۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 872
کد خبر: 85565828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاوت های اکانت اسپاتیفای پرمیوم با اپل موزیک در یک نگاه

تهران- ایرنابازار- اگر بخواهیم یک نتیجه‌گیری کلی در خصوص تفاوت‌های اسپاتیفای با اپل موزیک ارائه دهیم باید بگوییم این نوع نیاز و سلیقه کاربر است که مشخص می‌کند کدام پلتفرم بهتر است. اما می‌توان گفت کیفیت پخش در اپل موزیک بیشتر است اما اسپاتیفای تجربه کاربری بهتری ارائه می‌دهد.

***محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار- موسیقی یک زبان جهانی است. افلاطون فیلسوف معروف جهان معتقد بود که موسیقی به جهان روح و به ذهن بال می‌دهد، خیال را به پرواز درمی‌آورد و به همه چیز زندگی می‌بخشد. اما شاید امروزه موسیقی چیزی فراتر از این تعریف نیز باشد. موسیقی اجازه درک احساسات ناب و وصف ناپذیر را به ما می‌دهد. موسیقی می‌تواند به روح ما آتش و گرما ببخشد و در هر حس و حالی ما را همراهی کند. نمی‌توان از علاقه شدید مردم امروزی به موسیقی چشم پوشی کرد. امروزه پلتفرم‌های مختلفی شکل گرفته‌اند که لذت گوش فرا دادن به موسیقی را برای دوستداران موسیقی برجسته‌تر می‌کنند. ۲ مورد از این پلتفرم‌های محبوب اسپاتیفای و اپل موزیک است. ما در ادامه قصد داریم به بررسی تفاوت‌های اکانت اسپاتیفای پرمیوم و اپل موزیک بپردازیم.

پلتفرم اسپاتیفای نسبت به اپل موزیک قدیمی‌تر است. در واقع می‌توان گفت با انتشار این برنامه انتخاب آن برای پخش موسیقی به یکی از گزینه‌های پیش فرض دوستداران موسیقی تبدیل شده بود. این برنامه گاتالوگ گسترده‌ای از انواع موسیقی‌ها و پادکست‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد برای خرید اسپاتیفای نسخه پرمیوم می توانید اقدام کنید. اپل موزیک پس از اسپاتیفای راه اندازی شد. اما امروزه به یکی از رقبای اسپاتیفای تبدیل شده است. این پلتفرم از نظر انتشار موسیقی‌های جدید و میکس‌های شخصی و لیست پخش توصیه‌های هنرمندان شباهت‌هایی به اسپاتیفای دارد. اما تفاوت‌هایی منحصر به فرد نیز در این ۲ پلتفرم به چشم می‌خورد. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به کیفیت صدا، هزینه اشتراک برنامه و ... اشاره کرد.

تفاوت اسپاتیفای و اپل موزیک در چیست؟

ما می‌خواهیم به شما بگوییم که چه ویژگی‌ها و عواملی این ۲ سرویس پخش کننده موسیقی را از یکدیگر متمایز می‌کند و کدام پلتفرم برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

در اسپاتیفای شما می‌توانید از اشتراک ورودی رایگان استفاده کنید. بدین ترتیب نیازی نخواهد بود که در ابتدای کار هزینه‌ای برای استفاده از این پلتفرم بپردازید. اما تقریبا بعد از پخش هر سه آهنگ با تبلیغات روبرو خواهید شد. همچنین در هر ساعت تنها می‌توانید ۶ پرش در انتخاب موسیقی داشته باشید. کاربران این پلتفرم می‌توانند با خرید اکانت پرمیوم اسپاتیفای تبلیغات آزاردهنده را حذف کنند و تعداد پرش‌های نامحدودی داشته باشند. همچنین کیفیت صدا نیز در اکانت پرمیوم افزایش می‌یابد. علاوه بر این کاربران قادر خواهند بود به صورت آفلاین موسیقی‌های دانلود و ذخیره شده را گوش دهند. اشتراک اکانت پرمیوم اسپاتیفای انواع مختلفی دارد:

  • اشتراک تکی
  • اشتراک ۲ نفره برای زوج‌ها
  • اشتراک خانوادگی
  • اشتراک دانشجویی

اپل موزیک نیز مشابه اسپاتیفای دارای طرح‌های اشتراکی انفرادی، خانوادگی و دانشجویی است. اما این سرویس ورودی رایگان به کاربران خود ارائه نمی‌دهد اما شما می‌توانید با خرید نسخه آزمایشی برنامه به مدت یک ماه از این پلتفرم به صورت رایگان استفاده کنید.

