۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 872
کد خبر: 85567891
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تشخیص ساعت سیتیزن اصل از فیک مثل آب خوردن

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85567891
تشخیص ساعت سیتیزن اصل از فیک مثل آب خوردن

تهران- ایرنابازار- بهترین روش برای خرید یک ساعت سیتیزن اصل انتخاب فروشگاه معتبر است. تمام نگرانی شما را برطرف خواهد کرد. فروشگاه معتبری که نماینده رسمی فروش ساعت سیتیزن است را پیدا کنید. تیک تاک گالری نماینده رسمی فروش ساعت سیتیزن در ایران است. فروشگاه معتبر می‌تواند برای همیشه به شما اطمینان دهد که ساعت شما اصل است.

***محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار- تشخیص ساعت سیتیزن اصل به ۲ روش سخت و آسان تقسیم می‌شود. روش سخت این است که موتور ساعت را بررسی کنید. بله باید ساعت را باز کنید و موتور آن را بررسی کنید اما این روشی نیست که به غیر از یک استاد کار ساعت مچی قابل اجرا باشد. ممکن است ساعت شما بعد از باز شدن دیگر به حال اولیه باز نگردد. بنابراین در این مقاله روش‌های راحت تشخیص ساعت سیتیزن اصل را با هم بررسی خواهیم کرد. برای تشخیص ساعت سیتیزن اصل از این روش‌ها استفاده کنید:

  • بررسی گارانتی بین المللی و گارانتی نمایندگی رسمی در ایران
  • بررسی امکانات ساعت سیتیزن
  • بررسی ظواهر ساعت سیتیزن
  • بررسی کد کالیبر موتور ساعت سیتیزن

به نقل از تیک تاک گالری مدل‌های فیکی که از ساعت مچی سیتیزن وجود دارد، بسیار شبیه به مدل‌های اصلی این برند هستند اما یک سیتیزن فیک فاقد متریال با کیفیت و مهارت تولید ساعت مچی‌ست که از ساعت سیتیزن توقع دارید. خرید یک ساعت سیتیزن فیک به هیچ وجه قابل توجیه نیست (حتی اگر نصف قیمت را پرداخت کنید!). یک ساعت سیتیزن اصل سال‌ها برای شما کار می‌کند. زیبایی متفاوتی دارد. ساخت و متریال بسیار متفاوتی دارد. شخصیت متفاوتی به شما می‌دهد. حساسیت خود را برای خرید ساعت سیتیزن اصل بیشتر کنید.

مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا ساعت سیتیزن اصل را از فیک تشخیص دهید. مثل آب خوردن!

۱. بررسی گارانتی سیتیزن برای تشخیص اصالت

تمام ساعت‌های سیتیزن اصل همراه با مستندات رسمی و با ضمانت تولید کننده به فروش می‌رسد. اگر یک ساعت سیتیزن گارانتی معتبر نداشته باشد قابل اعتماد نیست. ساعت سیتیزن اصل در ایران دارای یک دفترچه گارانتی هستند. ساعت‌های اکودرایو سیتیزن دارای کارت گارانتی جداگانه سه ساله جهانی اکودرایو هستند. مشخصات گارانتی را با عکس زیر مطابقت دهید.

با استفاده از این روش می‌توانید تشخیص ساعت سیتیزن اصل را به نمایندگی رسمی در ایران واگذار کنید. شاید بپرسید اگر خارج از ایران یک ساعت سیتیزن خریداری شده باشد چطور می شود؟ حتی اگر خارج از ایران یک ساعت سیتیزن اصل بخرید! باید دفترچه گارانتی و کارت گارانتی (در صورت اکودرایو بودن) با اطلاعات کامل ساعت به شما تحویل داده شود. در غیر این صورت عطای ساعت را به لقای آن ببخشید.

۲. بررسی امکانات ساعت سیتیزن

ساعت‌های سیتیزن به داشتن ویژگی‌های زیاد معروف هستند. در صورتی که یک ساعت سیتیزن امکانات زیر را داشته باشد فیک نیست. این امکانات برای کپی برداری بسیار پر هزینه هستند. پس امکان کپی کردن آن‌ها وجود ندارد. در بسیاری از ساعت‌های سیتیزن ویژگی‌های ذکر شده وجود دارد. ساعت سیتیزن دارای امکانات و تکنولوژی‌های پیشرفته است. مدل‌های تقلبی سیتیزن، یا این امکانات را ندارند! یا فقط جنبه تزیینی و نمایشی دارند و کار نمی‌کنند.

هنگام خرید آنلاین ساعت سیتیزن از بخش توضیحات محصول ویژگی‌های ساعت مورد نظرتان را بررسی کنید. هنگام خرید حضوری ساعت سیتیزن می‌توانید از فروشنده امکانات ساعت مورد نظرتان را بپرسید. اگر این امکانات فقط به طور ظاهری در ساعت سیتیزن باشد (مثلا روی ساعت نوشته شده باشد Eco Drive) اما آن ویژگی در ساعت کار نکند! به این معناست که این ساعت سیتیزن فیک است.

در ادامه به برخی امکانات ساعت سیتیزن که قابل کپی‌برداری نیست اشاره می‌کنیم:

الف. تکنولوژی اکو درایو (Eco–Drive):

از معروفترین تکنولوژی های ساعت سیتیزن اکودرایو است. سیتیزن این تکنولوژی را در سال ۱۹۷۶ تولید کرد. این تکنولوژی هر نوع نوری را به انرژی مورد نیاز باتری ساعت تبدیل می‌کند. مازاد این انرژی در سلول‌های برقی باتری ذخیره می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر درباره تکنولوژی اکودرایو بدانید، بر روی لینک مقاله اکو درایو چیست، کلیک کنید.

