۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 872
کد خبر: 85632003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهنمای انتخاب پمپ پمپیران

۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبر: 85632003
راهنمای انتخاب پمپ پمپیران

تهران- ایرنابازار- امروزه پمپ های پمپیران در مصارف گوناگونی اعم از مصارف خانگی، صنعتی، کشاورزی و غیره استفاده می شوند در این میان پمپ های پمپیران در کاربرد های صنعتی نقش مهمی را ایفا می کنند، عموما پمپ های صنعتی دارای ویژگی های منحصر بفردی هستند که توجه به این ویژگی ها در هنگام خرید پمپ بسیار حائز اهمیت است.

ایرنابازار- پمپ های صنعتی پمپیران از سال ۱۳۷۶ تا به امروز در شرکت پمپیران تولید می شوند، امروزه این شرکت ایرانی پمپ های صنعتی خود را با بهره گیری از طراحی هیدرولیکی، مکانیکی و دینامیک ارتعاشات تولید می کند. شرکت پمپیران با رصد کردن نیاز های کاربران در صنایع مختلف، اقدام به تولید و عرضه طیف گسترده ای از پمپ های صنعتی کرده است به همین دلیل پمپ های صنعتی برند پمپیران در سراسر ایران و کشورهای همسایه بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند. در این مقاله سعی کردیم با ارائه توضیحاتی درباره پمپ های پمپیران شما را به سمت انتخاب پمپ مناسب کاربری مد نظرتان هدایت کنیم. در ادامه به شناخت فاکتور های مهم مورد نیاز کاربر، انواع پمپ های پمپیران و کاربرد های آنها می پردازیم.

شرکت هایپر صنعت فامکو نماینده رسمی فروش پمپ پمپیران در سراسر ایران است که همواره تلاش کرده است محصولات صنعتی مانند پمپ را با نازلترین قیمت و در کوتاه ترین زمان به دست کاربران برساند. هایپر صنعت فامکو با استفاده از دانش کارشناسان زبده، در هنگام خرید کاربران را به سمت انتخاب بهترین محصول مورد نیازشان سوق می دهد و با ارائه مشاوره برای انتخاب پمپ مناسب باعث می شود تا کاربر خرید خوبی را تجربه کند.

نکات مهم برای انتخاب پمپ پمپیران مناسب

برای انتخاب پمپ پمپیران مناسب برای نیاز شما لازم است در ابتدا فاکتور هایی مانند میزان دبی و آبدهی، هد یا ارتفاع پمپاژ، بازه دمایی کارکرد، جنس بدنه پمپ و غیره مورد نیاز خود را در نظر بگیرید و با توجه به این ویژگی ها پمپی را انتخاب کنید که دارای ویژگی های مورد نیاز برای کاربری شما باشد برای دانستن مشخصات فنی پمپ های پمیران و شناختن ویژگی های ظاهری آن ها لازم است با انواع پمپ های پمپیران آشنا شوید.

انواع پمپ های پمپیران

همانطور که اشاره شد پمپ های پمپیران دارای تنوع بالایی هستند و لازم است کاربران با توجه به نوع نیاز خود، مدل مناسبی از این پمپ ها را انتخاب کنند. به همین دلیل بهتر است با ویژگی های مختلف هر مدل از پمپ های پمپیران آشنایی داشته شوید.

پمپ گریز از مرکز پمپیران ER و EA

پمپ ها گریز از مرکز پمپیران که آتا آر نام دارند، دارای دو مدل EA و ER هستند و آبدهی بسیار بالایی را برای کاربر فراهم می آورند که برابر ۴۰ تا ۱۸۰۰ متر مکعب در ساعت است. آببندی پمپ های گریز از مرکز پمپیران به صورت سیل مکانیکی یا با استفاده از نوار گرافیتی صورت می گیرد، این پمپ ها قابلیت پمپاژ سیال در بازه دمایی ۱۰- تا ۱۱۰ درجه سانتیگراد را در صورت آببندی با نوار گرافیتی و قابلیت پمپاژ سیال با درجه حرارت ۱۰- تا ۱۴۰ درجه سانتیگراد، در صورت آببندی با سیل مکانیکی را دارد. این پمپ ها به صورت یک طبقه و موتور جدا ساخته می شوند و قطر خروجی آنها در بازه ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیمتر می باشد.

راهنمای انتخاب پمپ پمپیران

پمپ گل کش پمپیران HDS

پمپ های گل کش HDS پمپیران دارای قابلیت تعویض قطعات سایشی هستند به همین دلیل از این پمپ ها برای انتقال گل حفاری، آب گل آلود و دوغاب ساختمانی استفاده می شود. قطر خروجی پمپ های گل کش پمپیران سری HDS در بازه ۵۰ تا ۱۵۰ میلیمتر قرار می گیرد و فشار آنها برابر با ۱۰ بار است. دبی این نوع پمپ پمپیران برابر با ۳۵۰ متر مکعب در ساعت است و قابلیت پمپاژ سیال با درجه حرارت -۱۰ تا ۱۱۰ را دارد. پمپ گل کش پمپیران HDS از نوع گریز از مرکز افقی است که تک پروانه و موتور جدا می باشد.

