انواع آن

بعد از تکمیل اطلاعات هویتی که در مرحله قبل انجام شد، باید نسبت به ثبت برند و نوع فعالیت آن اقدام کنید. در این بخش می توانید ۵ اسم مختلف را برای شرکت خود پیشنهاد دهید تا نهایتا یکی از آنها مورد تایید قرار گیرد. البته توجه کنید که برای دریافت تاییدیه، اسامی انتخاب شده نباید از ریشه های غیر فارسی نشات گرفته شده باشد و اساسا هر اسمی که انتخاب می کنید باید فارسی باشد. اسامی مورد نظر با قوانین و چارچوب های کشور منافات نداشته باشد. اسامی تکراری مورد قبول نیست و بهتر است عنوان انتخابی شامل اسم خاص باشد.

پس از ثبت برند خود باید هزینه مربوط به آن را به حساب سازمان ثبت اسناد نزد شعب بانک ملی واریز نمایید. مدارک و فیش واریزی را به سازمان ثبت اسناد تحویل دهید و هزینه مربوط به حق الثبت که همان هزینه ابطال فیش سرمایه می باشد را پرداخت نمایید. ثبت شرکت با حداقل سرمایه ۰۰۰/۰۰۰/۱ ریال قابل ثبت است. چنانچه سرمایه شرکت افزایش پیدا کند، می توانند تا ۲ ماه پس از آن به اداره ثبت شرکت ها مراجعه و اقدام به ابطال تمبر کنند.

مرحله سوم: تعیین مجوزها و نوع فعالیت شرکت

در این مرحله از ثبت برند باید نوع فعالیت شرکت خود را تعیین کنید. وضعیت مجوزها و مدت فعالیت شرکت خود را مشخص نمایید که آیا محدود است یا نامحدود. ضمنا می توانید در بخش شرح فعالیت شرکت در سامانه می توانید توضیحاتی را در خصوص نوع فعالیت شرکت خود ارائه دهید.

مرحله چهارم: ثبت اطلاعات تکمیلی شرکت

برای ثبت برند شرکت خود در این مرحله، باید تمام اطلاعات مربوط به آدرس، تلفن، ایمیل و وب سایت شرکت خود را به دقت وارد و فرم مربوطه را تکمیل نمایید.

راهنمای جامع ثبت برند

مرحله پنجم: تعیین نوع و میزان سرمایه

ثبت برند تنها به تعیین اسم، ارائه آدرس و اطلاعات هویتی خلاصه نمی شود. پس از اقدامات مذکور باید نسبت به تعیین نوع سرمایه و میزان سرمایه اولیه اقدام کنید. در این بخش از سامانه باید مشخص نمایید که سرمایه شرکت شما متشکل از چیست. برخی از موارد عبارتند از:

سرمایه نقدی

سرمایه غیر نقدی در قالب سهام (بی نام/ با نام)

در صورتی که سرمایه شرکت شما از به صورت غیرنقدی و از طریق سهام ایجاد شده، باید مشخص کنید که هر سهم از لحاظ ریالی چقدر ارزش دارد. هزینه ثبت برند رابطه مستقیمی با میزان سرمایه اعلام شده از جانب شما دارد. از آنجایی که یک دو هزارم از سرمایه ثبت شرکت خود را باید به عنوان هزینه مالیات ثبت برند پرداخت کنید، بنابراین هر چه میزان سرمایه شرکت بیشتر باشد، هزینه ثبت آن بیشتر خواهد شد.

راهنمای جامع ثبت برند

مرحله ششم: کامل کردن اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی

با اتمام مراحل قبل، در این صفحه از سامانه ثبت برند باید اطلاعات مربوط به شخص حقیقی که فرد ذی سمت در شرکت به حساب می آید درج گردد. البته چنانچه شخصیت حقوقی را بخواهید ثبت کنید، باید اطلاعات مربوط به شرکت از جمله شناسه ملی نیز به اطلاعات شخصی فرد ذی سمت اضافه گردد.

مرحله هفتم: تایید اطلاعات

در این قسمت برای تایید اطلاعات ثبت شده در سامانه، باید گزینه ثبت را انتخاب کنید و چنانچه ایرادی در اطلاعات ثبت شده وجود دارد یا نمی خواهید ثبت برند خود را نهایی کنید، باید گزینه انصراف یا حذف را انتخاب نمایید. با اتمام مراحل فوق باید نسبت به ثبت اطلاعات سهام و سرمایه فردی که در صفحه اشخاص ثبت کرده اید، اقدام و فرم را تکمیل کنید.

مرحله هشتم: سمت شخص

تعیین سمت شخص در شرکت یکی از اقدامات اساسی در ثبت برند می باشد. این سمت معمولا می تواند رئیس هیئت مدیره یا مدیرعامل شرکت باشد. با مشخص کردن تاریخ پذیرش سمت به صورت خودکار تاریخ پایان اعتبار سمت فرد نیز مشخص می شود. در این بخش می توانید تعیین کنید که آیا فرد دارای حق امضا هست یا خیر. آیا امضای ایشان به تنهایی کفایت می کند یا باید چند نفر به عنوان افراد دارای حق امضا در شرکت فعالیت کنند.

مرحله نهم: ثبت شعبه های شرکت

چنانچه در ثبت برند خود قرار است شعبی را در مکان های مختلف راه اندازی کنید، باید سمت شخص متصدی و مدت زمان تصدیگری وی را تعیین نمایید. پس از انتخاب روزنامه شرکت می توانید "روز و ماه شروع سال مالی" را مشخص نمایید.

مرحله دهم: اساسنامه و اظهارنامه ثبت شرکت

در این مرحله از ثبت برند باید متن اظهارنامه را ثبت کنید. پس از آن اطلاعات مربوط به اساسنامه که مربوط به قوانین کلی شرکت شما می شوند را باید ذکر کنید. حتما کپی (برابر اصل) از اساسنامه شرکت خود را در سامانه ثبت شرکت ها بارگذاری نمایید.

مرحله یازدهم: کامل کردن مدارک ثبت برند

در این بخش از ثبت برند با توجه به موسسه و شرکتی که شما دارید، برخی مدارک را باید ارائه دهید. توجه داشته باشید که متن صورتجلسه را در قسمت مربوطه ثبت کنید، در غیر اینصورت صورتجلسه شما رد می شود و اصل آن توسط پست عودت داده می شود. پس از اتمام مراحل ذکر شده، کد رهگیری دریافت می کنید که از طریق آن می توانید روند ثبت برند خود را پیگیری نمایید. نهایتا نسخه اصلی صورتجلسه های تنظیم شده و ضمیمه های آن را باید به آدرس اعلام شده در تاییده ارسال کنید.

کلام پایانی

روند ثبت شرکت کاملا مشخص و اصولی است. چنانچه به درستی تمام مراحل ثبت شرکت دانش بنیان را طی نمایید و اطلاعات ذکر شده از جانب شما تایید گردد، صورتجلسه شرکت شما برای ثبت در آگهی روزنامه ارسا می شود. چنانچه به هر دلیلی صورتجلسه شما تایید نگردد، موارد نقص اعلام می شود و پس از رفع نقص قابل ثبت خواهد شد. بنابراین توجه به موارد خواسته شده در سامانه و ذکر دقیق اطلاعات، اهمیت ویژه ای دارد.

*** این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره چارچوب و محتوای آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.