۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 1906
کد خبر: 84466070
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

تحلیل بازی با عراق در گفت‌وگو با حسین عبدی؛

نبود هماهنگی، معضل کنونی تیم ملی

۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹
کد خبر: 84466070
مجید روان‌ستان
نبود هماهنگی، معضل کنونی تیم ملی

تهران- ایرناپلاس- اصولاً تیم برنده را نقد نمی‌کنند؛ زدن ۳ گل به تیم ملی عراق که همواره برای ما دردسرساز بوده کم اهمیت نیست. در حال حاضر دراگان اسکوچیچ پرچمدار تیم ملی است، تیم‌سازی کرده و تلاش می‌کند تا تیم را به یک هارمونی و هماهنگی لازم برساند.

به گزارش ایرناپلاس، البته نباید به‌دلیل ین پیروزی بزرگ چشم خود را به ضعف‌هایی که در تیم دیده می‌شود بست. ما مقابل سوریه عملکرد بسیار بدی داشتیم و احتمال دارد این اتفاق در دیدار با امارات و لبنان هم برای ما رخ بدهد. تیم ملی در بازی‌ها بزرگ کمتر به مشکل خورده است.

در دیدار با سوریه امید گل ما ۰.۵۷ بود اما در بازی با عراق به ۱.۷۸ رسید. یکی از دلایل آن این بود عراقی‌ها تدافعی بازی نکردند، اما آیا امارات و لبنان برابر ما مانند عراق بازی خواهند کرد؟ به طور قطع این‌گونه نخواهد بود و ما در این فرصت اندک باید واقع‌بینانه به این مهم نگاه کنیم.

بازی با عراق تمام شد و نتیجه آن نمی‌تواند دلیلی بر پیروزی قطعی ما مقابل امارات و لبنان باشد. کره‌جنوبی هم در این گروه حضور دارد و جنس بازی کره‌ای‌ها برای فوتبال ما همیشه دردسرساز بوده و از حالا باید برای دو دیدار امارات و کره برنامه‌ریزی انجام دهیم.

حسین عبدی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با تبریک این پیروزی بزرگ به بازیکنان، مربیان، مدیران، دست‌اندرکاران و همه آن‌هایی که برای این تیم زحمت کشیدند به ایرناپلاس گفت: «این بازی از لحاظ نتیجه فوق‌العاده بود. از نظر این‌که بازیکن‌ها بتوانند به یک هارمونی و هماهنگی بیشتری برسند خیلی کمک کرد.

همان‌گونه که مطلعید بازی‌های تدارکاتی یکی از ضعف‌های مشخص هر تیمی باشد اما تیم ملی کشورمان با بازیکنان با کیفیتی که دارد تقریباً در چندین بازی گذشته همیشه در بازی‌های بزرگ خود را به هماهنگی لازم رسانده و توانسته به تیم‌های دیگر خود را تحمیل کند.
در این بازی اگر قرار باشد درباره عراق صحبت کنیم، همیشه بازی با این تیم در همه رده‌ها برای ما مشکل‌ساز بوده و با هیجان بالا بازی انجام شده و هیچ یک از دو تیم حاضر به راحت رها کردن بازی نیستند.

گل زودهنگام ما موجب شد تا آن‌ها از تفکرات خود دور شوند و استرس بر تیمشان حاک شد و خیال ما را راحت کرد. روی هر سه گل ما ضعف خط دفاعی عراق مشهود بود. وقتی از یک سمت حمله صورت می‌گرفت تقریباً سمت دیگر کاملاً از کار افتاده بود و روی یک خط نبودند، اجازه می‌دادند تیم ما بتواند از آن فضای کوری که سانتر شده استفاده کند.»

هافبک طراح دهه ۷۰ پرسپولیس ادامه داد: «گل اول، گواه این حقیقت است و گل سوم همچنین. البته گل دوم هم که سردار آزمون پاس داد ناهماهنگی مدافعان و نرسیدن به موقع و یا همان «بک آپ» کردن و یا رسیدن به جایگاه اصلی دفاع‌ها بود.
دفاع سمت راست عراق ضعیف‌ترین قسمت آن‌ها بود و هافبک‌های این تیم نسبت به سایر نقاط قوی‌تر ظاهر شدند و جابه‌جایی زیادی داشتند و در این جابه‌جایی توانستند بیشتر توپ را نسبت به دیگر خطوط‌شان در اختیار داشته باشند و راحت‌تر به یکدیگر پاس بدهند.