الکتروپمپ لجن کش پمپیران

موتور پمپ لجن کش پمپیران دارای حداکثر ظرفیت آبدهی ۵۰۰۰ متر مکعب در ساعت است و سیال را تا ارتفاع ۱۰۰ متر پمپاژ می کند. از پمپ لجن کش پمپیران برای انتقال پساب صنعتی، فاضلاب، ساختمان سازی، انتقال آب رود خانه، انتقال آب گل آلود و غیره استفاده می شود.

پمپ شناور پمپیران

پمپ های شناور پمپیران به چهار نوع پمپ شناور URD پمیپران، پمپ شناور آب شور پمپیران، پمپ شناور ملخی پمپیران و الکتروموتور شناور پمپیران تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی مختصر آنها می پردازیم.

پمپ شناور تک فاز پمپیران سری URD دارای حداکثر ظرفیت آبدهی ۲۴ متر مکعب در ساعت است و قابلیت آبرسانی تا ارتفاع ۲۶۳ متری را دارد به علاوه این پمپ دارای قابلیت تولید فشار تست ۳۹ بار می باشد و جنس این پمپ شناور تک فاز پمپیران از فولاد استنلس است، قطر خروجی الکتروپمپ شناور پمپیران URD از سایز ۱ ½ تا ۲ اینچ می باشد. این پمپ دارای قابلیت نصب افقی و عمودی هستند.

پمپ شناور آب شور پمپیران به دلیل این که قابلیت کارکردن با سیال خورنده یا آب شور را داشته باشد با قطعاتی با جنس آلیاژ برنز و فولاد ضد زنگ ساخته شده است. پمپ آب شور پمپیران دارای حداکثر آبدهی ۵۸۰ متر مکعب در ساعت است و قابلیت پمپاژ آب تا ارتفاع ۴۳۲ متر را دارد. قطر خروجی این پمپ ۱ ½ تا ۸ اینچ می باشد و فشار تست آن برابر با ۶۵ بار است.

پمپ شناور ملخی پمپیران دارای دو سری PSM و PSA می باشد که نیازی به خنک کاری خارجی ندارند و محور پمپ و الکتروموتور یک پارچه است به علاوه دارای حداکثر آبدهی ۳۵۰۰ لیتر در ثانیه است و قابلیت پمپاژ سیال تا ارتفاع ۱۶ متری را دارد.

الکتروموتورهای شناور پمپیران شامل سه الکتروموتور آب کشاورزی AW، الکتروموتور آب ماسه دار SF و الکتروموتور آب شور SW است. این الکتروموتورها قابلیت کارکردن با سیال با درجه دمای ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتیگراد را دارد و حداکثر میزان شن مجاز در سیال برابر با ۲۵ گرم در متر مکعب است.

راهنمای انتخاب پمپ پمپیران

الکتروپمپ کف کش پمپیران SPD

از موتور پمپ کف کش پمپیران SPD برای جا به جایی آب رودخانه، تخلیه آب چاه و مخازن و پمپاژ آب استفاده می شود. این پمپ ها دارای حداکثر ظرفیت آبدهی ۱۳۰ متر مکعب هستند و آب را تا ارتفاع ۷۰۰ متری پمپاژ می کند.

پمپ چاهکی پمپیران

پمپ های چاهکی پمپیران شامل دو مدل پمپ چاهکی پمپیران PV۴ و پمپ چاهکی پمپیران PV۵ هستند که پمپ چاهکی PV۴ پمپیران به صورت معلق در مخازن یا چاهک ها قرار می گیرند و به صورت عمودی و چند تکه اند. این مدل پمپ چاهکی پمپیران دارای حداکثر آبدهی ۱۸۰۰ متر مکعب در ساعت است و تا ارتفاع ۹۵ متر آب را پمپاژ می کند و قابلیت کارکردن با سیال با دمای ۱۰- تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد را دارا می باشد. پمپ چاهکی PV۵ پمپیران دارای حداکثر ظرفیت آبدهی ۹۰۰ متر مکعب در ساعت می باشد و قابلیت آبرسانی تا ارتفاع ۹۵ متر را دارد با این تفاوت که پمپ پمپیران PV۵ به صورت یکسره آزاد است، این مدل پمپ می تواند سیالی با دمای ۱۰- تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد به راحتی پمپاژ کند. هر دو مدل پمپ های چاهکی پمپیران دارای کاربرد یکسان هستند و به صورت عمده در کارخانه های فولاد، تصفیه فاضلاب، انتقال مایعات از مخازن و غیره کاربرد دارند.

پمپ دو مکشه پمپیران DSP

پمپ دو مکشه پمپیران قابلیت پمپاژ سیال دارای دمای ۱۴۰ درجه سانتیگراد را دارد و از نوع پمپ های مرکز افقی تک پروانه گریز از مرکز است. این پمپ ها یک طبقه هستند و قابلیت تعویض اجزای سایشی و گردان را دارند. پمپ دو مکشه DSP پمپیران دارای حداکثر آبدهی ۹۰۰۰ متر مکعب در ساعت می باشد و قابلیت پمپاژ سیال تا ارتفاع ۱۹۰ متر را دارد.

