در مسیر عاشورا؛ سفر به کربلا و نجف

تهران- ایرنابازار- کربلا و نجف از شهرهای زیارتی به شمار می روند که مورد توجه شیعیان جهان قرار دارند. عاشقان حسینی و زوار می توانند به دو روش زمینی و هوایی به این نقاط سفر کنند. در این مقاله برای سفر عالی و امن با نحوه خرید بلیط هواپیما ارزان آشنا می شوید.

ایرنابازار- کربلا یکی از شهرهای زیارتی در عراق است که افراد زیادی برای زیارت به آنجا می‌روند. شهادت امام حسین و یارانش در واقعه کربلا رخ داده‌است. می‌دانید که حرم امام حسین و حرم حضرت عباس در کربلا قراردارد و به همین دلیل این شهر دارای اهمیت بالاییست. کربلا در مرکز عراق قرار دارد و از شرق در فاصله ۱۶ کیلومتری رود فرات و از غرب در فاصله ۹ کیلومتری دریاچه رزازه است.

تاریخچه کربلا

می‌دانید که یکی از شهرهای مهم تاریخی در اسلام مخصوصا برای شیعیان کربلاست. این شهر محل شهادت امام حسین و یارانش در سال ۶۸۰ میلادی بود. واقعه کربلا در دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری اتفاق افتاد و این واقعه به دلیل خودداری امام حسین از بیعت با یزید بود. این شهر هر سال میزبانی برای زائران شیعه از سراسر جهان می‌شود. حرم امام حسین در کربلا قرار دارد و یکی از مکان‌های زیارتی برای مسلمانان است.

جالب است بدانید که کربلا یکی از ثروتمندترین شهرهای عراق است و منبع درآمد آن از زائران و فروش خرماست. این شهر به دو قسمت کربلا قدیم و کربلا جدید تقسیم شده، که حرم این دو بزرگوار در شهر قدیم آن قرار گرفته‌است. در ماه‌های محرم و صفر به خصوص در ایام اربعین بسیاری از عاشقان اهل بیت برای عزاداری روانه کربلا می‌شوند.

طریقه سفر به کربلا

برای رفتن سفر به کربلا دو نوع روش وجود دارد: زمینی و هوایی

اگر می‌خواهید سفر خود را به صورت زمینی انجام دهید، می‌توانید با اتوبوس از تمامی شهرهای ایران به کربلا سفر کنید. اگر می‌خواهید این سفر را به صورت زمینی انجام دهید معمولا ۷ الی ۸ روز به طول می‌انجامد. برای این تور، معمولا شما ۳ شب در نجف، ۳ شب در کربلا و ۱ شب در کاظمین خواهید ماند.

راحت‌ترین راه برای رفتن به کربلا سفرهوایی‌ست که از طریق هواپیما انجام می‌شود. برای این روش، باید بلیط هواپیما تهران نجف را خریداری کنید و از آن‌جا با اتوبوس به کربلا بروید. البته قبل از سفر به کربلا، باید پول خود را به دینار تبدیل کنید در هر دو روش، زیارت از شهرهای نجف، کاظمین و سامرا را نیز خواهید داشت. البته سفر با هواپیما مزیت‌های بیشتری دارد که یکی از این مزیت‌ها امن بودن سفر شماست. اگر شما با هواپیما قصد سفر به کربلا را داشته باشید از تصادف‌های جاده‌ای و یا راهزن‌ها در امان خواهید ماند و همچنین احساس راحتی بیشتری در طول سفر خواهید داشت. یکی دیگر از مزیت‌های سفر با هواپیما سریع‌تر رسیدن به مقصد است و شما طی چند ساعت این راه را طی خواهیدکرد.

برای بازگشت نیز می‌توانید به همین روش بلیط هواپیما نجف به تهران را خریداری کنید و بازگردید در برخی از موارد نیز می‌توانید بلیط‌های رفت و برگشت خریداری کنید که تمامی این‌ها با توجه به نیاز و سلیقه خود افراد می‌باشد.

