عایق الاستومری چیست؟

تهران- ایرنا- عایق های فوم الاستومریک که به فوم الاستومری نیز شناخته می شوند، یک نوع ترکیب مواد فوم لاستیکی هستند که در دو نوع NBR و EPDM تولید می شوند. دلیل نامگذاری عایق الاستومری این است که این عایق ها از سیلیکون و پلاستیک‌ هایی مشابه که به الاستومر ها معروف هستند تولید می‌شوند.

ایرنابازار- شرکت پروسازه با تاسیس انباری به مساحت ۱۴ هزار متر مربع به عنوان نماینده انحصاری پخش برترین برندهای عایق های الاستومری شناخته می شود. شعار این شرکت ارائه عایق های الاستومری با تضمین بهترین قیمت بازار است.

عایق الاستومری چیست؟ (تفاوت epdm و nbr)

در سال های اخیر به علت افزایش قیمت سوخت، صرفه جویی در مصرف انرژی به خصوص در منازل و خانه ها به مسئله خیلی مهمی تبدیل شده است. صرفه جویی تنها به کم مصرف کردن انرژی محدود نمی شود بلکه استفاده از تکنولوژی روز در کنترل هدر رفت انرژی گزینه مهم تری در این زمینه به شمار می رود. ادامه روند کنونی مصرف بی رویه انرژی آینده مخاطره آمیزی را برای نسل‌های جوان ما رقم می زند، از این رو باید به آینده فرزندانمان بیشتر فکر کنیم.

عایق های فوم الاستومریک که به فوم الاستومری نیز شناخته می شوند، یک نوع ترکیب مواد فوم لاستیکی هستند که در دو نوع NBR و EPDM تولید می شوند. نوع NBR این عایق از نئوپرن، بوتادین و نیتریل (Nitrile Butadiene Rubber – NBR)، و نوع EPDM از مونومر اتیلن پروپلین دین (ethylene propylene diene monomer) تشکیل می شود. دلیل نامگذاری عایق الاستومری این است که این عایق ها از سیلیکون و پلاستیک‌ هایی مشابه که به الاستومر ها معروف هستند تولید می‌شوند. این مواد دارای خصوصیات خود اطفاء یا ضد حریق هستند و مقاومت بالایی در برابر روغن، حلال‌ها (اسید ها) و بسیاری از مواد شیمیایی از خود نشان می دهند. ساختار آن ها سلول بسته است و در اشکال لوله، ورق یا رول ها (ساده و شانه تخم مرغی) تولید می شوند. لبه بیرونی شامل یک سطح صاف یا به اصطلاح "پوست عایق" است که به عنوان یک بازدارنده از ورود گرما، سرما، صدا و رطوبت به داخل عایق جلوگیری می کند.

انواع مدل های عایق های الاستومری

عایق الاستومری چیست؟

عایق الاستومری رولی یا پتویی

این عایق ها معمولا با عرض یک متر تولید می شوند و قالبا برای عایق کاری کانال ها، سطوح بزرگ و لوله هایی با قطر بزرگ که بیشتر از سایز های عایق های لوله ای هستند تولید می شوند. با انجام عملیات های روکش دار کردن آلومینیوم ساده و مسلح می توان این عایق ها را در محیط های خشن و باز مثل زیر نور خورشید و کنار کوره ها استفاده کرد و برای نصب آسان این عایق ها را چسبدار ساده و مسلح کرد.

عایق الاستومری لوله ای

عایق الاستومری لوله ای که درفرم لوله ای شکل تولید می شوند و مانع از یخ زدگی در لوله های برودتی شده و همچنین در سیستم های گرمایشی مانع از کاهش دما می شود. عایق های لوله ای الاستومری، به دلیل سلول بسته بودن مانع از انتقال رطوبت به لوله ها شده از زنگ زدن لوله های فلزی در شرایط جوی جلوگیری می کنند. برای افزایش طول عمر این عایق ها نیز می توان از روکش های آلومینیوم ساده و مسلح و نصب آسان از چسب های ساده و مسلح استفاده کرد.

نکته مهم این است که منظور از مسلح استفاده از نخ های فایبرگلاس با تحمل دما تا ۸۰۰ درجه سانتیگراد است که باعث جلوگیری از تغییر شکل عایق شده و طول عمر آن را بالا می برد.

عایق الاستومری شانه تخم مرغی

نوع دیگر این عایق ها، می توان به پنل های آکوستیک شانه تخم مرغی الاستومری (عایق صوت) اشاره کرد. این پنل ها به دلیل سلول بسته بودن مانع از عبور صدا شده و موج صدا بعد از برخورد به انحنا و شیب قسمت خارجی این عایق ها شکسته شده و به صورت یکسان به محیط داخلی برمی گردد، فرم شانه تخم مرغی مانند این عایق ها باعث شده که صدا در محیط به صورت یکسان پخش شده و در محیط هایی مثل سینما و سالن همایش و ... به صورت یکسان شنیده شود. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که پنل آکوستیک الاستومری شانه تخم مرغی یک نوع دیفیوزر (دافع) صدا محسوب شده و با فوم شانه تخم مرغی سلول باز که یک جاذب صدا است متفاوت است.

