۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۴۴
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85497580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهترین پرواز مشهد تهران

۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۴۴
کد خبر: 85497580
بهترین پرواز مشهد تهران

راه های زیادی برای سفر از مشهد به تهران وجود دارد که قطعا سفر هوایی، بهترین انتخاب است. برای خرید بهترین و مقرون به صرفه ترین بلیط پرواز مشهد تهران باید به فاکتورهای مختلفی مانند زمان سفر، ایرلاین، کلاس پروازی و نوع بلیط خود (سیستمی یا چارتری) توجه کنید. در این مقاله بهترین پرواز مشهد تهران به شما معرفی می شود.

ایرنابازار- یکی از پرترددترین خطوط هوایی و پر فروش ترین بلیط‌ها، مسیر مشهد تهران است. با وجود تنوع پروازها در این مسیر، انتخاب بهترین پرواز و رزرو بلیط هواپیما مشهد تهران می‌تواند دشواری‌هایی داشته باشد. به همین دلیل قیمت بلیط هواپیما برای این مسیر تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند زمان سفر، ایرلاین انتخابی، کلاس پروازی و سایت ارائه دهنده بلیط‌های هواپیما متفاوت است. این مقاله می تواند راهنمای مفیدی در خصوص انتخاب بهترین پرواز مشهد تهران باشد.

چه ایرلاین‌هایی در مسیر هوایی مشهد تهران فعال هستند؟

در حال حاضر ۱۲ ایرلاین در مسیر هوایی تهران به مشهد فعال هستند. ایرلاین‌هایی همچون: ماهان، ایران ایرتور، کیش ایر، معراج، آتا، ساها، زاگرس، کاسپین، سپهران، پویا، معراج و ایرلاین وارش البته که تعداد دقیق ایرلاین‌ها در این مسیر می‌تواند در طول زمان و با توجه به فصل و تقاضا تغییر کند. در جدول زیر اطلاعات کامل ایرلاین های این مسیر پروازی قابل مشاهده است:

بهترین پرواز مشهد تهران

بهترین هواپیماهای مسیر هوایی مشهد تهران

همانطور که گفتیم درحال حاضر شرکت‌های هواپیمایی و هواپیماهای مختلفی در مسیر مشهد تهران درحال ارائه خدمات به مسافران هستند. در این بخش با برخی از مهم ترین هواپیماهای این مسیر پروازی آشنا می شوید:

بوئینگ ۷۷۷

بوئینگ ۷۷۷ یک هواپیمای جت مسافربری دوربرد دو موتوره با بدنه پهن است که توسط شرکت بوئینگ ساخته شده است. این هواپیما برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ وارد خدمت شد و بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان تا زمان معرفی ایرباس ای۳۸۰ در سال ۲۰۰۷ بود. بوئینگ ۷۷۷ به دلیل برد طولانی، قابلیت اطمینان و کارایی بالا شناخته شده است.

متاسفانه به دلیل مشکلات سیاسی تعداد کمی از این هواپیما به کشور وارد شده است، اما همچنان مسیر هوایی مشهد تهران را طی می‌کند. یکی از ایرلاین‌هایی که از بوئینگ ۷۷۷ از ناوگان هوایی خود استفاده می‌کند، ایران ایر است، که بخشی از فعالیت خود را در مسیر مشهد تهران به انجام می‌رساند.

ایرباس A320

ایرباس A320 یک هواپیمای جت مسافربری باریک پیکر دو موتوره با برد متوسط است که توسط شرکت ایرباس ساخته شده است. این هواپیما برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ وارد خدمت شد و از آن زمان تاکنون به یکی از محبوب‌ترین هواپیماهای مسافربری در جهان تبدیل شده است. A320 به دلیل قابلیت اطمینان، کارایی و هزینه عملیاتی پایین شناخته شده است.

ایرباس A320 از بهترین هواپیماهایی است که در تعدادی از ایرلاین‌های ایران وجود دارد و در مسیر هوایی مشهد تهران نیز مشغول به فعالیت است. این هواپیما غول پیکر ظرفیتی ۱۵۰ نفر دارد و همانطور که انتظار می‌رود، کیفیت بسیار بالایی در خدمات پروازی ارائه داده است.

بهترین پرواز مشهد تهران

با اطلاعات پرواز مشهد تهران بیشتر آشنا شوید!

با وجود پروازهای متعدد از مشهد به تهران در طول روز، انتخاب پرواز مناسب و داشتن سفری بی‌دغدغه، مستلزم دانستن اطلاعات پرواز اعم از ایرلاین ها، ساعت و روز پرواز و غیره می‌باشد. در ادامه نکات مهمی که هنگام پرواز بین این دو شهر باید به آن‌ها توجه شود را بیان می‌کنیم.

فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد؛ مبدا پرواز مشهد تهران

اگر قصد مسافرت از مشهد به تهران را دارید؛ باید به فرودگاه شهید هاشمی مشهد بروید و در فرودگاه مهرآباد پیاده شوید. فرودگاه هاشمی نژاد شامل سه ترمینال می‌باشد که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

  • ترمینال ۱: مختص پروازهای داخلی
  • ترمینال ۲: مختص پروازهای خارجی
  • ترمینال ۳: مختص ورودی پروازهای خارجی می‌باشد و میزبان مسافران و زائران خارجی است که به مشهد الرضا سفر می‌کنند.

پرواز شما از مبدا مشهد به تهران با هر شرکت هواپیمایی از ترمینال شماره 1 انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید از بخش اطلاعات فرودگاه سوالات خود را جویا شوید.

اطلاعات فرودگاه مهرآباد تهران؛ مقصد پرواز مشهد تهران

فرودگاه مهرآباد، شلوغ‌ترین فرودگاه ایران، دروازه اصلی ورود و خروج هوایی پایتخت است. این فرودگاه با داشتن ۶ ترمینال مجزا، به مسافران خدمات پروازهای داخلی و خارجی و پروازهای مخصوص حجاج را ارائه می‌دهد. با رزرو بلیط هواپیما مشهد تهران، مقصد شما این فرودگاه خواهد بود. در ادامه اطلاعاتی در مورد شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه مهرآباد، ارائه می‌دهیم.

اطلاعات پرواز شرکت های هواپیمایی فرودگاه مهرآباد

بهترین پرواز مشهد تهران

قوانین بار مجاز در پرواز مشهد به تهران

به طور کلی میزان بار مجاز با توجه به عواملی مانند کلاس پروازی و ایرلاین مربوطه متفاوت می‌باشد. هر ایرلاین ممکن است قوانین خاصی برای بار مجاز داشته باشند. به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر هنگام رزرو بلیط باید به اطلاعات نوشته شده در سایت یا پشت بلیط توجه کنید. با این وجود بار مجاز در اکثر ایرلاین‌ها به صورت زیر است.

  • اکونومی: 20 کیلوگرم
  • بیزینس: 30 کیلوگرم
  • کودکان و نوزادان: 10 کیلوگرم
  • برای بار داخل کابین، 5 تا 7 کیلوگرم مجاز است.

دریافت کارت پرواز مشهد تهران؛ حضوری یا آنلاین؟

بعد از خرید بلیط هواپیما برای دریافت کارت پرواز بصورت آنلاین، می‌توانید 24 ساعت قبل از پرواز به وب سایت رسمی ایرلاین مربوطه مراجعه کنید. در حال حاضر فقط شرکت های هواپیمایی سپهران و ماهان امکان صدور کارت پرواز به صورت اینترنتی را برای مسافران فراهم کرده اند.

در غیر این صورت بایستی پیش از پرواز این کارت را دریافت کنید. توصیه می شود حداقل یک ساعت زودتر در فرودگاه حضور داشته باشید تا به مشکلی برنخوردید.

مدت زمان پرواز مشهد تهران

مدت زمان پرواز مشهد تهران حدود یک ساعت الی یک ساعت و نیم است که این زمان با توجه به نوع هواپیما متفاوت است. بسته به اینکه بلیط را از کدام ایرلاین تهیه می کنید، این مدت زمان ممکن است بیشتر یا کمتر باشد. همچنین فاصله پرواز مشهد تهران 724 کیلومتر است.

قیمت بلیط پرواز مشهد تهران تحت تاثیر چه عواملی است؟

قیمت بلیط هواپیما مشهد تهران، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1- نوع بلیط هواپیما: بلیط‌های سیستمی توسط ایرلاین‌ها مطابق با نرخ‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری ارائه می‌شوند و نرخ آن‌ها ثابت است. در صورتی که بلیط‌های چارتر توسط شرکت‌های چارتر کننده و با قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب ارائه می‌شوند؛ با این وجود نوسان قیمت آن‌ها بیشتر بوده و در ایام تعطیلات و زمان‌هایی که تقاضا برای خرید بلیط بیشتر است، قیمت آن‌ها ممکن است تا دو برابر افزایش یابد.

2- تاریخ سفر: در ایامی مانند شروع سال تحصیلی، برگزاری نمایشگاه یا رویدادهای خاص در تهران، تقاضا برای بلیط هواپیما مشهد تهران افزایش می‌یابد و به تبع آن قیمت‌ها نیز بالا می‌رود. برای خرید بلیط ارزان قیمت می‌توانید در روزهایی که تقاضا کمتر است اقدام به خرید کنید.

3- بازه زمانی رزرو: هر چه به تاریخ سفر نزدیک‌تر شویم، احتمال افزایش قیمت بلیط‌ها بیشتر می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود برای سفر به تهران، بلیط خود را چند روز قبل از پرواز رزرو کنید.

