شغل‌های پردرآمد در کانادا که آینده شما را تضمین می‌کند!

تهران- ایرنابازار- با توجه به اینکه درآمد نیز، علاوه بر مهارت‌ها و علایق شما، در انتخاب شغل اهمیت زیادی دارد، در این مقاله همراه ما باشید تا به شما در انتخاب یک شغل مناسب در کانادا کمک کرده و شما را با جدیدترین شغل‌های پردرآمد کانادا آشنا کنیم.

ایرنابازار- کانادا به دلیل کمبود نیروی انسانی، به عنوان یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت کاری شناخته می‌شود و هزاران فرصت شغلی با درآمد بالا در این کشور وجود دارد. این موضوع باعث شده است تا مردم از سراسر جهان، به ویژه از ایران، به کانادا مهاجرت کرده و مشغول به کار شوند. توجه داشته باشید که برای کار در کانادا نیازمند ویزای کار این کشور هستید.

با توجه به اینکه درآمد نیز، علاوه بر مهارت‌ها و علایق شما، در انتخاب شغل اهمیت زیادی دارد، در این مقاله همراه ما باشید تا به شما در انتخاب یک شغل مناسب در کانادا کمک کرده و شما را با جدیدترین شغل‌های پردرآمد کانادا آشنا کنیم.

پردرآمدترین شغل‌های کانادا

به طور کلی شغل‌های پردرآمد کانادا در سال ۲۰۲۴ شامل شغل‌هایی مانند جراحی، پزشکی، آسیب‌شناسی و روانشناسی است. البته در نظر داشته باشید در کنار حقوق خوبی که این شغل‌ها دارند، نیازمند آموزش و تحصیل زیادی نیز هستند.

دقت کنید که هر فرد برای کار در کانادا باید یک ویزای کار مانند ویزای ICT، ویزای C۱۱ یا دیگر ویزاهای کانادا را داشته باشد. در ادامه، شغل‌های پردرآمد در کانادا، متوسط حقوق آن‌ها در سال و تحصیلات مورد نیازشان را به شما معرفی خواهیم کرد.

جراحی

میانگین حقوق سالانه جراحان در کانادا ۳۲۵,۷۳۲ دلار کاناداست. برخی از انواع تخصص‌های جراحی و میانگین حقوق آنها عبارتند از:

  • جراح ارتوپدی: ۳۷۹,۳۱۹ دلار
  • جراح پلاستیک: ۳۵۶,۲۵۴ دلار
  • چشم‌پزشک: ۳۱۰,۰۴۴ دلار
  • جراح مغز و اعصاب: ۳۰۶,۵۴۱ دلار

تحصیلات مورد نیاز: شامل یک مدرک کارشناسی و پس از آن دانشکده پزشکی است و در مجموع هشت سال طول می‌کشد. همه داوطلبان باید یک دوره پنج ساله رزیدنتی جراحی عمومی را تکمیل کنند.

پزشکی

میانگین حقوق پزشکان در کانادا سالانه ۲۸۶,۰۰۰ دلار کاناداست و یکی از شغل‌های پردرآمد در کانادا محسوب می‌شود. در ادامه چند مثال از تخصص‌های پزشکی با میانگین حقوق آنها به ترتیب قیمت برای شما آورده شده است:

  • پزشک زنان و زایمان: ۳۵۲,۲۷۴ دلار کانادا
  • انکولوژیست: ۳۴۵,۴۶۵ دلار کانادا
  • متخصص بیهوشی: ۳۴۰,۳۴۰ دلار کانادا
  • روانپزشک: ۳۳۸,۱۳۸ دلار کانادا
  • متخصص گوش و حلق و بینی: ۳۲۵,۹۳۲ دلار کانادا
  • پزشک داخلی: ۳۱۴,۵۹۴ دلار کانادا
  • متخصص اورولوژی: ۳۱۱,۶۵۲ دلار کانادا
  • متخصص اطفال: ۳۰۸,۰۵۳ دلار کانادا
  • متخصص قلب: ۳۰۵,۷۲۹ دلار کانادا
  • متخصص پوست: ۲۹۸,۴۱۸ دلار کانادا

تحصیلات مورد نیاز: پس از دوره کارشناسی، دانشجویان وارد دانشکده پزشکی می‌شوند و بسته به تعداد دوره‌هایی که در سال می‌گذرانند، ممکن است هفت یا هشت سال طول بکشد تا تمام تحصیلات خود را تکمیل کنند. پس از دانشکده پزشکی، بین سه تا هفت سال دوره‌های رزیدنتی وجود دارد که در آن رزیدنت‌ها اساساً به عنوان کارآموز عمل می‌کنند.

