۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 5626
کد خبر: 85539721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ مورد از اشتباهات رایج در خرید بلیط هواپیما و قطار و راه‌های پیشگیری از آن

تهران- ایرنابازار- خرید بلیط و آماده شدن برای سفر یکی از دلچسب‌ترین کارهایی است که برای آن لحظه شماری می‌کنیم، اما گاهی مواقع برخی اشتباهات در هنگام خرید بلیط، به ویژه اگر خودتان به صورت آنلاین خرید می‌کنید، می‌تواند این تجربه دلچسب را خراب کند.

***محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار، قصد داریم تا در این مطلب درباره 3 اشتباه رایج خرید اینترنتی بلیط قطار و هواپیما صحبت کنیم تا شما آن‌ها را تکرار نکنید.

اشتباهات رایج خرید بلیط هواپیما

هواپیما یکی از رایج‌ترین و بهترین وسائل حمل‌ونقل است که روزانه مسافران زیادی را بین شهرها، کشورها و قاره‌ها جابه‌جا می‌کند. به دلیل تراکم بالای مسافران و تنوع بالای ایرلاین‌ها و بلیط‌ها، خرید درست بلیط هواپیما از اهمیت زیادی برخوردار است و هرگونه اشتباه در بلیط شما ممکن است چالش‌های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. در این بخش اشتباهات رایجی که افراد حین خرید انجام داده‌اند را بررسی می‌کنیم تا شما به آن‌ها دچار نشوید.

عدم بررسی دقیق تاریخ و زمان پرواز

این یک اشتباه ساده به نظر می‌رسد، اما به‌راحتی می‌تواند اتفاق بیفتد. قبل از رزرو، حتماً تاریخ و زمان پرواز، و همچنین منطقه زمانی را که از آن پرواز می‌کنید، دوباره بررسی کنید. توجه داشته باشید که برای بلیط‌های خارجی باید ساعت مقصد و روز میلادی را در نظر بگیرید، افراد زیادی بدون دقت به این موضوع روز بعد پرواز به فرودگاه مراجعه کرده‌اند!

خرید بلیط از یک وب‌سایت نامعتبر

هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما، مهم است که از یک وب‌سایت معتبر استفاده کنید. وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که بلیط هواپیما می‌فروشند، اما همه آن‌ها معتبر نیستند. قبل از خرید، حتماً نظرات وب‌سایت را بررسی کنید و مطمئن شوید که یک شرکت قانونی است.

افراد زیادی هستند که در دام خرید بلیط‌های ارزان‌قیمت وب‌سایت‌های جعلی می‌افتند و دچار چالش‌های زیادی می‌شوند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال یک وب‌سایت معتبر هستید، خرید خود را از بخش بلیط هواپیما سفرمارکت انجام دهید.

عدم توجه به نوع بلیط

برخی مسافران تصور می‌کنند که بلیط چارتر همیشه ارزان‌تر از بلیط سیستمی است. این باور غلط می‌تواند منجر به پرداخت هزینه بیشتر برای بلیط و یا حتی از دست دادن پول در صورت لغو سفر شود.

درست است که بلیط‌های چارتر ممکن است گاهی اوقات مقرون‌به‌صرفه‌تر باشند، اما عوامل مهمی را باید قبل از رزرو در نظر گرفت؛ در پروازهای چارتر، لغو سفر معمولاً امکان‌پذیر نیست و یا هزینه بسیار بالایی دارد. درحالی‌که در بلیط‌های سیستمی، شرایط لغو و تغییر برنامه معمولاً انعطاف‌پذیرتر است. همچنین بلیط سیستمی برای کودکان 2 تا 12 سال تا 75% تخفیف دارد (نوزادان حداکثر 25% و کودکان 50%) اما در بلیط‌های چارتر تخفیفی برای کودکان وجود ندارد و آن‌ها معمولاً قیمت کامل را پرداخت می‌کنند.

بنابراین، اگر احتمال لغو سفرتان وجود دارد یا با کودک سفر می‌کنید، بلیط سیستمی را انتخاب کنید و قبل از رزرو، قیمت هر دو نوع بلیط را به‌دقت مقایسه و شرایط و قوانین مربوط به لغو و تغییر برنامه را در هر دو نوع بلیط مطالعه کنید.