4- ساعت پرواز: به طور معمول قیمت بلیط پروازهای صبحگاهی و شبانه ارزان‌تر از پروازهای ظهر و بعد از ظهر است.

5- ایرلاین: ایرلاین‌های معتبر مانند ایران ایر و ماهان معمولاً قیمت بلیط‌های بالاتری نسبت به ایرلاین‌های کمتر شناخته شده دارند.

6- خدمات: قیمت بلیط ایرلاین‌های مختلف با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند (مانند کلاس پروازی، پذیرایی، امکانات رفاهی و غیره) متفاوت است.

7- کلاس پروازی: اکونومی ارزان‌ترین کلاس پروازی است و صندلی‌های آن فضای محدودتری دارند. قیمت بلیط بیزینس کلاس از اکونومی بیشتر است و صندلی‌های آن فضای بیشتر، امکانات رفاهی بهتر و خدمات ویژه ای مانند منوی غذایی متنوع‌تر را ارائه می‌دهند.

بهترین زمان تهیه بلیط مشهد تهران

انتخاب بهترین زمان برای تهیه بلیط مشهد تهران بستگی به شرایط هر فردی می‌تواند متفاوت باشد و از آنجایی که این پرواز سریعا تکمیل ظرفیت می‌شود، آن دسته از افرادی که برای کار یا تحصیل قصد سفر از مشهد به تهران را دارند بهتر است در ساعت‌های اول اقدام به خریداری بلیط هواپیما نمایند.

زائران و مسافرانی که قصد بازگشت از مشهد به تهران را دارند به دلیل هماهنگی خود با ساعت خروج از هتل بهتراست صبح روز پرواز بلیط خود را رزرو نمایند و کسانی که قصد مسافرت تفرحی و زیارتی دارند؛ نیمه اول عید نوروز بهترین زمان تهیه بلیط است.

بهترین پرواز مشهد تهران

انواع کلاس‌ های پروازی در پرواز مشهد تهران

شرکت‌های هواپیمایی برای مسافران خود کلاس های پروازی مختلفی ارائه می دهند که هر کدام خدمات و امکانات خاص خود را دارند. به طور کلی سه نوع کلاس پروازی اصلی وجود دارد:

اکونومی (Economy Class)

این ارزان ترین کلاس پروازی است. در این کلاس صندلی ها با تراکم بیشتر چیده شده اند و فضای پای کمتری دارند. خدمات ارائه شده در این کلاس پایه و ابتدایی هستند و ممکن است شامل تنقلات و نوشیدنی های رایگان نباشد. کلاس اکونومی برای پروازهای کوتاه یا مسافرانی که به دنبال قیمت مناسب هستند، ایده‌آل است.

بیزینس کلاس (Business Class)

این کلاس به طور قابل توجهی گران تر از اکونومی و اکونومی پرمیوم است؛ اما خدمات و امکانات بسیار لوکس تری ارائه می دهد. مسافران این کلاس به سالن های فرودگاهی اختصاصی دسترسی دارند و در طول پرواز غذاهای چند وعده ای و نوشیدنی های رایگان سرو می شود. بیزینس کلاس برای مسافرانی که به دنبال حداکثر راحتی و آسایش در طول پروازهای طولانی هستند، ایده آل است.

فرست کلاس (First Class)

این گران ترین کلاس پروازی است و خدمات و امکانات بسیار لوکس و مجللی را ارائه می دهد. صندلی ها معمولا سوئیت های خصوصی هستند که دارای تخت خواب های بزرگ، تلویزیون های صفحه تخت و یخچال هستند. مسافران این کلاس به خدمات پیشخدمت اختصاصی، غذاهای سفارشی و نوشیدنی های درجه یک دسترسی دارند. فرست کلاس برای مسافرانی که به دنبال نهایت تجمل و آسایش در سفرهای هوایی خود هستند، مناسب است.

در نظر داشته باشید که خدمات و امکانات ارائه شده در هر کلاس پروازی ممکن است بسته به شرکت هواپیمایی و مسیر پرواز متفاوت باشد.

سفری راحت با پرواز مشهد تهران

راه های زیادی برای سفر از مشهد به تهران وجود دارد که قطعا سفر هوایی، بهترین انتخاب است. برای خرید بهترین و مقرون به صرفه ترین بلیط پرواز مشهد تهران باید به فاکتورهای مختلفی مانند زمان سفر، ایرلاین، کلاس پروازی و نوع بلیط خود (سیستمی یا چارتری) توجه کنید. تمامی این عوامل به نوبه خود می‌توانند قیمت بلیط هواپیما مشهد تهران را تحت تاثیر قرار دهند. پس در انتخاب وبسایت برای رزرو بلیط دقت کافی داشته باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.