بهترین نهال گردو برای کاشت

تهران- ایرنابازار- درخت گردو، درخت پر سود و فایده ای است و معمولا کشاورزان زیادی به کشت ان روی می آوردند. از طرفی درخت گردو شرایط نگهداری و رسیدگی و آب و هوایی خاصی را می طلبد. از این رو علت گرانی گردو و نهال درخت گردو بی علت نیست.

***محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار- درختان گردو معمولا میان ۸۰ تا ۱۱۰ سال عمر اقتصادی دارند و با سوددهی همراه هستند. در این بین سه نهال درخت گردو بیشترین طول عمر را دارند که عبارتند از گردو خوشه ای، گردو فرنور و گردو چندلر

خصوصیات عمومی بهترین نهال گردو:

درخت گردو جزء درختان مقاوم و با دوام است که در صورت رعایت اصول کشت می تواند سود بسیار زیادی را برای کشاورزان به همراه داشته باشد. بهترین نهال گردو، از جنبه های بسیاری مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است و امروزه درصد قابل توجهی از سطح زیر کشت مزارع کشور به کاشت بهترین نژاد درخت گردو، اختصاص دارد.

گردو در دسته خشکبار صادراتی کشور عزیزمان ایران است و سالانه هزاران تن از بهترین نهال میوه درخت گردو به کشور های همسایه و حتی اروپا صادر می شود. همچنین از مغز گردو فرآورده های بسیاری را تهیه می کنند.

از جمله مهمترین فرآوردهایی که از مغز گردو تهیه می شود، روغن مغز گردو است که در صنایع مختلفی مثل پزشکی و صنایع دارو سازی، استفاده های فراوانی از آن شده است. بهترین درخت گردو، پس از سال ها سود دهی و تولید محصول در سنین بالا قطع شده و در صنعت چوب با توجه طرفداران بیشمار آن، استفاده های فراوانی می شود.

طول عمر بهترین نژاد درخت گردو:

نهال درخت گردو؛ از زمان کشت و بسته به نوع گردو، معمولا از سال چهارم و پنجم شروع به باردهی می کند و سود دهی آن آغاز می شود. این روند در صورت رسیدگی های منظم و به موقع و همچنین آبیاری منظم و سایر مسائلی که به طول عمر درخت گردو کمک می کند، ممکن است تا ۱۰۰ سال ادامه پیدا کند.

درختان گردو معمولا بین ۸۰ تا ۱۱۰ سال عمر اقتصادی دارند و با سود دهی همراه هستند.

در این بین سه نهال درخت گردو بیشترین طول عمر را دارند که به ترتیب عبارتند از:

  • گردو خوشه ای
  • گردو فرنور
  • گردو چندلر
  • گردو ژنوتیپ ناب نهال
  • گردو تویسرکان

این درختان در بین گونه های متعدد درخت گردو بالاترین میزان عمر را دارند. در نتیجه اگر یکی از ملاک های شما برای خرید نهال گردو، عمر اقتصادی درخت گردو است، توصیه می کنیم بین این چند مورد را مد نظر قرار دهید برای خرید نهال گردو خوشه ای با شماره ۰۹۱۴۳۱۲۱۱۰۷ تماس بگیرید.

بهترین نژاد نهال گردو از نظر مقاومت در برار بیماری و آفات:

مقاومت درخت گردو در برابر انواع بیماری و آفات یکی از مهم ترین ارکان انتخاب کشاورزان برای انتخاب بهترین نژاد درخت گردو خوشه ای مورد نظر است. زمانی که درختان گردو بیمار می شوند و یا دچار آفات شدید می شوند، هزینه های بسیار زیادی را روی دوش کشاورزان می گذارد.

این هزینه های ممکن است تا سال های زیادی از همراه کشاورزان باشد. بر این اساس کشاورزان درختان گردویی را انتخاب می کنند که بیشترین مقاومت را در برابر بیماری ها و آفات داشته باشند تا هزینه های سربار را به حداقل برسانند.

بهترین نهال گردو برای کاشت

از بین ده ها گونه درخت گردو اگر بخواهیم از نظر مقاومت در برابر بیماری ها به ۳ درخت گردو مدال بدهیم نهال خوشه ای مدال طلا، نهال چندلر مدال نقره و نهال ژنوتیپ مدال برنز و رتبه سوم را کسب می کند.

