۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85538204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چگونه به یک تریدر فارکس حرفه ای تبدیل شویم؟

۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۶
کد خبر: 85538204
چگونه به یک تریدر فارکس حرفه ای تبدیل شویم؟

تهران- ایرنا بازار- تریدر فارکس با خریدوفروش ارزهای مختلف، سود یا ضرر می‌کند.بنابراین اولین چیزی که در دستور کار یک تریدر فارکس حرفه ای قرار می‌گیرد، انتخاب بازار (یا بازارهایی) است که می‌خواهید در آنها معامله کنید. در این مقاله با نحوه تبدیل به یک تریدر فارکس حرفه‌ای آشنا می‌شوید.

***محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار- برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق چه چیزی لازم است؟ افراد زیادی برای حضور در این بازار آموزش می‌بینند و با اتکا بر مهارت و توانمندی خود برای کسب سود اقدام می‌کنند. اما همه موفق نمی‌شوند. به همین دلیل این مقاله را آماده کردیم تا در یک مطلی شما را با ۸ گام کلیدی آشنا کنیم که از شما یک تریدر موفق می‌سازد. تریدر فارکس حرفه ای کسی است که این ۸ گام را می‌داند و به بهترین شکل آنها را در معاملات خود پیاده‌سازی می‌کند.

برای موفقیت در این بازار تنها به یک چیز نیاز دارید؛ کمی زمان واینترنت. بنشینید و این مقاله را تا انتها بخوانید. شاید برخی از این گام‌ها برای شما آشنا باشد اما حتما نکته‌ای وجود دارد که از قلم انداخته باشید.

بازار خود را پیدا کنید

اولین چیزی که در دستور کار یک تریدر فارکس حرفه ای قرار می‌گیرد، انتخاب بازار (یا بازارهایی) است که می‌خواهید در آنها معامله کنید. آیا می‌خواهید با ارزها (فارکس)، سهام یا کریپتو معامله را شروع کنید؟ هر بازاری مزایا و معایب خود را دارد و هیچ بازاری بهتر از دیگری نیست.

انتخاب به ترجیحات شخصی بستگی دارد، اما معامله‌گران همچنین باید در مورد اینکه چگونه تجارت یک بازار خاص با سبک زندگی کلی آنها تطبیق می‌یابد، تصمیم گیری کنند. اگر یک کار روزانه پرمشقت بدون توانایی بررسی نمودارها و معاملات خود در طول روز دارید، معاملات روزانه بورس داخلی شما ممکن است گزینه‌ای نباشد زیرا بازار سهام معمولاً از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر باز می‌شود. بازارهای فارکس و آتی در طول هفته باز هستند (به استثنای برخی موارد) و ممکن است انعطاف پذیری بیشتری ارائه دهند. برای انتخاب بازار مناسب، میزان آشنایی خود با بازار را در نظر بگیرید. اگر تازه کار هستید باید زمانی را برای یادگیری در نظر بگیرید.

یافتن یک استراتژی معاملاتی

در ماه‌های اول، باید انواع استراتژی های مختلف را کاوش کنید تا درک درستی از رویکردهای مختلف برای زمان بندی، مدیریت و خروج از معاملات داشته باشید. پیشنهاد ما این است که هر ۳ تا ۴ ماه یک استراتژی معاملاتی جدید را امتحان کنید.

پس از امتحان کردن ۳ تا ۶ استراتژی مختلف معاملاتی، باید ایده خوبی از آنچه برای شما بهتر است داشته باشید. در طول این مرحله، آنقدر به دنبال یافتن یک استراتژی معاملاتی نیست که بیشترین مقدار پول را برای شما به ارمغان بیاورد، بلکه در مورد این است که بدانید چه نوع معامله‌گری هستید و کدام رویکرد تحلیلی برای شما و طرز تفکر شما مناسب است.

وقتی صحبت از استراتژی های معاملاتی می‌شود، مطمئن شوید که یک استراتژی معاملاتی «کامل» دارید. این بدان معنی است که استراتژی معاملاتی یک تریدر فارکس حرفه ای باید حاوی قوانینی برای همه موارد زیر باشد:

  • قوانین ورود
  • قوانین توقف ضرر و کسب سود
  • قوانین خروج
  • مدیریت تجارت
  • مدیریت ریسک

یادتان باشد که چیزی به نام بهترین استراتژی وجود ندارد و این شما هستید که باید بهترین را برای خودتان بسازید.

یاد بگیرید اما حساس نشوید

زمانی فرا می‌رسد که باید به یک استراتژی معاملاتی بسنده کنید و دست از آزمایش بردارید. توجه به این نکته مهم است که شما فقط یک استراتژی معاملاتی پیدا نمی کنید که از همان ابتدا برای شما درآمد کسب کند. در عوض، این فرآیندی است برای اینکه یک استراتژی معاملاتی کار کند و آن را با ابزارهایی که معامله می‌کنید تطبیق دهد. علاوه بر این، شما باید تبدیل به معامله‌گری شوید که می‌تواند استراتژی معاملاتی خود را بدون احساساتی شدن و انحراف از برنامه‌هایتان به طور موثر اجرا کند.

