دکتر مهران زارعی قنواتی؛ جراح و متخصص نام آشنا در حوزه چشم پزشکی

تهران- ایرنابازار- دکتر مهران زارعی قنواتی، متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص قرنیه از انگلستان و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، با سابقه ی درخشان در تشخیص و درمان بیماری‌های چشمی، به ویژه قرنیه، از جمله چهره‌های شناخته شده در عرصه ی چشم پزشکی ایران به شمار می آیند.

***محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار- دکتر مهران زارعی قنواتی با بهره مندی از دانش و تجربه ی فراوانی که دارند همچنین با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، خدمات چشم پزشکی را در بالاترین سطح کیفی به بیماران خود ارائه می دهند.

آشنایی بیشتر با دکتر مهران زارعی قنواتی

دکتر زارعی قنواتی جراح و متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه هستند. ایشان با کسب رتبه تک رقمی دانشکده پزشکی مشهد را انتخاب کردند و با رتبه یک از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند. در سه آزمون سراسری در دوران پزشکی که شامل آزمون‌های علوم پایه، پره انترنی و دستیاری بود در کل کشور رتبه اول را کسب کردند و در نهایت با رتبه ممتاز بورد تخصصی از رشته چشم‌ پزشکی فارغ التحصیل گردیدند. در سال ۲۰۱۱، با شرکت در آزمون انجمن چشم‌ پزشکی جهان و در رقابت با بیش از دو هزار چشم پزشک در دنیا مقام اول را کسب نمودند. ایشان عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه تهران بوده و سالهاست به آموزش رزیدنتها و فلوشیپ های قرنیه مشغول هستند.

رشته فوق تخصصی ایشان بیمارهای قرنیه، عملهای جراحی عیوب انکساری، جراحی پیشرفته کاتارکت، پیوند قرنیه و قرنیه مصنوعی است. همچنین از معدود چشم پزشکان کشور هستند که در زمینه فوق تخصصی بیماریهای سطح چشم شامل درمانهای نوین خشکی چشم، جراحی ناخنک، پیوند سلولهای بنیادی فعالیت دارند.

برخی از افتخارات دکتر مهران زارعی قنواتی

  • دوره فوق تخصص قرنیه و پیوند قرنیه از انگلستان
  • رتبه اول آزمون جهانی انجمن چشم پزشکی در سال ۲۰۱۱
  • عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • Fellowship of the Royal College of Ophthalmologists
  • بورسیه ۲۵ هزار دلاری انجمن بین المللی چشم پزشکی جهان
  • کسب جایزه هلمریش از انجمن بین المللی چشم پزشکی جهان
  • Membership of the Royal College of Surgeons Edinburgh
  • Fellow of the International Council of Ophthalmology
  • رتبه ممتاز بورد تخصصی چشم پزشکی کشور
  • رتبه اول آزمون دستیاری پزشکی کشوری
  • رتبه اول آزمون سراسری پره اینترنی پزشکی کشوری
  • رتبه اول آزمون سراسری علوم پایه پزشکی کشوری
  • رتبه اول فارغ التحصیل پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

خدمات و زمینه های تخصص دکتر مهران زارعی قنواتی

تشخیص و درمان بیماری های قرنیه: ایشان در تشخیص و درمان انواع بیماری های قرنیه از جمله عفونت ها، زخم ها، آب مروارید و ... تبحر و تخصص ویژه ای دارند.

انجام عمل های جراحی عیوب انکساری (حذف عینک) :

جراحی عیوب انکساری دیدی واضح و شفاف را به بیماران هدیه می دهد. در این جراحی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، انحنای قرنیه اصلاح می‌شود و به این ترتیب، قدرت انکساری چشم برای دید واضح و بدون عینک، تنظیم می‌گردد.

دکتر مهران زارعی قنواتی با انجام جراحی های لیزیک، لازک، فمتولیزیک، اسمایل و سایر روش های جراحی عیوب انکساری، به بیماران کمک می کند تا از عینک و لنز رهایی یابند و دید خود را به طور چشمگیری نسبت به قبل از جراحی بهبود بخشند.

جراحی پیشرفته کاتاراکت (آب مروارید) :

آب مروارید یا کاتاراکت یکی از شایع‌ترین علل کاهش دید می باشد. این بیماری بدلیل کدورت عدسی چشم بوجود می آید. در این بیماری عدسی چشم شفافیت خود را از دست می دهد. طبعا زمانی که عدسی چشم کدر شود، تصویر خوبی روی شبکیه تشکیل نمی‌شود و در نتیجه شخص تصاویر را کدر و مات می‌بیند. دکتر مهران زارعی قنواتی با استفاده از جدیدترین تکنیک ها و تجهیزات پیشرفته جراحی چشم، این عمل را برای بیماران خود انجام می دهند و به آنها در جهت کاشت لنزهای داخل چشمی نیز مشاوره و خدمات ارائه می دهند.