پمپ طبقاتی عمودی پمپیران PCR

پمپ های طبقاتی عمودی PCR پمپیران از فولاد استنلس ساخته شده اند و آب بندی آنها از نوع سیل مکانیکی کارتریجی است. این پمپ های چند پروانه عمودی به صورت گریز از مرکز عمل می کنند و جزو دسته پمپ های خشک قرار می گیرند. حداکثر ظرفیت آبدهی پمپ طبقاتی عمودی پمپیران برابر با ۱۸۰ متر مکعب در ساعت است و سیال را تا ارتفاع ۲۷۵ متری پمپاژ می کند. به علاوه قابلیت کار کردن با سیال دارای دمای ۱۵- تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد را دارد.

پمپ روغن داغ پمپیران HOP

پمپ روغن داغ HOP پمپیران از نوع پمپ های گریز از مرکز است که به طور اختصاصی برای جابه جایی روغن طراحی و ساخته شده است و قابلیت کارکرد با روغن دارای دمای ۳۰۰ درجه سانتی گراد را دارد. ظرفیت آبدهی این پمپ ها ۳۵۰ متر مکعب در ساعت است و سیال را تا ارتفاع ۹۵ متر پمپاژ می کند، فشار تست پمپ روغن داغ پمپیران HOP ۱۵ بار است و در صنایع چرم، فولاد، غذایی و دارویی و غیره کاربرد دارد.

پمپ فشار قوی پمپیران

پمپ فشار قوی پمپیران توانایی آبدهی زیاد و انتقال آب تا ارتفاع بلندتری را دارد به دلیل این که از چندین پروانه در ساخت آنها استفاده شده است. حداکثر آبدهی این پمپ ها ۱۲۰۰ متر مکعب در ساعت است و تا ارتفاع ۵۱۰ متری قابلیت پمپاژ سیال را دارد. از پمپ های فشار قوی پمپیران در کشاورزی، سیستم های آبرسانی شهری، سیستم ها آتشنشانی و غیره استفاده می شود.

انواع کاربرد پمپ پمپیران

پمپ های پمپیران بسیار پرکاربرد هستند و معمولا در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند اما به دلیل داشتن توان مناسب ممکن است در کشاورزی و مصارف دیگر نیز کاربرد داشته باشند. کاربرد پمپ های پمپیران را نمی توان به چند مورد خاص محدود کرد اما در این قسمت به بیان برخی از کاربرد های پمپ های پمپیران می پردازیم تا با مطالعه آن شما بتوانید به درستی پمپ پمپیران مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

صنایع شیمیایی: پمپ های پمپیران به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر خورندگی و آسیب، قابلیت استفاده در صنایع شیمیایی را دارند به همین دلیل از این نوع پمپ ها در صنایع شیمیایی برای پمپاژ مواد شیمیایی خورنده و انتقال مواد اسیدی و بازی استفاده می شود.

صنایع آب و فاضلاب: به دلیل اینکه پمپ های پمپیران قابلیت کارکرد و پمپاژ آب حاوی ذرات معلق را دارند و از استحکام بالایی برخوردار هستند، در صنایع آب و فاضلاب می توان از پمپ های پمپیران برای پمپاژ فاضلاب خانگی و آب شهری استفاده کرد.

صنایع کشاورزی: در صنایع کشاورزی از پمپ های پمپیران برای تامین آب مزارع کشاورزی مخصوصا استخراج آب از چاه استفاده می شود علاوه بر آن از این پمپ ها، به دلیل داشتن قابلیت پمپاژ سم و کودهای کشاورزی، برای کود دهی و سم زدن محصولات کشاورزی نیز استفاده می شود.

صنایع غذایی: در صنایع حساسی مانند صنایع غذایی، از پمپ های پمپیران برای پمپاژ شیر، روغن و غیره استفاده می شود زیرا مدل های پمپ پمیپران قابل استفاده در این صنایع، به راحتی شسته و تمیز می شوند و دارای استاندارد های بهداشتی هستند.

صنایع نفت و گاز: به دلیل مقاومت پمپ های پمپیران در برابر شرایط سخت محیطی مانند کارکردن در محیط هایی با دما و فشار بالا، از این پمپ ها برای پمپاژ نفت خام، آب شور، گاز طبیعی، مخلوط آب و گاز و غیره استفاده می شود.

جهت گرفتن راهنمایی بهتر برای انتخاب پمپ پمپیران می توانید با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

در آخر به این نتیجه می رسیم که بهترین راهنمایی برای خرید پمپ پمپیران مناسب، شناخت انواع و کاربرد پمپ های پمپیران و یا گرفتن مشاوره از اشخاصی است که با مشخصات فنی و کاربرد پمپ های پمپیران آشنا هستند. شما می توانید با برقراری تماس با کارشناسان هایپر صنعت فامکو علاوه بر گرفتن مشاوره رایگان از کیفیت و اصالت کالاهای خود اطمینان حاصل نمایید.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.