5 تجربه فراموش نشدنی درسفر به اسپانیا

۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹
کد خبر: 85504434
5 تجربه فراموش نشدنی درسفر به اسپانیا

اسپانیا،کشوری پرشورو رنگارنگ در قلب اروپا،باتاریخ غنی،فرهنگ پویا وطبیعت بی‌نظیر،مقصدی ایده‌آل برای سفری خاطره‌انگیز است.از گشت و گذار در خیابان‌های سنگفرش شده‌ی شهرهای باستانی گرفته تا آفتاب گرفتن درسواحل طلایی وچشیدن طعم‌های لذیذغذاهای اسپانیایی،دراسپانیا تجربیات فراموش‌ نشدنی در انتظار شماست.

ایرنابازار- شما می‌توانید برای سفر به اسپانیا که بسیار مناسب بهار و پاییز هستند، با تورهای اسپانیا همراه شوید. همچنین برای سفر انفرادی، میتوانید ابتدا دیدنی ها وجاذبه های اسپانیا را بررسی کنید و برنامه سفر مناسبی را بنویسید. در نظر داشته باشید بهتر است قبل از سفر رزرو هتل را انجام دهید و واچر معتبر دریافت نمایید.

در این مقاله، 5 تجربه بی‌نظیر را که سفر شما به اسپانیا را به یادماندنی خواهد کرد، به شما معرفی می‌کنیم:

شما میتوانید برای سفر به این کشور جذاب از تورهای ترکیبی فرانسه اسپانیا یا فرانسه ایتالیا اسپانیا نیز بهره‌مند شوید تا با ورود از سایر کشورهای حوزه شنگن مانند فرانسه، از کشور اسپانیا نیز دیدن کنید.

قدم زدن در تاریخ در شهرهای باستانی اسپانیا

اسپانیا به داشتن شهرهای باستانی و تاریخی مشهور است. این شهرها با خیابان‌های باریک و پیچ‌درپیچ، بناهای تاریخی باشکوه و کلیساهای جامع عظیم، شما را به سفری در تاریخ می‌برند.

از مشهورترین شهرهای باستانی اسپانیا میتوان شهر تولدو و سگوویا را نام برد. شهر تولدو که به عنوان "شهر سه فرهنگ" شناخته می‌شود و زمانی پایتخت اسپانیا بوده است و با کلیسای جامع باشکوه، قلعه عظیم و محله یهودی‌نشین خود، یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای اسپانیا است. شهر باستانی سگوویا، با پل رومی خود بر فراز رودخانه Eresma که در قرن اول میلادی ساخته شده است، با 167 طاق سنگی، 30 متر ارتفاع و 170 متر طول، شاهکاری از مهندسی روم باستان است. قدم زدن بر روی این پل و تماشای مناظر دیدنی شهر و رودخانه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

آفتاب گرفتن در سواحل طلایی

اسپانیا با داشتن با داشتن ۸۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی و ۳۰۰ روز آفتابی در سال مقصدی ایده‌آل برای آفتاب گرفتن و لذت بردن از دریای مدیترانه است. از استراحت در سواحل پرجنب‌وجوش بارسلونا گرفته تا غرق شدن در آرامش سواحل خلوت جزایر بالئار، در اسپانیا سواحلی برای هر سلیقه‌ای وجود دارد.

5 تجربه فراموش نشدنی درسفر به اسپانیا

سواحل بارسلونا، ماربلا و بنیدورم با امکانات رفاهی مدرن، ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز و رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، برای دوستداران هیاهو و تفریح مناسب است.

جزایر بالئار، مینورکا و فوئرته‌ونتورا با سواحل خلوت و بکر و غروب‌های رویایی، به شما آرامشی بی‌نظیر هدیه می‌دهند.

برای تفریحات خانوادگی سواحل کاستا براوا و کاستا دورادا با آب‌های کم‌عمق و امن، شهربازی‌ها و پارک‌های آبی، مکانی ایده‌آل برای تفریح و سرگرمی تمام اعضای خانواده هستند.

می‌توانید از تفریحات آبی متنوعی در سواحل اسپانیا لذت ببرید ازجمله: گشت و گذار :با قایق و جت اسکی درساحل زیبای مدیترانه، غواصی و اسنورکلینگ: با سرفینگ و کایت‌سرفینگ بر امواج بلند مدیترانه سوار شوید و یا ازوالیبال ساحلی و فوتبال ساحلی با دوستانتان لذت ببرید. در این سرزمین پهناور، سواحلی بی‌نظیر با شن‌های طلایی، آب‌های کریستالی و مناظر چشم‌نواز، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کنند.

