۵ آبان ۱۴۰۳، ۲۲:۴۱
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85640273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمد در مسیر تحول دیجیتال

۵ آبان ۱۴۰۳، ۲۲:۴۱
کد خبر: 85640273
سرمد در مسیر تحول دیجیتال

تهران- ایرنابازار- به بهانه اولین روز از هفته سرمد که با عنوان "سرمد، فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال" نامگذاری شده است مصاحبه اختصاصی با مسعود رحیمیان سرپرست جدید مدیریت توسعه کسب و کار انجام شد. در این گفتگو برنامه های راهبردی بیمه سرمد در توسعه کسب و کار نوین مورد بررسی قرارگرفت.

ایرنابازار- به بهانه اولین روز از هفته سرمد که با عنوان "سرمد، فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال" نامگذاری شده است مصاحبه اختصاصی با مسعود رحیمیان سرپرست جدید مدیریت توسعه کسب و کار انجام شد. در این گفتگو برنامه های راهبردی بیمه سرمد در توسعه کسب و کار نوین مورد بررسی قرارگرفت.

رحیمیان در این گفتگو گفت: در راستای توسعه کسب و کار و ارائه خدمات متمایز در بیمه سرمد برنامه های متنوع و نوآورانه ای را برای رسیدن به هدف استراتژیک بیمه سرمد مبنی بر سریعترین بودن در صنعت و نیز ارتقاء خدمات و محصولات بیمه ای مدنظر داریم. به اعتقاد بنده مهمترین شاخص در کیفیت ارائه خدمات در صنعت بیمه، پشتیبانی سریع و مشعوف کننده خصوصاً در پرداخت خسارت می باشد که در این راستا به برخی از این برنامه ها اشاره میکنم:

۱- هوش تجاری بر پایه هوش مصنوعی

به منظور تصمیم سازی داده محور لازم است بصیرت تصمیم ساز (Actionable Insight)از انبوه داده ها استخراج شود. داشبورها غالبا در لایه اطلاعات به جمع بندی انبوه داده ها می پردازند در حالیکه غالبا تصمیمات در لایه دانش و حکمت گرفته می شود. راهبردهای جدید هوش تجاری بر پایه هوش مصنوعی با اطلاع از انبوه داده سازمان مانند مشاوری امین، برای هر مدیری یک تحلیل شخصی سازی شده ارایه می دهد. اولین گام در بیمه سرمد ارزش آفرینی از انبوه داده ها در جهت توسعه کسب و کار خواهد بود.

۱- ایجاد شعبه مجازی

ایجاد شعبه مجازی و استفاده از فناوری های نوین میتواند تاثیرات قابل توجهی بر بهبود عملکرد و تجربه مشتریان، به ویژه نسل Z که با فناوری های نوین و اینترنت رشد کرده و ارتباط نزدیکی با جهان مجازی دارد داشته باشد. مزایای متعددی چون دسترسی آسان و سریع و تمام وقت بدون نیاز به حضور فیزیکی، تجربه کاربری بهبود یافته و شخصی سازی شده، کاهش هزینه های عملیاتی و نهایتا ارزان شدن محصول با کیفیت ازثمرات این روش از ارایه خدمات است.

۱- نوآوری باز

در مقالاتی که پیش از این توسط بنده منتشر شده توضیح داده ام که نوآوری باز به معنای همکاری با شرکت ها و سازمان های دیگر برای توسعه محصولات و خدمات جدید است. این رویکرد به ما اجازه میدهد تا از دانش و تخصص دیگر شرکای تجاری بهره برداری کنیم و با آزاد سازی پتانسیل سایر متخصصین، راه حلهای نوآورانه تری به منظور ارتقاء برند بیمه سرمد و افزایش رضایت مشتریان ارائه دهیم.

۱- ارتباط با استارتاپ ها

همکاری با استارتآپهای فناوری بیمه (Insurtech) بخشی از مسیر نوآوری باز و یکی از راههای مهم برای افزایش نوآوری و دیجیتالی سازی در بیمه سرمد است. این همکاری ها می تواند شامل مشارکت در توسعه محصولات جدید و استفاده از فناوری های پیشرفته باشد. این امر شامل بهبود فرآیندهای داخلی، استفاده از فناوری های نوین برای ارزیابی و پردازش خسارت ها و ارائه خدمات بهتر به مشتریان در ایجاد محصولات فناورانه با استفاده از فناوری های نوین مانند اینترنت اشیا (IoT)، یادگیری ماشین (ML) و تحلیل داده های بزرگ (Big Data) در کشف تقلب، شخصی سازی انبوه، بیم سنجی برخط و مشتری مداری بر پایه مدیریت ارتباط با مشتریان خواهد بود. در این مسیر دست نخبگان اهل فن را به گرمی می فشاریم.

۱- ارایه سکوی(پلتفرم) فروش نمایندگان Sale Side Platforms(SSP)

ارائه سکوی فروش می توانند نمایندگان را در ارائه خدمات بهتر و کارآمدتر یاری کند از جمله در جایگاه ERP برای نمایندگان با اتوماسیون فرآیندها درمدیریت دفاتر نمایندگی ضمن افزایش دقت و سرعت به کاهش هزینه نمایندگان بیانجامد. در ضمن با مدیریت ارتباط با مشتریان و ایجاد کمپین های بومی سازی شده امکان مدیریت بهتر ارتباط با مشتریان را فراهم می کند و به نمایندگان کمک خواهد کرد تا نیازها و الگوهای خرید مشتریان را بهتر شناسایی نمایند. این امکان با ارایه ابزارهای فناورانه، شبکه سازی و تبلیغات به نمایندگان کمک می کند تا بتوانند خدمات خود را به صورت گسترده تری معرفی کنند.

۱- بهبود تجربه سفر مشتری (Customer Journey)

با استفاده از ابزارهای فناورانه می توان رضایت و وفاداری مشتریان را ارتقاء داد و با ترسیم نقشه سفر، نقاط تماس مختلف با مشتری را شناسایی کرد و نهایتاً تجربه مشتری را در هر مرحله بهبود بخشید. استفاده از ابزارهای CRM و ارتباط موثر با مشتریان در طول سفر و نیز تحلیل داده های مشتریان، میتواند خدمات را بهبود بخشد و به صورت شخصی سازی شده ارائه نماید.

* تمام این برنامه ها در راستای ایجاد همزاد دیجیتال بیمه سرمد خواهد بود و به ما کمک می کنند تا نه تنها در کسب رضایت ذینفعان سرآمد باشیم، بلکه در بازار رقابتی بیمه نیز پیشرو و در کشف اقیانوس آبی به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه گام برداریم.

بیمه سرمد، تکیه‌گاه مطمئن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.