هزینه سفر به کربلا چقدر است؟

هزینه سفر به کربلا بستگی به عوامل بسیاری دارد که عبارتند از: زمان سفر، میزان روزهای اقامت و نوع تور شما. هزینه سفر به کربلا توسط سازمان حج و زیارت تعیین می شود و یک بازه مشخصی را مبنا بر هتل، تور، پرواز و یا نوع سفر که زمینی یا هوایی باشد مشخص می کند. در سال ۱۴۰۳ مبلغ تعیین شده برای تورهای زمینی و هوایی کربلا حدود ۴.۷۵۰.۰۰۰ تومان تا ۱۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان است. البته این مورد با توجه به نوع سفر و درخواست‌های شما تغییر پیدا می‌کند و ما در این مقاله قیمت حدودی آن را برای شما بازگو کرده‌ایم. در این مقاله قصد داریم عوامل موثر در هزینه سفر به کربلا به صورت هوایی را بررسی کنیم و حداقل و حداکثر هزینه‌ای که برای سفر به کربلا با هواپیما لازم است را بیان کنیم.

در مسیر عاشورا؛ سفر به کربلا و نجف

هزینه سفر به کربلا با تور هوایی

تورهای هوایی کربلا در حال حاضر از تهران، قم، مشهد و یزد راه اندازی شده‌اند و با برنامه ریزی‌های سازمان حج و زیارت، قرار است تورهای کربلا از کرمان نیز راه اندازی شوند. البته تورهای زمینی از اکثر شهرهای ایران راه اندازی شده‌اند و این مسئله به تورهای هوایی کربلا مربوط می‌شود. بازه قیمت تورها از ۱۳ تا ۱۷ میلیون تومان است و مدت آن معمولا ۸ روزه می‌باشد.

البته این هزینه در زمان اربعین و یا عید نوروز کمی بالاتر می‌باشد که سازمان حج و زیارت می‌خواهد از این موضوع جلوگیری کند. یکی از مسائل مهم سفر به کربلا در زمان اربعین، شلوغ بودن و سختی رزرو بلیط است. به همین دلیل باید بلیط‌های خود را از چند هفته قبل حتما رزرو کنید.

توجه داشته باشید که قیمت تور هوایی کربلا ۱۴۰۳ برای کودکان زیر ۲ سال و ۲ تا ۱۲ سال با هم فرق می‌کند. هزینه این سفر برای کودکان زیر ۲ سال، ۱۰ درصد از هزینه بزرگسالان بیشتر می‌باشد و برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال باید ۸۰ درصد از مبلغی که برای بزرگسالان پرداخت می‌شود را بپردازید.

هزینه های نجف تا کربلا

بعد از اینکه به نجف رسیدید دیگر هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد، چون موکب‌ها محل مناسبی برای تامین غذا و جای خواب شما هستند. شما از حرم امام علی باید ۲۰۰ تیر برق را بگذرانید تا به مسیری که برای پیاده روی اربعین است برسید و بعد هم ۱۴۵۲ تیر برق را برای رسیدن به بین الحرمین طی کنید. در طول این مسیر همیشه موکب‌ها برای پذیرایی و خدمت به شما آماده هستند.

تنها هزینه‌ای که ممکن است در این مسیر پرداخت کنید، هزینه حمل و نقل برای طی کردن این مسیر می‌باشد که با ماشین خواهید رفت. این مبلغ نسبت مسیری که طی میکنید بستگی دارد، اما حداکثر مبلغی که برای طی شدن این مسیرها باید بپردازید، نزدیک به ۵ تا ۸ هزار دینار است.

در مسیر عاشورا؛ سفر به کربلا و نجف

هزینه بازگشت به مرز

اخرین مرحله سفر شما برگشتن به مرز خواهد بود. پس از اینکه شما زیارت خود را انجام دادید، وقت آن رسیده که به وطن خود بازگردید. معمولا ماشین‌های زیادی را برای بازگرداندن شما از کربلا به مرز مهران قرار داده‌اند، اما برای مرزهای دیگر، کمی سخت ماشین پیدا خواهید کرد. مبلغ بازگشتن از کربلا تا مهران حدود ۱۰ هزار دینار است، اما تا مرز خسروی، شلمچه و دیگر مرزها، به علت کمبود ماشین ممکن است مبلغ بیشتری را بپردازید. این هزینه ممکن است از ۱۰ تا ۲۵ هزار دینار متغیر باشد.

اگر شما می‌خواهید سفری عالی و امن را با بهترین قیمت تجربه کنید می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما ارزان از سایت تیکت ارزان استفاده کنید. با خرید از سایت تیکت ارزان بایک تیر دو نشان خواهید زد هم سفری راحت و آسوده خواهید داشت و هم در پول خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.