دیگر نیازی به همراهی تور لیدر در سفر ندارید

تهران- ایرنابازار- راه حل رسیدن به عدم نیاز به تور لیدر و برخی مزیت‌ها، شناخت مقصد از نگاه ساکنان آن یا گردشگران حرفه‌ای آن مقصد است.

به گزارش ایرنابازار، با مطالعه این مقاله تغییرات مثبتی که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم را در سفرهای‌تان تجربه می‌کنید:

• بی نیاز شدن از همراهی تور لیدر در مقصد و حذف هزینه گشت‌های آپشنال از سفرتان برای آشنایی با مقصد
• استفاده مفید از زمان‌های مرده سفر مانند انتظار در فرودگاه، ایستگاه راه آهن یا انتظار برای تحویل گرفتن اتاق هتل
• کسب تجربه منحصر به فرد از مقصد سفرتان نسبت به سایر گردشگران آن مقصد
• آشنا شدن با چالش‌های سفر و راه‌ حل‌های موجود برای آن‌ها
چگونه از تور لیدر بی نیاز می‌شوید؟
راه حل رسیدن به این مزیت‌ها، شناخت مقصد از نگاه ساکنان آن یا گردشگران حرفه‌ای آن مقصد است. در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه مقصد سفرتان را از نگاه ساکنان آن یا گردشگران حرفه‌ای بشناسید. برای این کار مقاصدی مانند کیش و قشم را مثال می‌زنیم. اما پس از مطالعه مقاله می‌توانید این روش را برای هر مقصد دیگری به کار ببرید.
به راحتی با بومیان یک مقصد ارتباط بگیرید
شبکه‌های اجتماعی شما را از خانه‌ به ساکنان شهر مقصد سفرتان وصل می‌کنند. به عنوان مثال در وبسایت TripAdvisor می‌توانید نام جزیره کیش را جستجو کرده و سپس به بخش فروم بروید. در این بخش، گردشگران کیش چالش‌های خودشان از سفر به این جزیره را مطرح کرده‌اند. گردشگرانی که هنوز به این مقصد سفر نکرده‌اند نیز سوالات خود را در این بخش می‌پرسند و گفتگو ایجاد می‌کنند.
همچنین می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مقصد مورد نظرتان را جستجو کنید. مثلا با جستجوی #کیش یا #کیش_گردی می‌توانید پست‌های گردشگران و بومیان کیش را ببینید و با آن‌ها صحبت کنید.
پادکست‌ها؛ بهترین راه برای شناخت یک مقصد
در اتوبوس، فرودگاه یا کوپه قطار می‌توانید پادکست مربوط به مقصدتان را در زمان‌های انتظار گوش دهید. در این پادکست‌ها از جاذبه‌ها، تجربه سایر گردشگران، بومیان منطقه و هزینه‌های سفر می‌توانید بشنوید. البته پیشنهاد می‌کنیم برای برآورد هزینه‌های سفر وبسایت‌ آژانس‌های گردشگری را نیز ببینید. به عنوان مثال می‌توانید در صفحه تور کیش، قیمت خدمات مختلف برای این سفر را برآورد کنید. در ادامه چند پادکست برای مطالعه درباره مقاصد کیش و قشم معرفی می‌کنیم.

دیگر نیازی به همراهی تور لیدر در سفر ندارید

پادکست جزایر رنگارنگ از رادیو جولون

کیمیا خسروی و سالار موسوی به عنوان دو جهانگرد تصمیم گرفتند که تجربیات‌شان از سفر را در قالب محتوای دسته اول به مسافران بدهند. در اپیزود ۱۹ این رادیو به نام «جزایر رنگارنگ» درباره قشم، هرمز و هنگام می‌شنوید. در این اپیزود فرهنگ و آداب رسوم قشم مثل «مراسم زار» را از زبان مقیم‌مان این جزیره ‌می‌شنوید. با غذاهای محلی، شگفتی‌های طبیعی مثل تخم گذاری لاکپشت‌ها، خاک قرمز هرمز و دلفین‌های هنگام آشنا شوید. برای برآورد هزینه‌های سفر به این جزیره نیز به صفحه تور قشم بروید.
شناخت ناشناخته‌های کیش با رادیو کوله‌گرد
کوله گرد ناشناخته‌های مقصد را از زبان گردشگران حرفه‌ای آن مقصد به شما معرفی می‌کند. کوله‌گرد در قسمت «سفر به کیش مدرن ترین جزیره تاریخی ایران» از زبان یک کیشوند تاریخچه این جزیره، رستوران‌های خوب و غذاهای لذیذ، تفریح‌ها و جاذبه‌های خاص جزیره، مکان مناسب برای خرید اجناس مورد نظرتان، اقامتگاه‌ها، پارک برفی پنگوئن و قوانین خاص کیش را به شما می‌گوید.
یک سفر رایگان به مقصد با فیلم‌های مستند
تماشای مستندی مانند «کیش، نگاهی دیگر» یا مستند «عشق سفر: جزیره قشم» یک سفر رایگان به این جزایر محسوب می‌شود. اما رایگان بودن این سفر نباید شما را از قیمت بالای محتوای آن غافل کند. در مستند «کیش، نگاهی دیگر» تصاویر مرسوم کیش مانند تفریح‌های آبی یا سواحل فیروزه‌ای نشان داده نمی‌شود. بلکه از دریچه‌ای به این جزیره خیره‌ می‌شوید که تجربه سفرتان را منحصر به فرد خواهد کرد و به غیر از تماشای آن مستند، راهی نیست که بتوان آن را توصیف کرد. در مستند «عشق سفر» که معرفی کردیم نیز بازیگر امیر حسین صدیقی به جزیره قشم می‌رود و در حین آشنایی با آنجا، جاذبه‌های جزیره را به شما معرفی می‌کند.
کتاب‌ها؛ راه‌های قدیمی اما مفید برای آشنایی با مقصد
در کتاب‌ها می‌توانید اطلاعاتی بیابید که هیچ کس نمی‌داند. در نتیجه این اطلاعات باعث تجربه منحصر به فرد شما از سفر به آن مقصد خواهد شد. به عنوان مثال یک عکاس قشمی به نام امین ابراهیمی درکوئی، آداب و رسوم قشم را به تصویر و متن کشیده است. همچنین در کتاب دیگری به نام «قشم سرزمین زیبایی‌ها» به صورت جامع و کامل تمام جاذبه‌های این جزیره را از دیدگاه بومی خویش نوشته است.

دیگر نیازی به همراهی تور لیدر در سفر ندارید

شناخت مقصد با دریافت مشاوره از متخصصان سفر
بد نیست در این میان نگاهی به متخصصان سفر که در آژانس‌های گردشگری جمع شده‌اند بیاندازیم. این متخصصان از اطلاعات و تجربه‌شان استفاده می‌کنند تا مشاوره بدهند. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره از مزیت‌هایی که در ابتدای مقاله گفتیم برخوردار شوید. آژانس گردشگری نهال گشت به صورت تخصصی به ارائه مشاوره به گردشگران مشغول است. برای دریافت مشاوره رایگان با شماره ۱۸۳۰-۰۲۶ تماس بگیرید. در وبسایت nahalgasht.com می‌توانید با این آژانس گردشگری آشنا شوید.
*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.