مقایسه پنل خورشیدی با موتور برق

تهران- ایرنابازار- تامین انرژی الکتریکی از روش هایی همچون برق شهر، موتور برق و پنل خورشیدی امکان پذیر است. در صورت دسترسی به برق شهر، این گزینه بهترین انتخاب محسوب می شود اما در غیر این صورت پنل خورشیدی و موتور برق از روش های دیگر تامین انرژی هستند که در این مطلب به مقایسه آنها می پردازیم.

ایرنابازار- در این مقاله در مورد نحوه تامین انرژی در مناطقی که برق ندارند صحبت می کنیم. تامین برق حتی در مناطقی که برق دارند نیز مطرح است چرا که هزینه قبض برق به قدری زیاد شده است که استفاده از برق شهر مقرون به صرفه نیست.

برای تامین انرژی الکتریکی لوازم در ایران از چند طریق می توان اقدام کرد:

  • برق شهر (در صورتی که به برق شهر دسترسی داریم این گزینه بهترین انتخاب است)
  • استفاده از موتور برق یا دیزل ژنراتور
  • استفاده از پنل خورشیدی یا انرژی خورشیدی

برق شهر بهترین منبع انرژی در مناطق متصل به شبکه

در صورتی که به برق شهر دسترسی دارید و از هزینه قبض برق خود به ستوه آمده اید باید خدمتتان بگوییم که این کمترین بهایی است که برای برق می توانید بپردازید! یعنی سایر منابع تامین انرژی هزینه های بالاتری دارند.

موتور برق برای مناطق فاقد برق

اما اگر در منطقه ای هستند که فاقد برق شبکه هست می توانید از موتور برق یا انرژی خورشیدی استفاده کنید. موتور برق یار دیرینه مردم برای تامین انرژی است که همیشه و همه جا در دسترس است و برای هر نوع وسیله ای قابل استفاده می باشد.

یکی از مزیت های موتور برق در دسترس بودنش است! در هر شهری هم فروش موتور برق داریم هم خدمات پس از فروشش محیا می باشد.

از نظر هزینه انرژی نیز بسیار مقرون به صرفه بود تا زمانی که بنزین را گران کردند و هزینه ها چند برابر شد.

مشکلات استفاده از موتور برق

در حال حاضر موتور برق بخاطر مشکلاتی که مطرح میکنیم در صدر گزینه های انتخابی قرار ندارد:

  • هزینه سوخت بالا
  • هزینه تعمیر نگهداری بالا
  • سروصدای بالا
  • وزن بالا برای حمل و نقل

یکی از مشکلات دیگری که موتور برق دارد این است که شما همیشه باید سوخت آن را چک کنید بدین معنی که همیشه استرس کمبود سوخت و یا تمام شدن آن در فرد وجود دارد در حالی که در سیستم خورشیدی سوخت شما انرژی خورشید است که هیچ وقت تمام نمی‌شود و هیچ وقت نیاز نیست با خودتان سوختی جایی ببرید این یک مزیت بزرگ است که آرامش روان خوبی برای مخاطب ایجاد می‌کند.

مشکل بعدی موتور برق سر و صدای بالا و وزن بالای آن است! خیلی از افرادی که نیاز به برق دارند این برق را برای خانه خود یا ویلا یا خانه باغ خود می‌خواهند. سر و صدای بالای موتور برق در این محل‌ها بسیار آزاردهنده است. تصور کنید در ویلا مهمان دارید و در حیاط هنگام پذیرایی از مهمان به خاطر وجود موتور برق صدا به صدا نرسد.

وزن بالا نیز مشکل دیگری از موتور برق است که در بسیاری از مواقع باعث دیسک کمر و کاهش توان می‌شود چرا که خیلی از این موتور برق‌ها برای زمین کشاورزی استفاده می‌شوند و در زمین‌هایی کشاورزی موتور برق به محل زمین هر روز آورده می‌شود و غروب هنگام خروج از زمین موتور برق را نیز با خود خارج می‌کنند این جا به جایی روزانه مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می‌کند.

مزیت های موتور برق

اما هنوز هم موتور برق می‌تواند یک انتخاب اول باشد که در نسل‌های جدید خبری از سر و صدای آزاردهنده موتور برق نیست.

مقایسه پنل خورشیدی با موتور برق

همچنین این مزیت که موتور برق در همه شهرها وجود دارد و خدمات پس از فروش آن به راحتی انجام می‌شود نیز به قدری مهم است که می‌تواند به تنهایی موتور برق را به عنوان انتخاب اول مشتری لحاظ کند.

موضوع بعدی که باعث می‌شود مردم به سمت موتور برق بروند آشنایی نسبتاً خوب آنها از موتور برق است مردم انواع موتور برق‌ها را می‌شناسند و نوع کار کردن با آنها را به خوبی می‌دانند. این خود یک عامل مهم برای انتخاب موتور برق است.

