۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85505230
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بهترین تور کربلا در تابستان

۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85505230
بهترین تور کربلا در تابستان

مهم‌ترین شهرهای زیارتی شیعیان واقع در عراق است وبه‌دلیل وجود مرقد مطهرامام حسین‌ علیه‌السلام و حضرت ابوالفضل علیه‌السلام به یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی این کشور تبدیل شده است. هر ساله میلیون‌ها مسلمان شیعه از سراسر دنیا ازجمله ایران با روش‌های مختلف راهی کربلا می‌شوند تا در مراسم باشکوه عاشورا، تاسوعا و اربعین حسینی شرکت کنند.

ایرنابازار- با توجه به این‌که در سال ۱۴۰۳ عاشورا و تاسوعای حسینی با تاریخ ۲۶ و ۲۷ تیر و اربعین با تاریخ ۵ شهریور مقارن شده است، تقاضا برای رزرو تور کربلا در تابستان امسال در حال افزایش است. در این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره تور زمینی و تور هوایی کربلا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

نکته مهم: برای دریافت لیست قیمت تور کربلا حج و زیارت یا آزاد میتوانید به شماره واتساپ ۰۹۱۹۹۹۹۰۰۸۷ پیام ارسال کنید.

آشنایی با انواع تور کربلا و تفاوت‌های بین آن‌ها

تورهای کربلا به دو گروه، شامل تور زمینی و تور هوایی کربلا تقسیم می‌شوند که در ادامه راجع‌به هر یک توضیح داده‌ایم.

تور زمینی

در تور زمینی، زائران بعد از پرداخت هزینه تور و آگاهی از تاریخ آن، در ترمینال مسافربری شهر محل زندگی خود سوار اتوبوس شده و راهی یکی از پایانه‌های مرزی ایران در غرب کشور می‌شوند. اتوبوس‌های حامل زائران از شهرهای مختلف ایران، یک شب را در مرز بین ایران و عراق سپری کرده و با عبور از پایانه‌های مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه وارد کشور عراق می‌شوند.

اتوبوس زائران استان‌های جنوبی از مرز شلمچه، اتوبوس زائران استان‌های مرکزی از مرز چذابه و اتوبوس زائران استان‌های شمالی و غربی نیز از مرز مهران وارد خاک عراق می‌شوند. محل ورود کاروان‌های زیارتی به عراق نیز مرز خسروی است.

اتوبوس‌ها بعد از ورود به خاک عراق راهی شهر نجف می‌شوند و زائران می‌توانند بارگاه مطهر امام علی علیه‌السلام را در این شهر زیارت کنند. بعد از نجف نیز به ترتیب به سمت شهرهای کربلا، کاظمین و سامرا حرکت می‌کنند. هزینه تور کربلا به‌صورت زمینی ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ اما با توجه به‌ طولانی بودن مسیر، سفر با اتوبوس خستگی بیشتری به‌همراه دارد.

تور هوایی

تور هوایی را می‌توان به‌عنوان بهترین تور کربلا معرفی کرد؛ زیرا در این تور زائران در شرایط آسان‌تری با استفاده از هواپیما راهی کشور عراق می‌شوند و بعد از دو ساعت به مقصد می‌رسند. برای سفر هوایی به کربلا هیچ پرواز مستقیمی به این شهر وجود ندارد؛ به همین دلیل زائران با پرواز نجف یا با پرواز بغداد وارد کشور عراق می‌شوند.

اگر با خرید بلیط هواپیمای نجف راهی عراق شوند، در برنامه سفر تور هوایی درست مانند تور زمینی، زائران بعد از فرود هواپیما در فرودگاه نجف به ترتیب از شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا بازدید می‌کنند و در فرودگاه بغداد سوار هواپیما شده و به ایران باز می‌گردند. زائرانی که از طریق فرودگاه بغداد وارد عراق شده‌اند، به ترتیب در شهرهای کاظمین، سامرا، کربلا و نجف حرم‌های مطهر را زیارت کرده و در فرودگاه نجف سوار هواپیما شده و راهی ایران می‌شوند.

از مهم‌ترین خدمات تور کربلا هوایی می‌توان مواردی مانند خرید بلیط هواپیما بدون نیاز به حضور زائران، ترانسفر فرودگاهی و بین‌شهری، بیمه مسافرتی، گشت و زیارت در شهرهای نجف، کربلا، سامرا و کاظمین، رزرو نزدیک‌ترین هتل به حرم به‌همراه ناهار، شام و صبحانه، راهنمای تور و آشپز ایرانی را نام برد.