پر سود ترین و بهترین نهال گردو چه نژادی است؟

درخت گردو به ذات درخت پر سود و فایده ای است و معمولا کشاورزان زیادی به کشت آن روی می آوردند. از طرفی درخت گردو شرایط نگهداری و رسیدگی و آب و هوایی خاصی را می طلبد. از این رو علت گرانی گردو و نهال درخت گردو بی علت نیست.

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، از درخت گردو فرآورده های بسیاری بسیاری را تهیه می کند و هر کدام از آنها می تواند سود زیادی را عاید تولید کنندگان کند. اما سوال اینجاست که معیار پر سود ترین نهال گردو چیست؟

آیا میزان باردهی پر سود و فایده بودن درخت گردو را مشخص می کند یا طول عمر درخت گردو و یا مقاومت آن در برابر بیماری و آفات؟

تمامی این معیار ها درست است و می تواند در مجموع یک وزنه ثابت و مشخص برای سنجش بهترین نوع درخت گردو باشد.

از این رو پنج نهال پر سود را از جنبه های فوق با هم مقایسه کردیم و به ترتیب از نظر سود دهی شامل نهال های زیر می شوند:

  • نهال چندلر
  • نهال فرنور
  • نهال ژنوتیپ
  • نهال خوشه ای
  • نهال اسرائیلی

و اگر معیار شما تنها سود دهی این درختان است می توانید از بین این ۵ نهال انتخاب خود را داشته باشید. این نکته را فراموش نکنید که هیچ سود و منفعت حلالی بدون زحمت به دست نمی آید. از این رو هر کدام از نهال های گردو گفته شده از نظر رسیدگی و زحمت کاشت، داشت و برداشت، سختی های خود را نیز دارند ...

بهترین نژاد درخت گردو برای کاشت در آب و هوا و اقلیم معتدل:

مناطقی به آن منطقه و اقلیم معتدل گفته می شود، در نزدیکی رشته کوه های زاکرس و دماوند واقع شده است. مناطق شمالی کشور که مناطق ساحلی دریای خزر نیز شامل آن است، به مناطق معتدل در کشور ایران شهرت دارند. در این مناطق تقریبا بیشتر نژاد گردو را می توانید کشت و پروش دهید.

بهترین نهال گردو مناسب مناطق معتدل شامل نهال گردو خوشه ای، نهال گردو تویسرکان، نهال گردو پدرو، نهال گردو هارتلی، نهال گردو توسرخ، خرید نهال گردو چندلر و نهال گردو ژنوتیپ ناب نهال، بهترین نژاد گردو برای مناطق معتدل هستند.

نژاد های گفته شده مناسب مناطق معتدل هستند و معمولا نباید سرما و گرمای زیادی را تحمل کنند. این درختان گردو به نگهداری و مراقبت بیشتری نسبت به گونه های گرمسیری و سردسیری نیاز دارند.

بهترین نهال گردو برای کاشت

نهال شلیل مغان؛ بهترین نژاد شلیل

به جرئت می توان گفت نهال شلیل مغان یکی از بهترین انواع نهال های شلیل در ایران است. میوه های باکیفیت و پرفروش و باردهی بالای آن از مهم ترین ویژگی های این نهال هستند. بهترین ارتفاع برای کاشت نهال شلیل مغان ۴۰۰ تا ۲۵۰۰ است. در این ارتفاعات نهال شلیل دامغان رشد بهتری دارد.

البته ناگفته نماند که این رقم به سرما یا گرمای شدید بسیار حساس است. آبیاری هر ۷ الی ۱۰ روز یکبار و فاصله کاشت ۳*۳ برای نهال شلیل مغان کافی است. این نهال از دومین سال شروع به باردهی کرده و می تواند تا ۸۶ کیلوگرم میوه باکیفیت و خوشمزه تولید کند

برای خرید نهال شلیل ردگلد مغان با شماره ۰۹۱۴۳۱۲۱۱۰۷ تماس بگیرید.

آدرس نهالستان: آذربایجان شرقی گوگان نهالستان ملک زاده ناب نهال

تلفن ۰۹۱۴۳۱۲۱۱۰۷

وبسایت

Nabnahal.com ۳۰۳sho.ir

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.