در ابتدا متوجه خواهید شد که حتی اگر ممکن است یک استراتژی معاملاتی کامل با قوانین محکم داشته باشید، نمی توانید معاملات خود را آنطور که باید به بهترین شکل انجام دهید. این کاملا طبیعی است! معامله گر شدن یک فرآیند است.

در این مرحله، وسوسه می‌شوید که استراتژی معاملاتی خود را پس از درک اولین معاملات بازنده خود کنار بگذارید. شما باید در برابر این تمایل مقاومت کنید زیرا در ۹۹٪ موارد، این استراتژی معاملاتی نیست که باید تغییر کند، بلکه این شما هستید که باید تغییر کنید.

چگونه به یک تریدر فارکس حرفه ای تبدیل شویم؟

از اشتباهات خود درس بگیرید

تریدر فارکس حرفه ای با بررسی منظم معاملات و عملکرد دو هدف عمده را دنبال می‌کند:

  • اولا، اکثر متوجه می‌شود که ضررهایی که تجربه کرده توسط خودش ایجاد شده است. این بدان معناست که بیشتر ضررها نتیجه انحراف از قوانین معاملاتی شما خواهد بود. البته، گاهی اوقات شما همه چیز را به درستی انجام خواهید داد و باز هم معامله انجام نمی شود. با این حال، در ابتدا، بیشتر احتمال دارد که بخش بزرگی از ضررهای معاملاتی شما ناشی از زیر پا گذاشتن قوانین معاملاتی باشد.
  • علاوه بر این، یک بررسی منظم تجارت نیز می‌تواند مشکلات استراتژی معاملاتی شما را نشان دهد. ممکن است در معاملات قبلی از حد ضرر بسیار نزدیک به قیمت استفاده کرده باشید، دراین صورت در معاملات بعدی می‌توانید با دادن فضای بیشتری به معاملات خود، برخی از ضررها را به برد تبدیل کند.

آزمودن مجدد - روند یادگیری خود را تسریع کنید

بک تست، علاوه بر نگه داشتن یک ژورنال معاملاتی، یک راه عالی دیگر برای تریدر فارکس حرفه ای سرعت بخشیدن به پیشرفت یادگیری است. هدف ارزیابی نحوه عملکرد استراتژی معاملاتی و قوانین خاص معاملاتی در گذشته است. معامله‌گران می‌توانند بینش‌های مهمی را از طریق آزمون‌های پس‌آزمایی مانند نرخ پیروزی تاریخی، تعداد سیگنال‌های معاملاتی که استراتژی به طور متوسط ‌ایجاد می‌کند و بهترین نسبت پاداش: ریسک به دست آورند.

در ابتدا، مهارت‌های تشخیص الگوی شما عالی نخواهد بود. اما به مرور بسیاری از داده های تاریخی و قرار دادن ده‌ها معامله بک تست، در معرض طیف گسترده‌ای از سناریوهای مختلف نمودار قرار خواهید گرفت. این امر به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا بعداً در یافتن فرصت‌های معاملاتی خوب در معاملات خود کارآمدتر شوند.

چگونه به یک تریدر فارکس حرفه ای تبدیل شویم؟

زمان معامله واقعی یا زنده

منظور ما از «واقعی یا زنده» شروع معامله با پول واقعی است. در چند ماه اول، معامله‌گران معمولاً با یک حساب تجاری به اصطلاح دمو معامله می‌کنند که در آن پول خیالی را با داده‌های بازار زمان واقعی معامله می‌کنند. این سوال که زمان بهینه برای انتقال به معامله با پول واقعی به ناچار همیشه مطرح می‌شود.

متأسفانه، در مورد تعیین زمان بهینه برای شروع معامله با پول واقعی، هیچ پاسخ عینی درستی وجود ندارد. حساب دمو شروع بسیار خوبی برای آشنایی با بازار فارکس است و به شما اجازه می‌دهد بدون به خطر انداختن سرمایه خود بازار را امتحان کنید.

مدیریت انتظارات و ریسک

اکثر معامله گران، زمانی که معامله را شروع می‌کنند، بر این باورند که معامله راهی برای به دست آوردن پول زیاد در کوتاه ترین زمان است. اگرچه واقعیت معمولاً خیلی سریع به دست می‌آید و مشخص می‌شود که کسب درآمد (خیلی) به این آسانی نیست، بسیاری از معامله‌گران نمی‌توانند رویای خود را رها کنند و به شانس خود ادامه می‌دهند. و برای به دست آوردن پول زیاد، معامله گران باید ریسک زیادی را بپذیرند.

بنابراین، در ابتدا باید مدیریت ریسک و به خصوص اندازه پوزیشن را تمرین کنید. به طور معمول، کتاب های معاملاتی و سایر معامله گران برجسته، قانون اندازه پوزیشن ۱٪ را توصیه می‌کنند. این بدان معنی است که شما بیش از ۱٪ از سرمایه تجاری خود را در هر معامله ریسک نمی کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.