ب. تکنولوژی زمان سنجی اتمی (Atomic Timekeeping):

این فناوری که در سال ۱۹۹۳ وارد بازار شد دقتی در حدود یک ثانیه در هزار سال دارد. ساعت هایی که این تکنولوژی را دارند می‌توانند با ۲ منطقه زمانی همگام سازی شوند.

ج. تکنولوژی موج ماهواره (Satellite Wave):

این تکنولوژی ۲۸ منطقه زمانی در دنیا را تحت پوشش خودش دارد. ساعت های با این تکنولوژی قادر هستند موقعیت شما را با کمک امواج ماهواره ای GPS بگیرند و زمان دقیق مکانی که در آنجا حضور دارید را به شما بگویند.

د. تکنولوژی سوپر تیتانیوم (Super Titanium):

تیتانیوم به دلیل اینکه ضد حساسیت است برای افرادی که مستعد آلرژی هستند بسیار مناسب است. همچنین درصد سختی این ساعت سوپر تیتانیوم از ساعت های دیگر بیشتر است و به همین دلیل در برابر ضربه و خش مقاومتر است. ساعت‌های سوپر تیتانیوم سیتیزن بسیار سبک‌تر از ساعت‌های استیل هستند. رنگ ساعت‌های سیتیزن سوپز تیتانیوم هم کمی کدر تر از فلزهای دیگر است.

۳. بررسی ظاهر ساعت سیتیزن برای تشخیص اصل بودن

یک ساعت سیتیزن فیک جزییات را رعایت نمی‌کند. برعکس در یک ساعت سیتیزن اصل جزییات دقیقی رعایت شده‌است. به عنوان مثال لوگوی سیتیزن اصل کاملا دقیق و بدون خطا روی ساعت نوشته شده‌است. ساخت ساعت سیتیزن اصل بسیار دقیق است. به دقت جزییات را بررسی کنید. پیشنهاد می‌کنیم با سرچ کردن کد رفرنس کالا در اینترنت عکس ساعت اصلی را پیدا کنید. سپس با دقت به جزییات توجه کنید. یک ساعت سیتیزن فیک حتما در جزییات خطاهایی دارد. اگر دقیق باشید این مشکلات را پیدا می‌کنید. برخی مواردی که لازم است بررسی کنید را لیست کردیم:

  • لوگوی سیتیزن را با لوگوی اصلی بررسی کنید. دقت کنید که در تمام قسمت‌های ساعت فرم لوگو یکسان باشد.
  • نوشته‌ها در یک ساعت سیتیزن اصل خیلی دقیق است. دقت کنید نوشته‌ها به علت چاپ یا حکاکی بی کیفیت پخش نشده باشد.
  • اطلاعاتی در مورد ساعت سیتیزن اصل بر روی پشت قاب و صفحه ساعت نوشته شده است. گاهی وقت‌ها این نوشته‌ها انقدر ریز هستند که به راحتی قابل خواندن نیستند. برای بررسی آن‌ها از ذره بین کمک بگیرید.
  • در نهایت تمام جزییاتی که در عکس ساعت اصلی موجود است را بررسی کنید. دقیقا باید با ساعت مچی شما مطابقت داشته باشد.

تشخیص ساعت سیتیزن اصل از فیک مثل آب خوردن

۴. بررسی کد کالیبر موتور برای تشخیص ساعت سیتیزن اصل

هر ساعت سیتیزن یک کد کالیبر موتور دارد. این کد امکانات و نوع موتور به کار رفته در ساعت را نشان می‌دهد. حتی برای بررسی امکانات ساعت هم می‌توانید از این کد استفاده کنید. توجه داشته باشید که شماره کالیبر معمولاً از ۴ کاراکتر تشکیل می‌شوند. این کاراکترها شامل سه عدد و یک حرف هستند (به عنوان مثال: E۸۷۰). با سرچ کردن این کد در وب سایت رسمی سیتیزن می‌توانید نوع موتور ساعت را متوجه شوید. در واقع با این کار فقط اشتباه نبودن کد پشت ساعت را متوجه می‌شوید. کد کالیبر موتور شما را به ساعت‌های مشابه ساعت شما متصل می‌کند. از این طریق می‌توانید متوجه شوید که ساعت شما اصل است.

تشخیص ساعت سیتیزن اصل از فیک مثل آب خوردن

نکته مهم این است که ممکن است در بعضی ساعت‌های سیتیزن اصل هم کد کالیبر نتیجه‌ای به شما نشان ندهد. اگر می‌خواهید یک ساعت سیتیزن کوارتز را بررسی کنید و نتیجه ای از سرچ کد کالیبر دریافت نکرده‌اید! روش‌های دیگر تشخیص سیتیزن اصل را بررسی کنید.

۵. انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید سیتیزن

بهترین روش برای خرید یک ساعت سیتیزن اصل انتخاب فروشگاه معتبر است. تمام نگرانی شما را برطرف خواهد کرد. از فروشگاهی که حتی یک ساعت فیک دارد خرید نکنید. فروشگاه معتبری که نماینده رسمی فروش ساعت سیتیزن است را پیدا کنید. به عنوان مثال تیک تاک گالری نماینده رسمی فروش ساعت سیتیزن در ایران است. خیال خودتان را راحت کنید. فروشگاه معتبر می‌تواند برای همیشه به شما اطمینان دهد که ساعت شما اصل است.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.