۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 5626
کد خبر: 85618574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ویژگی های مهم و اصولی صندلی مناسب کار

۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۴۵
کد خبر: 85618574
ویژگی های مهم و اصولی صندلی مناسب کار

تهران- ایرنابازار-ویژگی ها و پارامتر های ارگونومی لازم برای صندلی اداری یا همان کار که در دراز مدت به بدنمان آسیب نرساند

ایرنابازار- اغلب ما از صندلی هایی استفاده میکنیم که مناسب برای کار کردن نیستند و ممکن است در دراز مدت آسیب های زیادی را به مرور زمان به بدنمان وارد کند پس در این مقاله توضیحاتی در ارتباط با صندلی های اداری گفته میشود که اگر صندلی شما این ویژگی ها را نداشت باید حذف کنید مگر نه با سلامتی خود آسیب میزنید.

صندلی مناسب کار چیست

صندلی های مناسب کار با نام صندلی اداری معرفی میگردد که اغلب این صندلی ها طراحی کار دارند و میشود کاملا تشخیص داد که کدام صندلی برای استفاده در منزل است و کدام صندلی برای استفاده در کار است. اغلب صندلی های اداری دارای چرخ و جک هستند همچنین رنگ تیره دارند که این رنگ میتواند بسته به طراحی دکور شما تغییر پیدا کند اما در نهایت با ویژگی های تولید میگردد که مناسب برای کار است.

چه صندلی های اداری گواهی سلامت را دارند؟

تمامی صندلی های اداری که دارای استاندارد ایمنی همچون ارگونومی باشد گواهی سلامت را تقریبا دارند که نام این صندلی ها صندلی اداری ارگونومی معرفی میشود که استاندارد های بالاتری نسبت به صندلی های خانگی و معمولی دارد که مناسب برای روزانه ۸ ساعت کار مفید هستند. بطور کلی ارگونومی یعنی تماس تمامی اعضای بدن با صندلی و داشتن مواد مناسب است.

ویژگی های صندلی اداری مناسب

ویژگی های مهم و اصولی صندلی مناسب کار

۱- نشیمن مناسب

صندلی های اداری باید از موارد راحتی مانند فوم و ابر که نرم هستند در قسمت نشیمن استفاده شود تا کاربری که از صندلی استفاده میکند احساس راحتی کند، شما هر چقدر هم که صندلی گرانی خریداری بکنید بعد از استفاده چند سال این مواد قابلیت انعطاف و نرم بودن خود را از دست میدهند که مواد بهتر در دیر خراب شدن خود را نشان میدهد و عمر بیشتری دارند. برترین مواد برای نشیمن فوم سرد است.

۲- ابعاد مناسب جک

ابعاد جک باید استاندارد بسته به طراحی صندلی در حالت بسته از ۸ سانتی متر تا ۱۲ سانتی متر باشد اگر زیاد تر باشد پای شما به زمین نمیرسد و فشار به زانو های شما می آید، این اندازه برای کم قد ها میباشد که شما اگر قد بلندی دارید میتوانید با تنظیم جک صندلی را با آناتومی بدن خود تنظیم کنید.

۳- دسته استاندارد قابل تنظیم

تمامی دسته هل صندلی های اداری باید به گونه باشد که بتوانید بعد از گذاشتن ساعد خود بر روی دسته از لبتاب استفاده کنید یا بتوانید مدارک خود را در دست داشته باشید اگر دسته های صندلی پایین باشد در دراز مدت دچار افتادگی شانه میشوید اگر هم زیادی بالا باشد کار کردن برای شما دشوار خواهد بود پس باید صندلی اداری شما دارای دسته با قابلیت تنظیم ارتفاع باشد.

۴- پوشاندن گودی کمر

صندلی اداری باید به گونه ای باشد که کمر را بپوشاند و کمر گرفته باشد و رها نباشد چون کمر وزن سنگینی دارد و اگر مدت زیادی پشت آن خالی باشد میتواند به فیله های کمر آسیب برساند که معمولا این اتفاق سریع به چشم میاید و کمرمان سریع درد میگیرد که باز هم باید به این نکته توجه کرد که میتوانید در خرید به بالشتک های کناری صندلی در قسمت پشتی دقت کنید.

۵- داشتن پشت سری

در مرحله آخر صندلی اداری شما حتما باید دارای پشت سری باشد که در حال حاضر به دلیل ارزان تر شدن قیمت این پشت سری در صندلی ها حذف میگردد که سبب رها شدن سر میشود و آسیب های زیادی که پس از استفاده به گردن شما میاید، پس حتما باید صندلی شما دارای پشت سری باشد.

بهترین برند صندلی اداری

برند ها و تولید کنندگان زیادی در عرصه صندلی های کار و اداری فعالیت میکنند که بسته به کیفیت و خدمات رده بندی میشوند اما شرکت تولید دکوراسیون اداری فضاسیستم از برند های برتر این حوزه میباشد که میتوانید بسته به علایق خود و مشاوره با کارشناسان این شرکت صندلی مناسب خود را خریداری کنید.

ویژگی های مهم و اصولی صندلی مناسب کار

نکته پایانی

همیشه سعی داشته باشید از ابزار های مناسب در کسب و کار خود استفاده کنید و اگر ابزاری را مانند صندلی اداری برای خود ترجیح نمیدهید آنرا برای کارمندان و همکاران خود خریداری نکنید. رنگ صندلی اداری هم خیلی در دکوراسیون تاثیر گذار است اما رنگ مشکی به دلیل لک نگرفتن و کثیف نشدن مناسب ترین رنگ برای استفاده اداری میباشد.

*** این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره چارچوب و محتوای آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.