چشیدن طعم‌های بی‌نظیر غذاهای اسپانیایی

غذاهای اسپانیایی به طعم‌های لذیذ و تنوع بی‌نظیرشان شناخته می‌شوند. از پائلا، غذای ملی اسپانیا، گرفته تا tapas، پیش‌غذاهای کوچک و خوشمزه، در اسپانیا غذاهایی برای هر ذائقه‌ای وجود دارد.

در اینجا به برخی از غذاهای محبوب و مشهور اسپانیایی در هر منطقه اشاره می‌کنیم: درمنطقه شمالی می‌توانید طعم غذاهای دریایی تازه و خوشمزه از جمله باکائو و کاراکولس(حلزون) را بچشید. درمنطقه مرکزی اسپانیا از طعم غذاهای سنتی مانند آبگوشت لوبیا سفید Fabada Asturiana خوراک عدس Lentejas خوراک لوبیا سفید با زعفران Judiones de La Granja خوراک سبزیجات Pisto Manchego املت سیب‌زمینی Tortilla de Patatas لذت ببرید. در منطقه جنوبی که تحت تأثیر فرهنگ‌های عربی و مدیترانه‌ای هستند، پائلا (غذای ملی اسپانیا با برنج، زعفران و غذاهای دریایی یا مرغ)، گازپاچو (سوپ سرد گوجه فرنگی) و تورتای اسپانیولا(املت سیب‌زمینی) از جمله غذاهای محبوب این منطقه هستند.

جزایر بالئار: در این جزایر می‌توانید طعم غذاهای دریایی تازه و همچنین غذاهای سنتی اسپانیایی را بچشید. بولیت پابیسا (نوعی خوراک مرغ و سیب‌زمینی) و سانگریا(نوشیدنی مخلوط با شراب قرمز، میوه و آب‌میوه) از جمله غذاهای محبوب این منطقه هستند.

شرکت در جشنواره‌های پرشور و رنگارنگ اسپانیا

اسپانیا به عنوان سرزمین فستیوال‌ها شناخته می‌شود و در طول سال میزبان انبوهی از جشن‌ها و مراسم رنگارنگ و پرشور است و روحیه شاد و پرشور مردم این کشور به نمایش میگذارد.

فرض کنید در جشنواره سن فرمین در پامپلونا (درماه جولای) هستید، جایی که جمعیت انبوهی در خیابان‌ها جمع شده‌اند تا با گاوهای وحشی بدوند و هیجان و شور و نشاط وصف‌ناپذیری را تجربه کنند. یا در جشنواره فلامنکو (درماه فوریه) در سویا غرق در موسیقی و رقص‌های آتشی و پرشور هنرمندان فلامنکو شوید و از تماشای لباس‌های رنگارنگ و حرکات موزون و تماشایی آنها لذت ببرید.

جشنواره‌های اسپانیا تنها به این دو مورد محدود نمی‌شوند. در هر گوشه از این کشور می‌توانید شاهد برگزاری جشن‌ها و مراسمی منحصر به فرد باشید که هر کدام رنگ و بوی خاص خود را دارند. از جنگ گوجه فرنگی در(ماه مارس) بونئول والنسیا که به "جنگ جهانی گوجه فرنگی" نیز معروف است گرفته تا جشنواره لاس فالاس (درماه گوست) در والنسیا که با آتش‌بازی‌های عظیم و مجسمه‌های غول‌پیکر همراه است، تنوع و هیجان جشنواره‌های اسپانیا هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. میتوانید تاریخ سفر خود را با توجه به جشنواره‌هایی که می‌خواهید در آنها شرکت کنید، برنامه‌ریزی کنید.

گشت و گذار در پارک‌های ملی

اسپانیا به داشتن پارک‌های ملی زیبا و متنوع مشهور است. از پیاده‌روی در میان کوه‌های سر به فلک کشیده پارک ملی Picos de Europa گرفته تا تماشای آتشفشان‌های فعال در پارک ملی Teide، پارک‌های ملی اسپانیا تجربه‌ای بی‌نظیر از طبیعت بکر این کشور را به شما ارائه می‌دهند.

برای سفر به این مقصد جذاب می توانید از تورهای اسپانیا استفاده کنید تا دغدغه رزرو هتل و گشت ها را نداشته باشید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.