۳ مورد از اشتباهات رایج در خرید بلیط هواپیما و قطار و راه‌های پیشگیری از آن

اشتباهات رایج خرید بلیط قطار

خرید بلیط قطار می‌تواند راهی راحت و مقرون‌به‌صرفه برای سفر باشد، اما اگر مرتکب اشتباهات رایج شوید، می‌تواند به تجربه‌ای بد تبدیل شود. در اینجا به برخی از اشتباهات رایج که باید از آن‌ها اجتناب کنید اشاره می‌کنیم تا بتوانید خرید بلیط قطار خود را به‌راحتی انجام دهید و برای یک سفر بی‌دغدغه آماده شوید.

انتخاب نوع بلیط اشتباه

همیشه گفته‌ایم که بهتر است برای سفرتان درست برنامه‌ریزی کنید و بلیط رفت و برگشتتان را در یک روز خریداری کنید، چرا که برخی افراد به‌اشتباه ابتدا بلیت رفت را تهیه می‌کنند و برای برگشت هم دوباره بلیط رفت می‌خرند، بدون این که تاریخ آن را چک کنند و از انتخاب مبدأ و مقصد درست آن مطمئن شوند.

این موضوع بسیاری از افراد را دچار چالش کرده است و باعث شده تا متضرر شوند؛ بنابراین حتماً قبل تأیید نهایی و پرداخت هزینه بلیط، از درست بودن مبدأ و مقصد اطمینان حاصل کنید و ساعت و تاریخ آن را هم با تقویم به‌دقت مطابقت دهید.

انتخاب قطار اشتباه

قبل از خرید بلیط، حتماً برنامه حرکت قطار را به‌دقت بررسی کنید. این شامل بررسی زمان حرکت و رسیدن، مدت‌زمان سفر و نوع قطار (مانند سریع‌السیر یا محلی) می‌شود. برخی قطارهای سریع‌السیر امکان توقف در برخی ایستگاه‌های محلی را ندارند و اگر قرار باشد که شما در میانه راه پیاده شوید و به این موضوع توجه نداشته باشید، دچار مشکل می‌شوید و باید تا مقصد اصلی قطار صبر کنید و دوباره بخشی از راه را به سمت ایستگاه موردنظر بازگردید.

انتخاب اشتباه نوع بلیط

قطارها انواع مختلف کوپه‌ای و اتوبوسی دارند و هرکدام ویژگی‌های متنوعی را ارائه می‌کنند، همچنین برخی قطارها مانند فدک قطارهای لوکس به شمار می‌روند و بلیط بسیار گران‌تری نسبت به قطارهای عادی دارند. قطارهای اتوبوسی هم به شما این امکان را نمی‌دهند که بتوانید دراز بکشید و استراحت کنید و فضای خصوصی کوپه هم ندارند.

از طرفی، قطارهای کوپه‌ای هم دارای کوپه‌های عمومی و بانوان هستند و اگر در حین رزرو بلیط دقت نداشته باشید، ممکن است در کوپه‌ای بیافتید که معذب باشید. در این صورت تغییر کوپه و جابه‌جایی برای شما یک چالش خواهد بود و خستگی زیادی بر تن شما خواهد گذاشت.

بنابراین، اگر مسافت طولانی را قرار است طی کنید، حتماً به این نکات و انتخاب درست بلیط خود دقت زیادی داشته باشید تا بدون چالش به مقصد خود برسید.

۳ مورد از اشتباهات رایج در خرید بلیط هواپیما و قطار و راه‌های پیشگیری از آن

سخن پایانی

سفر کردن کاری بسیار دلچسب است، اما درصورتی‌که حین خرید بلیط دچار اشتباه شوید، این دلچسب بودن از بین می‌رود و حتی ممکن است که برنامه سفرتان به صورت کامل و با ضرر لغو شود؛ بنابراین بهتر است که بلیط خود را به دقت خریداری کنید یا از افراد کاربلد و مؤسسات بخواهید که برایتان بلیط تهیه کنند. البته حتی در این صورت هم باید حتماً بلیط خود را به‌دقت چک کنید تا از درست بودن آن مطمئن شوید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.