۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85501753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پمپ باد سایلنت چی بخرم؟

یکی از انواع کمپرسورهای پیستونی که در صنعت استفاده می‌شود، کمپرسور سایلنت یا بی‌صدا است. هدف اصلی این دستگاه، فشرده‌سازی هوا بصورتی است که کمترین حد ممکن از صدا را تولید کند. اما اگر قصد خرید پمپ باد سایلنت دارید، چه نکاتی را باید در نظر بگیرید

ایرنابازار-همانطور که در ایران پمپ آمده است:تفاوت اصلی کمپرسور باد بدون روغن silent با سایر کمپرسورها در نحوه‌ی روغن‌کاری است. در کمپرسورهای عادی روغن یا روان‌کننده به اجزای متحرک زده می‌شود. در حالی که در کمپرسورهای بدون روغن، اجزای داخلی توسط مواد شیمیایی و الیاژهای بسیار مستحکم و مقاوم در برابر اسطکاک پوشش داده‌شده‌اند. این پوشش به نحوی است که برای طول عمر کمپرسور کافی است و بنابراین نیازی به روان‌کننده نیست.

پمپ باد سایلنت چی بخرم؟

برای خرید بهترین پمپ باد سایلنت، باید به چند نکته توجه کنید که در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

نیازهای خود را مشخص کنید:

به چه میزان هوای فشرده نیاز دارید؟ مخازن پمپ باد در اندازه های مختلفی موجود هستند حجم مخزن ها به صورت ۴۰، ۷۰، ۸۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ لیتر بر دقیقه می باشد.

قدرت پمپ باد با اسب بخار (HP) یا وات (W) اندازه گیری می شود. موتور پمپ باد سایلنت ۵۵۰، ۷۵۰، ۱۱۰۰ و ۱۵۰۰ وات می باشد.

پمپ های باد سایلنت در سطوح مختلف نویز موجود هستند. برخی از آنها به قدری بی صدا هستند که می توانید در شب از آنها استفاده کنید، در حالی که برخی دیگر فقط کمی از پمپ های باد معمولی ساکت تر هستند. عوامل متعددی بر میزان صدای تولیدی یک پمپ باد سایلنت تاثیر می گذارند، از جمله: نوع موتور و مکانیزم کاهش صدایی که به کار گرفته شده است.

همانطور که در آی چوب آمده است:

شاید برای شما جالب باشد که کمپرسور هوا بی صدا چرا باید آلودگی کمتری داشته باشد!؟ این دستگاه‌ها معمولاً به ازای هر ۲۵ لیتر گنجایش، یک موتور دارند؛ یعنی برای یک دستگاه با مخزن ۱۰۰ لیتری، ۴ موتور در نظر می‌گیرند. تقسیم مکش هوا بین ۴ موتور به‌صورت مجزا، موجب کاهش صدای دستگاه خواهد شد. پیستون‌های موجود در این موتورها به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که مکش یکنواخت داشته باشند.

پمپ باد سایلنت چی بخرم؟

برندهای معتبر را انتخاب کنید:

هنگام خرید پمپ باد سایلنت، به سراغ بهترین مارک کمپرسور باد معتبر بروید. این برندها پمپ های باد با کیفیت بالا را ارائه می دهند که بادوام و قابل اعتماد هستند. در ادامه به معرفی برندهای پمپ باد سایلنت می پردازیم.

ساخت کشور چین: بیوتی Beauty- اف تی زد FTZ- اطلس کام ATLAS COM- داین ایر DYNAIR

ساخت کشور ایتالیا: سانتم santam- فورتک ۴Tek - مدیک ایر دکتر سونیک DR SONIC

ساخت کشور آلمان: ایکام EKOM- دور دنتال DURR DENTAL

نظرات را بخوانید:

قبل از خرید، نظرات مشتریان را در مورد پمپ های باد مختلف بخوانید. این به شما کمک می کند تا پمپ بادی را پیدا کنید که برای نیازهای شما مناسب باشد و از عملکرد آن مطمئن شوید.

