۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۴
کد خبرنگار: 1906
کد خبر: 84464670
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

گفت‌وگو با مجید جلالی

رمز موفقیت و برتری مقابل عراق

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۴
کد خبر: 84464670
مجید روان‌ستان
رمز موفقیت و برتری مقابل عراق

تهران- ایرناپلاس- تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین بازی خود از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با ارائه یک بازی دیدنی و هماهنگ، تیم ملی عراق را در حضور جانی اینفانتینو رئیس فیفا و آرسن ونگر رئیس توسعه جهانی فوتبال در فیفا با سه گل شکست داد.

به گزارش ایرناپلاس، تیم ملی کشورمان برای ‌نخستین‌بار در یک بازی خارج از خانه در مرحله پایانی انتخابی جام‌ جهانی موفق به پیروزی با اختلاف ۳ گل شد و عراق را پس از ۱۸ هزار و ۱۸ روز با ۳ گل مغلوب کرد. علیرضا جهانبخش برای اولین بار در تیم ملی با ضربه سر گل زد. دهمین پاس‌گل طارمی، دهمین گل جهانبخش را در تیم ملی به ثبت رساند.

تیم ملی کشورمان تا پیش از این بازی، ۵ بار در مقدماتی جام جهانی با عراق مسابقه داده  بود؛ ۲ برد برای عراق و ۳ پیروزی برای ایران.
نتایج همه این بازی‌ها با یک گل اختلاف به سود تیم‌های برنده رقم خورده اما در بازی دیشب تیم ملی پس از ۴۹ سال و ۳ ماه و ۲۸ روز (سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۱) که در ورزشگاه ملی بانکوک و در بازی‌های جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲ با ۳ گل حسین کلانی تیم ملی عراق را ۳ بر صفر شکست داده بود، دوباره با همین نتیجه به برتری رسید.

تغییرات ایران نسبت به بازی با سوریه، باعث شد نمایشی زیباتر را ارائه کند و نتیجه‌ای دور از انتظار را به جا بگذارد.
سردار آزمون که مسابقه با سوریه را به دلیل محرومیت از دست داده بود بار دیگر به ترکیب برگشت. از طرفی دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان که به دلیل ابتلا به کرونا در دیدار قبلی غایب بودند بار دیگر روی نیمکت تیم ملی بازگشتند.
نکته قابل توجه در ترکیب ایران، تغییر مدافعان کناری بود. صادق محرمی و امید نورافکن در سمت راست و چپ خط دفاع، جانشین جعفر سلمانی و وحید امیری شدند. از طرفی بیرون ماندن علی قلی‌زاده از ترکیب اصلی یکی دیگر از تغییرات مهم اسکوچیچ بود که ترجیح داد در سمت راست و چپ خط میانی از علیرضا جهانبخش و وحید امیری استفاده کند.

مجید جلالی پیشکسوت فوتبال در باره پیروزی قاطع ایران برابر عراق به ایرناپلاس گفت: «تیم ملی نسبت به بازی با سوریه چهار تغییر داشت که دو تغییر آن در دفاع کناری ما بود و دو تغییر دیگر در خط هافبک و حمله که از نظر من این تغییرات خیلی هوشمندانه بود.
این نفرات واقعاً تاثیرگذار بازی کردند. گل زودهنگام ما باعث نابودی عراق شد و ما تا آخرین لحظات بازی هم دیگر آن عراقی که حتی سه ماه پیش هم دیده بودیم نتوانستیم ببینیم.

وی ادامه داد: بازیکنان ایران در همه زمینه‌ها نسبت به حریف برتر بودند. چه از نظر فیزیکی که فوق‌العاده قدرتمند و قوی بازی کردند و چه در سطح کیفی که از نظر انفرادی با آن‌ها قابل قیاس نیستند.
همچنین از نظر تاکتیکی، از حریف خیلی سر بودیم. با توجه به این‌که از حریف پیش بودیم با خیالی آسوده بازی کردیم؛ بازی را خیلی خوب کنترل می‌کردیم و حریف را به جلو می‌آوردیم.

از ضعف‌های مثبتی که آن‌ها در خط دفاع داشتند استفاده‌های خیلی خوبی کردیم. از همه مهم‌تر به‌دلیل داشتن نیمکت بسیار قوی توانستیم با تغییراتی که دادیم روند بازی را حفظ کنیم و هرکدام از بازیکنان که به میدان آمدند تاثیرات خیلی زیادی در بازی گذاشتند.
ما شاهد یک بازی بسیار خوب و تقریباً بدون هیچ حرف و حدیثی و یک نتیجه ایده‌آل آن هم در مقابل تیمی بودیم که همیشه برای ما یک حریف سختی بود. به دلیل این  بازی باید به بازیکنان، کادر فنی، فدراسیون و جامعه فوتبال تبریک گفت که ما چنین تیمی داریم.»

اعتراف ادووکات به بازی خوب ایران
دیک ادووکات سرمربی تیم ملی عراق پس از بازی گفت: «انتظارات بالایی برای این دیدار داشتم، اما باید اعتراف کنم ایران بسیار بهتر از ما بود و ما به تیم بهتری باختیم. آن‌ها شایسته این پیروزی بودند. من تازه متوجه شدم که چرا تیم عراق پیش از این با پنج بازیکن در دفاع کار می‌کرد، نه چهار مدافع.
ما می‌خواستیم دفاع کنیم و در ضد حمله به حریف ضربه بزنیم. در بازی‌هایی که در اردو مقابل تیم‌های آماتور انجام دادیم، با چهار دفاع بازی کردیم و در دیدار با کره جنوبی این مساله موثر واقع شد، اما مقابل ایران نتوانستیم آن انسجام تیمی بازی با کره را داشته باشیم. بازیکنان ما باید سطح بازی خود را ارتقا دهند.»  

اسکوچیچ: لیاقت این برد را داشتیم
دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کشورمان در پایان این دیدار گفت: «درباره این پیروزی بزرگ چه می‌توان گفت. خیلی راضیم. ما سر و شکل یک تیم را داشتیم. در چنین بازی‌هایی هیجان و احساسات بسیار بالاست. ایران در این دیدار تیم برتر زمین بود و لیاقت این برد را داشت.
این‌که زود گل زدیم خیلی خوب بود زیرا این فرصت را داد تا بازی را مدیریت کنیم. در نیمه اول مطابق انتظار بازی کردیم اما در نیمه دوم در ضد حملات به عراق ضربه زدیم. آن‌ها سعی کردند تا از توپ‌های دوم و بلند استفاده کنند و ما می‌دانستیم چطور این توپ‌ها را مدیریت کنیم.»

۵ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.