نکته مهم: برای دریافت بهترین قیمت تور کربلا حتما عبارت " تور کربلا" را در اینترنت جستجو کنید و روی سایت نوراسیر کلیک کنید و وارد سایت شوید.

بهترین تور کربلا در تابستان

مدت زمان تور کربلا و اقامت در شهرهای زیارتی عراق چند روز به طول می‌انجامد؟

زائرانی که قصد دارند از طریق تور هوایی یا تور زمینی کربلا در مراسم عاشورا و تاسوعا در تیرماه سال ۱۴۰۳ یا در مراسم اربعین حسینی در شهریور همین سال شرکت کنند، باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که مدت زمان تور زیارتی کربلا در هر یک از تورهای زمینی و هوایی متفاوت است. در تورهای هوایی هفت شب و هشت روزه زائران دو شب را در شهر نجف، سه شب را در شهر کربلا و یک شب را در شهر کاظمین سپری می‌کنند.

بعضی تورهای زیارتی کربلا شش شب و هفت روز هستند. در این تورها مدت زمان اقامت در شهر نجف دو شب، در شهر کربلا سه شب و در شهر کاظمین یک شب است. در تورهای پنج شب و شش روزه کربلا نیز زائران به مدت دو شب در نجف، دو شب در کربلا و یک شب در کاظمین اقامت خواهند داشت.

شهر کاظمین در مواقعی از سال از امنیت کافی برخوردار نیست؛ به همین دلیل مسئولین برگزاری تور کربلا اقامت یک شبه در کاظمین را لغو کرده و آن را به اقامت در کربلا می‌افزایند. زائرانی که تور زمینی و سفر با اتوبوس را انتخاب می‌کنند، یک روز در راه خواهند بود؛ بنابراین، روز اول به‌عنوان برنامه‌های تور در نظر گرفته نمی‌شود.

زائران در تور کربلا هوایی و زمینی باید چه نکاتی را رعایت کنند؟

مهم‌ترین نکاتی که باید مورد توجه تمام مسافران تور زیارتی کربلا قرار بگیرند، شامل موارد زیر هستند:

  • تهیه گذرنامه و ورود قانونی به کشور عراق
  • نوشتن شماره تلفن و نشانی خود و سایر اعضای خانواده در داخل یک برگه برای استفاده در مواقع ضروری
  • کپی‌گرفتن از گذرنامه و مدارک شناسایی برای استفاده از آن‌ها در صورت مفقود شدن این مدارک
  • عمل کردن به نکات خود مراقبتی قبل و حین سفر
  • استفاده از آب‌های پلمپ‌شده
  • مراجعه‌ به صرافی‌های قابل اعتماد برای تبدیل پول با کمک راهنمای تور
  • توجه به لیست داروهای ممنوعه
  • اطلاع‌رسانی درباره داروهای مصرفی به راهنمای تور
  • جدی گرفتن صحبت‌های راهنمای تور کربلا
  • توجه به ممنوع بودن عکسبرداری و فیلمبرداری در بعضی از مکان‌ها
  • توجه به ممنوع بودن ورود موبایل به داخل حرم‌ها
  • تحویل دادن گوشی به قسمت امانات حرم، قبل از ورود به داخل صحن
  • عکس نگرفتن از مکان‌ها و افراد نظامی
  • عدم استفاده از لیوان مشترک با زائران دیگر
  • مراقبت دقیق از تلفن همراه برای جلوگیری از گم‌شدن آن
  • پرهیز از ترددهای غیرضروری هنگام سفر با تور
  • به‌همراه داشتن آدرس هتل و شماره موبایل راهنمای تور

با رعایت کردن این چند نکته می‌توانید سفر با تور زیارتی کربلا را به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای زندگی خود تبدیل کنید.

بهترین تور کربلا در تابستان

خرید بهترین تور کربلا در تابستان از آژانس نوراسیر (دفتر زیارتی حامد سیر)

در این مطلب هر آنچه را که باید درباره تور زیارتی کربلا می‌دانستید، توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین تور کربلا در تابستان ۱۴۰۳ با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به سایت آژانس گردشگری نوراسیر مراجعه کنید.

این آژانس در زمینه برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی دارای ۱۸ سال سابقه درخشان است و خدماتی شامل فروش فیش‌های زیارتی، اخذ ویزا، ارائه بلیط هواپیما از بهترین ایرلاین‌های کشور، ترانسفر تور از فرودگاه تا هتل و بالعکس به همراه راهنمای تور، ارائه بیمه مسافرتی معتبر، رزرو هتل‌های کربلا و پشتیبانی شبانه‌روزی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره پشتیبانی نوراسیر (زیارتی حامد سیر) ۰۲۱۶۶۹۴۰۱۰۰ تماس بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.