انواع نوار های درزگیر جهت استفاده در عایق های الاستومری

نوار درزگیر الاستومری

نوار های درزگیر الاستومری از جنس عایق الاستومری هستند و به صورت چسبدار مسلح تولید می شوند. هنگام نصب عایق ها بین دو عایق درز ایجاد شده که باعث هدر رفت انرژی در آن ناحیه می شود. به این جهت از این نوارهای درزگیر جهت جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و بخار آب و تقویت اتصال درز عایق ها استفاده می شود.

نوار درزگیر آلومینیومی

اگر عایق شما دارای روکش آلومینیومی باشد شما نیاز به نوار درزگیر آلومینیومی دارید. قابل ذکر است که برای هر نوع روکش آلومینیومی نوار درزگیر از همان نوع ارائه می شود. نوار درزگیر آلومینیومی ساده و مسلح بسته به نوع روکش عایق شما استفاده می شوند.

نوار درزگیر برزنتی

این نوع نوار درزگیر چسبدار از جنس پلیمر و برزنت است و جهت محکم کردن عایق دور زانوها، اتصالات و... استفاده می شود.

چسب عایق الاستومری

این چسب با فرمولی منحصر به فرد جهت نصب عایق های الاستومری ساده که در کارخانه چسبدار نشده اند ساخته شده است و در وزن های ۱ و ۲.۷ و ۳ کیلوگرم در بازار عرضه می شود.

تفاوت عایق های الاستومری EPDM و NBR

در ساختار عایق های ای پی دی ام از اتم های کربن و هیدروژن استفاده شده و این پیوندهای مولکولی باعث ایجاد ماده غیر قطبی می شوند. این موضوع را در تست عایق توسط امواج مایکروویو به سادگی می توان درک کرد. میدان الکترومغناطیسی باعث حرکت سریع ملوکول های قطبی شده و ایجاد دود، صدا یا حتی شعله می کند، در حالی که ای پی دی ام غیر قطبی، بدون تغییر باقی می ماند و تحت تاثیر موج الکترو مغناطیسی قرار نمی گیرد. عایق های ای پی دی ام به شدت آب گریز هستند و در نتیجه مولکول های آب توسط مولکول های عمیق عایق های EPDM جذب نمی شوند.

عایق های ای پی دی ام بر خلاف عایق های ان بی آر دارای پیوند های دوگانه در زنجیره ملوکولی خودشون هستند. در موقعیت هایی که در آن عایق در واکنش با اکسیژن، اوزون یا زیر نور مستقیم خورشید قرار می گیرد، عایق ان بی آر دچار شکسته شدن پیوندهای زنجیره اصلی خودش شده که در مدت زمان نسبتا کوتاه منجر به خراب شدن و پودر شدن عایق می شود، به همین دلیل عایق ان بی ار در محیط های باز نیاز به روکش های مسلح دارند. همچنین مولوکول های تشکیل دهنده عایق epdm در هنگام سوختن، باعث تولید گاز سمی سیانید هیدروژن نمی شوند و اکسید نیتروژن تولید نمی کنند.

کامل ترین مرکز پخش عایق های الاستومری

عایق الاستومری چیست؟

شرکت پروسازه با تاسیس انباری به مساحت ۱۴ هزار متر مربع به عنوان نماینده انحصاری پخش برترین برندهای عایق های الاستومری شناخته می شود. شعار این شرکت ارائه عایق های الاستومری با تضمین بهترین قیمت بازار است.

همچنین این شرکت جهت تسهیل دسترسی مشتریان اقدام به تاسیس سایت PROSAZEH.COM کرده است که شما می توانید قیمت به روز عایق های الاستومری با بالاترین درصد تخفیف را در این سایت مشاهده کنید.

مشاهده لیست قیمت عایق کی فلکس یا کافلکس (k-flex)، سوپرفلکس، کلینت ونتا، وان فلکس، پافلکس، اکوفلکس، آریا فلکس، آذروفلکس، لینکران و ...

همچنین این شرکت محصولاتی نظیر بست و ساپورت سی چنل، جی چنل، انواع پروفیل ها، لوله های پوش فیت و پلی اتیلن، محصولات گرمایش از کف، یونولیت ها و ... را تامین می کند.

تلفن های تماس ۰۲۱۶۸۱۵۴۶۰۵ - ۰۲۱۶۸۱۵۴۶۰۴ -۰۲۱۶۸۱۵۴۶۰۳ -۰۲۱۶۸۱۵۴۶۰۲ -۰۲۱۶۸۱۵۴۶۰۱ -۰۲۱۶۸۱۵۴۶۰۰- ۰۹۱۰۷۹۰۵۴۱۹ و ۰۹۰۵۱۰۹۵۱۳۰ است.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.