در شروع نیمه دوم وقتی گل زودهنگام عراق به ثمر رسید که داور آفساید اعلام کرد بازیکنان ما تحت تاثیر حریف قرار گرفته بودند و عراق بهتر ما بازی می‌کرد اما هرچه رو به جلوتر رفتیم تقریباً بازی متعادل شد تا ما به گل دوم و سوم رسیدیم.

در رابطه با تیم ملی کشورمان باید بگویم سازمان دفاعی ما به‌خصوص مدافعان میانی و دروازه‌بان تیم توانستند نقش بازدارنده خوبی ارائه کردند. دفاع چپ و راست ما بد نبودند، اما نمی‌توان گفت خیلی خوب بودند چون یکی از معضلاتی که فکر می‌کنم الان تیم ملی ما با آن دست به گریبان است و نفرات زیادی را در آن دو سمت به بازی گرفته شدند نشان می‌دهد هنوز به انتخاب نفرات مورد نظر نرسیده‌اند. البته امید نورافکن در این دیدار نسبت به صادق محرمی بهتر بود اما در حمله کم فروغ نشان داد.»

عبدی افزود: «قدرت ما در هافبک‌های‌مان است. اما در این دیدار مثلث خط جلوی ما فوق‌العاده قدرتمند ظاهر شد؛ شاید قدرت ما در آنجا نهفته بود. هافبک‌های ما هم در دفاع و هم در حمله فوق‌العاده ظاهر شدند. مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش نیز نمایش خوبی داشتند. حتی بازیکن‌هایی که به‌عنوان بازیکن جانشین به میدان آمدند توانستند نقش خوبی را ایفا کنند.
روی گل سوم کریم انصاری‌فرد پاس خوبی را برای علی قلی‌زاده مهیا کرد و این بازیکن خیلی راحت گل زد. در واقع بازیکنان ما در این دیدار از ضعف خط دفاعی عراق نهایت استفاده را بردند و به گل رسیدند.

شاید تیم ملی عراق خیلی تحت تاثیر آدوکات قرار گرفته بود که بتوانند با فلسفه فوتبال هلند پیش بیایند و خود را با حفظ توپ و جابه‌جایی متعدد به تیم‌های حریف تحمیل کنند و فوتبال بهتری را انجام دهند اما فراموش کرده بودند که تیم ملی ایران دارای بازیکنان فوق‌العاده‌ای است که شاید از یک فرصت کوچک استفاده کنند.

وحید امیری یک بازیکن بسیار تاثیرگذار است و در همه پست‌هایی که به بازی گرفته می‌شود با همه وجود در خدمت تیم است. احمد نورالهی هم بازی خوبی از خود در بخش دفاعی و حمله به نمایش گذاشت.»

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان گفت: یکی از نکاتی که در این بازی باید اشاره کنم، اینترلب‌هایی بود که هم عراق و هم تیم ملی ما انجام داد. شاید با این اینترلب‌ها بود که بعضاً هم از سوی ایران و هم از عراق دفاع حریف بازی می‌شد.
در گل اول ایران، این اتفاق به خوبی دیده شد. مهدی طارمی در فضایی که ایجاد شد نهایت بهره را برد و پایه‌گذار گل شد. بازی از لحاظ نتیجه خیلی خوب بود اما نمی‌توان کتمان کرد که هنوز به آن هماهنگی لازم نرسیده‌ایم و بیشتر بر پایه بر این است از کیفیت بازیکنان خود استفاده کنیم.

حقیقت اینکه ما باید بتوانیم سریع‌تر دفاع راست و چپ خود را منسجم‌تر بکنیم. صادق محرمی، امید نورافکن، صالح حردانی و میلاد محمدی بازیکنان خوبی هستند اما باید هر چه زودتر این دو سمت را مستحکم و ثابت کنیم تا بتوانیم قدرت تیم را از لحاظ تاکتیکی و هماهنگی بالا ببریم و آن چیزی را که از تیم ملی ایران انتظار داریم فارغ از نتیجه‌ای که به دست می‌آوریم آن استحکام لازم را هم داشته باشیم.

این دیدار از نظر نتیجه فوق‌العاده بود؛ بازیکنان ما در این بازی خیلی زحمت کشیدند که جا دارد به آن‌ها تبریک گفت. امیدوارم در بازی‌های بعدی هم بتوانند برنده شوند و هماهنگ‌تر نسبت به هر بازی گذشته در زمین ظاهر شوند.»

۷ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.