انرژی خورشیدی برای مناطق فاقد برق

انرژی خورشیدی از سال ۱۳۷۰ در ایران استفاده می‌شود بنابراین ک انرژی نو و جدید محسوب می‌شود و به راحتی میان مردم جا نیفتاده است اما مزیت‌های بسیار فراوانی دارد که در قسمت پایین به آن اشاره می‌کنیم.

فواید انرژی خورشیدی

یکی از مزیت‌های انرژی خورشیدی سوخت رایگان آن است. مهندسان انرژی خورشیدی سیستم را طوری طراحی می‌کنند که تمام نیاز شما از طریق نور خورشید با استفاده از صفحات انرژی خورشیدی تامین شود. این یک مزیت بزرگ است که نگرانی‌های هزینه سوخت و تامین سوخت را حذف می‌کند و آرامش روان بالایی برای کاربر مهیا می‌سازد.

در قسمت پایین به مزایای این انرژی به صورت تیتروار اشاره می کنیم:

  • سوخت رایگان
  • تعمیرنگهداری خیلی کم
  • سبک و قابل حمل
  • تولید برق در سکوت مطلق

مقایسه پنل خورشیدی با موتور برق

سوخت انرژی خورشیدی از خورشید تامین می‌شود که به صورت رایگان در هر متر مربع ۱۰۰۰ وات در هر ساعت منتشر می‌شود که پنج برابر بیشتر از مقدار انرژی است که ما می‌توانیم جذب کنیم پس همیشه نور خورشید برای ما کافی است.

علت پایین بودن تعمیر و نگهداری این صنعت به خاطر عدم وجود قطعات متحرک در پنل خورشیدی است. پنل‌های خورشیدی از ماده‌ای به نام سیلیکون تولید می‌شوند و گارانتی ۳۰ ساله دارند تقریباً می‌توان گفت به هیچ وجه خراب نمی‌شود مگر اینکه عمداً از ارتفاعی به پایین پرت شوند یا قطعه ای نوک تیز به سمت آن پرتاب شود که این ۲ مورد باعث شکستگی روی سطح پنل و کاهش راندمان آن می‌شود ولی همچنان تولید پابرجاست.

موضوع بعدی وزن پایین پنل‌های خورشیدی است، پنل‌های خورشیدی معمولاً در ابعاد نیروگاهی نهایتاً ۲۲ کیلوگرم هستند و به علت نوع تولید این پنل‌ها حمل و نقل آن با این وزن بسیار آسان است.

مزیت بعدی بدون سر و صدا بودن آنهاست، این مزیت به تنهایی می‌تواند در مقابل موتور برق رقابت کند چرا که محیط ر از آرامش خانه خانه باغ یا ویلای شما را خراب نمی‌کند.

مشکلات پنل های خورشیدی

پنل خورشیدی سراسر مزیت نیست بلکه مشکلاتی نیز دارد که باید به آن اشاره کنیم یکی از مشکلات پنل خورشیدی هزینه بالای اولیه آن است در بسیاری از موارد پنل خورشیدی در مقایسه با موتور برق در موضوع هزینه کم می‌آورد. علت بالا بودن هزینه سیستم خورشیدی وارداتی بودن تجهیزات موجود در این صنعت است. شما برای داشتن یک سیستم خورشیدی خوب و با کیفیت باید از پنل‌ها و باتری‌های خارجی استفاده کنید که هزینه اولیه آن را بسیار بالا می‌برد.

مشکل بعدی در صنعت انرژی خورشیدی همه گیر نبودن آن است. شما در تمام شهرها نمی‌توانید دفتر انرژی خورشیدی و دفتر خدمات پس از فروش انرژی خورشیدی پیدا کنید که این از نظر روانی باعث ناامنی می‌شود و کاربر از خرید این تجهیزات جلوگیری می کند.

شرکت‌های خوبی البته در این حوزه در ایران وجود دارد اما هنوز کم هستند. در حال حاضر تامین انرژی خورشیدی بیشتر به صورت آنلاین انجام می‌شود به طور مثال سایت هورآیش بهترین گزینه برای تهیه پنل خورشیدی است.

با وجود مشکلاتی که در صنعت انرژی خورشیدی مطرح کردیم اما کماکان تمایل مردم به استفاده از این صنعت بالاتر است چرا که از نظر روانی آرامش خوب و مطلوبی برای کاربر ایجاد می‌شود، این آرامش از عدم سر و صدای پنل خورشیدی تا سوخت رایگان آن و قابل حمل بودن آن و ارزش افزوده ایجاد کردن در زیبایی خانه ایجاد می‌شود.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.