۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 872
کد خبر: 85597792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار مرگ و میر پنج ماهه اول سال ۱۴۰۳ + افزایش هزینه های مراسم ترحیم

تهران- ایرنابازار- بنا به گزارش سازمان ثبت احوال کشور (مرکز رصد جمعیت کشور) در پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ تعداد فوتی های ثبت شده در کشور ۱۷۸ هزار و ۸۳۰ می باشد که از این تعداد، زنان ۴۳.۹ درصد و مردان ۵۶.۱ درصد از ثبت فوتی ‌ها را به خود اختصاص داده اند.

ایرنابازار- بر اساس این گزارش، استان گیلان با نرخ ۷.۴ در هزار نفر جمعیت بالاترین نرخ فوت و همچنین استان کهگیلویه و بویر احمد با نرخ ۴.۱ در هزار نفر جمعیت پایین ترین نرخ فوت در بین تمام استان‌های کشور را داشته است.

به گفته مدیران شهری، هزینه خدمات بهشت زهرا در سال ۱۴۰۳ به میزان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته گران می‌شود، ولی بررسی جزئیات لایحه شهرداری تهران نشان می‌دهد در برخی از بخش‌ها شهرداری افزایش هزینه خدمات در بهشت زهرا را با افزایش بیشتری پیشنهاد داده است. البته این لایحه هنوز در صحن شورای شهر بررسی و تصویب نشده است و نرخ‌ها بعد از تصویب در صحن شورا و تایید فرمانداری اجرایی می‌شوند.

آمار مرگ و میر پنج ماهه اول سال ۱۴۰۳ + افزایش هزینه های مراسم ترحیم

در این بین هزینه برگزاری مراسم ترحیم شامل موارد زیادی می شود. اکثر این موارد تقریبا در تمامی شهرها یکسان خواهد بود و فقط هزینه خرید قبر و رزرو مسجد متفاوت می باشد. هزینه برگزاری مراسم ختم به طور کلی شامل هزینه رزرو مسجد یا تالار، هزینه پذیرایی، هزینه مداح، هزینه پرسنل پذیرایی و هزینه های متفرقه نظیر گل آرایی میز ترحیم، تهیه تاج گل ترحیم، تهیه بنر و تراکت می باشد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.