یکی دیگر از تفاوت‌های اسپاتیفای با اپل موزیک در قیمت اشتراک‌های این ۲ پلتفرم است. اینطور به نظر می‌رسد که قیمت اشتراک خانوادگی اسپاتیفای نسبت به اشتراک خانوادگی اپل موزیک بیشتر است. پس بهتر است با بررسی و مقایسه قابلیت‌های این ۲ پلتفرم تشخیص دهید که آیا این مبلغ بیشتر ارزش پرداخت را دارد یا خیر.

اسپاتیفای در مقابل اپل موزیک

کتابخانه محتوایی هر دوی این پلتفرم‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون آهنگ را دربرمی‌گیرد اما تفاوت‌هایی در بخش پادکست‌های این ۲ سرویس به چشم می‌خورد. اسپاتیفای تقریبا پنج میلیون پادکست دارد اما در اپل موزیک اینطور نیست و به جای آن یک سرویس ویژه با نام پادکست اپل وجود دارد که تنوع و کیفیت پادکست‌ها در اپل موزیک نسبت به اسپاتیفای بیشتر است.

در اپل موزیک کیفیت صدای موسیقی نسبت به اسپاتیفای بیشتر است. اگر کیفیت صدا برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است قطعا انتخاب شما اپل موزیک خواهد بود.

تفاوت های اکانت اسپاتیفای پرمیوم با اپل موزیک در یک نگاه

کدام یک را انتخاب می‌کنید؛ اپل موزیک یا اسپاتیفای؟

همانطور که گفتیم اگر می‌خواهید برای سرویس پخش کننده موسیقی خود هزینه‌ای صرف نکنید پلتفرم اسپاتیفای با تبلیغات خسته کننده و کیفیت صوتی پایین‌تر می‌تواند برای شما مناسب باشد. اگر چه ممکن است لذت کافی از پخش موسیقی به روح شما تزریق نشود اما اگر با پرداخت هزینه مشکلی ندارید کیفیت صوتی فوق العاده موسیقی‌ها در اپل موزیک ارزش صرف هزینه را خواهد داشت اما بهتر است به جای اشتراک خانوادگی اشتراک انفرادی یا دانشجویی خریداری کنید.

نسخه آزمایشی رایگان اپل موزیک و اسپاتیفای

هر دوی این پلتفرم‌ها یک ماه تجربه کاربری آزمایشی رایگان به کاربران جدید ارائه می‌دهند. با این تفاوت که در اپل موزیک بلافاصله پس از اتمام مهلت نسخه آزمایشی، کاربر به امکانات و قابلیت‌های پلتفرم دسترسی نخواهد داشت و باید برای استفاده مجدد از این پلتفرم اشتراک خریداری کند. در صورتی که در پلتفرم اسپاتیفای با اتمام مهلت تست نسخه آزمایشی، کاربران همچنان می‌توانند از امکانات و قابلیت‌های رایگان این برنامه استفاده کنند اما این امکانات و قابلیت‌ها محدودتر خواهند شد. علاوه بر این در نسخه آزمایشی رایگان اپل موزیک قابلیت دانلود موسیقی وجود دارد اما در نسخه آزمایشی رایگان اسپاتیفای امکان دانلود یا شخصی سازی صف پخش موسیقی وجود ندارد و هنگام استفاده از برنامه نیز کاربران با نمایش تبلیغات روبرو خواهند بود.

نتیجه‌گیری

اگر بخواهیم یک نتیجه‌گیری کلی در خصوص تفاوت‌های اسپاتیفای با اپل موزیک ارائه دهیم باید بگوییم این نوع نیاز و سلیقه کاربر است که مشخص می‌کند کدام پلتفرم بهتر است. اما می‌توان گفت کیفیت پخش در اپل موزیک بیشتر است اما اسپاتیفای تجربه کاربری بهتری ارائه می‌دهد. در نهایت اگر در خصوص انتخاب بین اپل موزیک و اسپاتیفای دچار تردید هستید می‌توانید با مشاوران و کارشناسان مجموعه ما جهت انتخاب بهترین گزینه مشورت کنید و در صورت نیاز اقدام به خرید فعال سازی اشتراک از پلتفرم موردنظر خود کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.