پیوند قرنیه:

در پیوند قرنیه طبیعی بافت قرنیه فرد بیمار با بافت قرنیه اهدا شده از بانک چشم جایگزین می شود. پیوند قرنیه برای بیمارانی که بدلیل کدورت و نامنظمی قرنیه دچار کاهش دید شدید شده اند، انجام می شود. در این افراد روش‌های درمانی دیگر از جمله استفاده از لنز سخت و درمانهای لیزری موفق نبوده است. دکتر زارعی قنواتی از تجربه ی فراوانی در زمینه ی انجام انواع پیوند قرنیه برخوردار هستند. ایشان در زمینه پیوند سلول های بنیادی و پیوند قرنیه مصنوعی تبحر و تخصص ویژه ای دارند.

قوز قرنیه:

قوز قرنیه، که به آن کراتوکونوس نیز گفته می‌شود، اختلالی در چشم است که در آن قرنیه، لایه شفاف جلوی چشم، نازک و مخروطی شکل می‌شود. این امر می‌تواند باعث تاری دید، دوبینی، حساسیت به نور و مشکل در دید شب شود. دکتر زارعی قنواتی با بهره‌گیری از تکنیک‌های پیشرفته و روش های نوین توانسته درمان های موثری به بیماران خود ارائه دهد. برخی از رایج‌ترین گزینه‌های درمانی قوز قرنیه عینک و لنزهای تماسی، حلقه‌های داخل قرنیه‌ای، کراس‌لینکینگ، کاشت لنز داخل چشمی و پیوند قرنیه هستند.

درمان خشکی چشم:

خشکی چشم، که به آن سندرم خشکی چشم (dry eye syndrome) نیز گفته می‌شود، زمانی اتفاق می‌افتد که غدد اشکی شما به اندازه کافی اشک تولید نکنند یا اشک شما خیلی زود تبخیر شود. این امر می‌تواند باعث سوزش، خارش، قرمزی و تاری دید شود. خشکی چشم می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله سن، داروها، شرایط پزشکی و عوامل محیطی باشد.

درمان ناخنک:

ناخنک رشد ملتحمه چشم روی بافت قرنیه است که معمولا بصورت یک بافت قرمز رنگ در قسمت داخلی چشم بوجود می آید. مهمترین عامل ایجاد کننده آن نور ماوربنفش خورشید است. بنابراین برای پیشگیری از آن موثرترین راه، استفاده از عینک آفتابی است.

دکتر مهران زارعی قنواتی؛ جراح و متخصص نام آشنا در حوزه چشم پزشکی

معاینات جامع چشم پزشکی:

ایشان معاینات چشم پزشکی را برای افراد در تمام سنین انجام می دهند و می توانند بیماری های چشم را در مراحل ابتدایی تشخیص داده و برای درمان آنها اقدام کنند.

مزایای انتخاب دکتر زارعی قنواتی

سابقه و تجربه ی چشمگیر: ایشان با سال ها سابقه کار در زمینه ی چشم پزشکی و به خصوص قرنیه، از مهارت و تخصص بالایی در تشخیص و درمان بیماری های چشمی برخوردار هستند.

استفاده از تجهیزات مدرن: در مطب دکتر زارعی قنواتی از جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا برای تشخیص و درمان بیماری های چشمی استفاده می شود تا دقت و کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران به بالاترین سطح ممکن برسد.

تخصص در زمینه ی پیوند قرنیه: دکتر زارعی قنواتی یکی از معدود متخصصان چشم پزشکی در ایران هستند که تجربه ی فراوانی در زمینه ی انجام انواع پیوند قرنیه دارند و می توانند امید را به چشمان بسیاری از بیماران بازگردانند.

برخورد خوب و صبورانه: ایشان بیماران خود را با احترام و حوصله ویزیت می کنند و به تمام سوالات آنها با دقت و حوصله پاسخ می دهند.

سخن آخر

در نهایت، دکتر مهران زارعی قنواتی با تعهد و تبحر خود در زمینه درمان بیماری‌های چشمی، توانسته است نامی نیکو در این حوزه به دست آورد. بیماران بسیاری با اعتماد به او، تجربه‌ای نوین و موفقیت‌آمیز از درمان‌های چشمی خود داشته‌اند و این امر نشان‌دهنده اهمیت و ارزش خدمات او در جامعه پزشکی است. با بهره‌گیری از دانش روز و تجهیزات پیشرفته، دکتر زارعی قنواتی همواره در تلاش است تا بهترین نتایج را برای بیماران خود به ارمغان آورد و استانداردهای بالایی را در درمان بیماری‌های چشمی ایجاد کند.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.