آسیب‌شناسی

میانگین حقوق آسیب شناسان در کانادا سالانه ۲۵۰,۰۱۲ دلار کاناداست. آسیب‌شناسان از طریق مطالعه ی بافت‌ها و مایعات بدنی، به تشخیص بیماری‌ها و شرایط پزشکی کمک می‌کنند.

تحصیلات مورد نیاز: مسیر شغلی در رشته آسیب‌شناسی نیاز به مدرک کارشناسی و دانشکده پزشکی دارد. پس از آن دوره رزیدنتی است که دو تا شش سال زمان می‌برد. مشابه پزشکان عمومی، آسیب‌شناسان نیز می‌توانند در یک حوزه تحقیقی یا قسمت خاصی از بدن تخصص پیدا کنند. به عنوان مثال، آسیب‌شناسان پزشکی قانونی، کالبدشکافی انجام می‌دهند تا علت و نحوه مرگ‌های مشکوک، خشونت‌آمیز یا غیرمنتظره را تعیین کنند.

شغل‌های پردرآمد در کانادا که آینده شما را تضمین می‌کند!

روانشناسی

میانگین حقوق روانشانسان در کانادا سالانه ۲۰۱,۳۶۷ دلار کاناداست.

تحصیلات مورد نیاز: برای کار کردن بعنوان یک روانشناس در کانادا، داوطلبان باید تحصیلات عالی تا مقطع دکترا در زمینه روانشناسی را تکمیل کنند. در طول تحصیلات خود، روانشناسان می‌توانند حرفه‌ای در زمینه‌هایی مانند بالینی، مشاوره، اجتماعی، رشد و آموزش را دنبال کنند.

روان‌درمانگران نیز مشابه روانشناسان هستند، اما جهت کار به عنوان روان‌درمانگر فقط به مدرک کارشناسی ارشد نیاز است. آنها در کانادا به طور میانگین در سال حدود ۱۰۸,۶۳۶ دلار کانادا درآمد دارند.

دندانپزشکی

میانگین حقوق سالانه دندانپزشکان در کانادا، ۱۷۰,۵۶۴ دلار کاناداست و باتوجه به محل و مکان مطب می‌تواند تا ۲۴۰,۰۰۰ تا ۲۸۰,۰۰۰ دلار در سال نیز برسد که باعث می‌شود این شغل یکی از پردرآمدترین شغل‌های کانادا باشد.

در زیر نمونه‌هایی از حقوق تخصص‌های دندانپزشکی آورده شده است:

  • ارتودنتیست: ۲۰۳,۵۵۱ دلارکانادا
  • بهداشت‌کار دندان: ۹۸,۴۱۷ دلارکانادا

تحصیلات مورد نیاز: برای تبدیل شدن به دندانپزشک در کانادا، بیشتر دانشجویان یک دوره کارشناسی چهار ساله را می‌گذرانند و سپس دوره چهار ساله در دانشکده دندانپزشکی و اخذ مجوز دندانپزشکی را تکمیل می‌کنند.

گفتار درمانی

گفتار درمانان در کانادا بطور متوسط ۱۴۸,۴۰۵ دلار کانادا حقوق سالانه دریافت ‌می‌کنند و وظیفه ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات ارتباطی مانند تاخیر در گفتار یا زبان، لکنت و سندرم تورت، لثه ای حرف زدن، توانبخشی بعد از تروما، درمان مشکلات تغذیه و سواد آموزی را را دارند.

تحصیلات مورد نیاز: برای کار کردن به عنوان گفتار درمانگردر کانادا، داوطلبان پس از گذراندن یک دوره کارشناسی در رشته مرتبط، باید مدرک کارشناسی ارشد دررشته گفتار درمانی را کسب کرده و پس از گذراندن آزمون هیئت مدیره، مجوز لازم را دریافت می‌کنند.