قیمت ها را بررسی کنید:

همانطور که در بیک نیک آمده است:

قیمت بهترین پمپ باد به نوع، قدرت، و حجم مخزن آن بستگی دارد. قبل از خرید، بودجه خود را مشخص کنید و به دنبال پمپ بادی باشید که نیازهای شما را برآورده کند و در عین حال قیمت مناسبی داشته باشد.

پمپ باد سایلنت چی بخرم؟

محدودیت های کمپرسور بی صدا:

همانطور که در کمپرسورسازان آمده است:

بصورت پیوسته نمی توانید از کمپرسور سایلنت استفاده کنید مگر اینکه سایر بزرگتر از نیازتان بخرید. بطور مثال اگر به یک کمپرسور سایلنت ۵۰ لیتری نیاز دارید بهتر است به سراغ کمپرسور سایلنت ۱۵۰ لیتری بروید در این صورت مجبور نمی شوید در طول یک ساعت بطور پیوسته از آن استفاده کنید چرا که حجم خوبی از هوای فشرده در مخزن ذخیره شده است. پس اگر کارتان به گونه ای است که استفاده مداوم از کمپرسور دارید یا به سراغ کمپرسور سایلنت سایز بزرگتر بروید یا از کمپرسور های معمولی استفاده کنید. چرا که کمپرسور سایلنت در طول یک ساعت نباید بیشتر ۷ الی ۸ بار روش شود.

کمپرسور سایلنت دندانپزشکی

کمپرسور دندانپزشکی از نوع کمپرسورهای بدون روغن oil free compressor هستند که به یونیت های دندانپزشکی متصل می شوند تا هوای فشرده کاملا خالص و پاکی را متناسب با نیاز ابزارهای مختلف دندانپزشکی از جمله هندپیس‌های چرخشی دندانپزشکی، پوار هوا و آب، دستگاه جرم‌گیر و سایر دستگاه‌های پنوماتیک ضروری درون یونیت فراهم کند.

مزایای پمپ باد سایلنت دندانپزشکی

هوای عاری از روغن

برخلاف پمپ باد معمولی، پمپ باد سایلنت هیچ روغنی را با هوای فشرده مخلوط نمی‌کنند. این امر از آلودگی ابزارها و دهان بیمار جلوگیری می‌کند و تنفس را برای شما و بیمارتان آسان‌تر می‌کند.

نگهداری کم

پمپ باد سایلنت به دلیل عدم نیاز به تعویض روغن، نیاز به نگهداری کمتری دارند

کارکرد آرام

پمپ باد سایلنت به طور قابل توجهی نسبت به کمپرسورهای روغنی، صدای کمتری تولید می‌کنند و مطب شما را به محیطی آرام‌تر تبدیل می‌کنند.

معایب پمپ باد سایلنت دندانپزشکی

درست است که کمپرسورهای سایلنت دندانپزشکی مزایای قابل توجهی مانند کاهش صدا و لرزش را ارائه می‌کنند، اما برخی معایب نیز دارند که باید قبل از خرید در نظر گرفته شوند:

قیمت بالاتر

کمپرسورهای سایلنت به طور کلی گران‌تر از کمپرسورهای روغنی سنتی هستند. این به دلیل پیچیدگی بیشتر طراحی و استفاده از مواد باکیفیت‌تر در ساخت آنها است.

ظرفیت مخزن

کمپرسورهای سایلنت معمولاً ظرفیت مخزن کوچکتری نسبت به کمپرسورهای روغنی دارند. این به این معنی است که ممکن است نیاز به پر کردن مخزن به دفعات بیشتر داشته باشید، مخصوصاً اگر همزمان از چندین یونیت استفاده کنید.

طول عمر کمتر

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که کمپرسورهای سایلنت ممکن است عمر کوتاه‌تری نسبت به کمپرسورهای روغنی داشته باشند. با این حال، با نگهداری مناسب می‌توان عمر آنها را به طور قابل توجهی افزایش داد.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.