آتش‌نشانی

میانگین حقوق سالانه آتشنشانان در کانادا ۱۴۰,۸۸۵ دلار کاناداست و جزو پردرآمدترین شغل‌های کانادا است.

تحصیلات مورد نیاز: آتش‌نشانان در این کشور نیازی به تحصیلات عالی ندارند، هرچند داشتن یک دیپلم در علوم آتش‌نشانی یا سیستم‌های آتش‌نشانی می‌تواند مفید باشد.

وکالت

حقوق وکلا در کانادا به صورت متوسط ۱۱۶,۴۸۰ دلار کاناداست. برخی از زمینه‌های حقوق ممکن است درآمد بیشتری نسبت به بقیه داشته باشند. در اینجا چند مثال از درآمد سالانه تخصص‌های حقوقی آورده شده است:

  • قاضی: ۳۶۵,۵۵۱ دلار
  • وکیل مالیاتی: ۱۸۳,۸۹۲ دلار
  • وکیل کیفری: ۱۱۶,۰۰۲ دلار
  • وکیل شرکتی: ۱۱۰,۶۶۷ دلار
  • وکیل خانواده: ۱۱۰,۰۰۱ دلار

تحصیلات مورد نیاز: اولین قدم برای تبدیل شدن به وکیل، تکمیل مدرک کارشناسی در یک زمینه مرتبط و سپس رفتن به دانشکده حقوق است. مدرک حقوقی معمولی کانادایی می‌تواند در چهار سال تکمیل شود که شامل سه سال تحصیل و یک سال کارآموزی است.

شغل‌های پردرآمد در کانادا که آینده شما را تضمین می‌کند!

دامپزشکی

میانگین حقوق سالانه دامپزشکان در کانادا، ۱۱۵,۶۰۰ دلار کاناداست.

تحصیلات مورد نیاز: دامپزشکان در کانادا باید پس از دریافت مدرک کارشناسی در رشته مرتبط، مدرک دکترای معتبر دامپزشکی را از استان مورد نظر خود کسب کنند که به طور متوسط هشت سال به طول می‌انجامد.

خلبانی

معمولاً حقوق خلبانان باتوجه به خطوط هوایی که در آن مشغول بکار هستند (خطوط هوایی تجاری، حمل و نقل بار، خصوصی یا نظامی) متفاوت است ولی بصورت کلی متوسط حقوق آن‌ها در کانادا ۱۰۴,۰۰۰ دلار کانادا است.

تحصیلات مورد نیاز: داشتن تحصیلات دانشگاهی معمول برای خلبانی در کانادا الزامی نیست. آموزش خلبان تجاری در کانادا با دریافت مجوز خلبان خصوصی شروع می‌شود. این گواهینامه نیاز به ۲۰ ساعت پرواز با مربی و ۲۰ ساعت پرواز انفرادی دارد. پس از تکمیل این مرحله، می‌توانید آموزش مورد نیاز برای دریافت مجوز خلبان تجاری را شروع کنید.

اخذ ویزای کار کانادا از موسسه حامی

همانطور که در ابتدا گفته شد شما برای کار در کانادا، نیازمند یک ویزای کار هستید؛ موسسه حامی، به عنوان یک موسسه توسعه کسب‌وکار و مهاجرتی، با ارائه خدمات مشاوره‌ای و اجرایی در زمینه مهاجرت و اخذ انواع ویزای کار کانادا به متقاضیان کمک می‌کند تا به راحتی مراحل مورد نیاز را طی کرده و ویزای کار خود را دریافت کنند.

موسسه حامی با تیمی مجرب از مشاوران مهاجرتی، پشتیبانی کامل در تمامی مراحل جمع‌آوری و تکمیل مدارک، تهیه بیزنس پلن و... را انجام داده و با پیگیری مستمر وضعیت پرونده تا دریافت ویزای نهایی همراه شماست. کافیست با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۱۸۷۹ تماس بگیرید تا مشاوران این مجموعه شما را در این امر یاری دهند.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.