۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 1906
کد خبر: 84403040
T T
۱۶ نفر

برچسب‌ها

احترام همدیگر را داشته باشید

تهران- ایرناپلاس- تیم‌های استقلال و پرسپولیس در حالی ساعت ۱۹:۴۵ فردا (پنجشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور به مصاف هم می‌روند که در چند روز اخیر حواشی‌های خود را با بیانیه‌نویسی دو باشگاه‌ علیه یکدیگر شدت بخشیده‌اند.

به گزارش ایرناپلاس، نکته‌ای که باید بیش از همه مورد توجه سران دو باشگاه بزرگ تهرانی قرار بگیرد انتخاب افرادی است که در مواقع ضروری‌ و حساس، شخصیت هر دو باشگاه را حفظ کرده و با الفاظ غیر ورزشی باعث مکدر شدن اهالی فوتبال الخصوص هواداران نشوند.

مشاجره معاونان اجرایی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روی خط زنده در یک برنامه رادیویی نگران کننده بود؛ نکته‌ای که باعث شد دو پیشکسوت استقلال و پرسپولیس از بازیکنان دو تیم بخواهند بدون توجه به این حواشی‌ها تنها به انجام یک بازی جوانمردانه بیندیشند.

عبدی: بازی‌های این دو تیم همیشه با هیجان دنبال می‌شود

حسین عبدی بازیکن اسبق پرسپولیس درباره «داربی» دو تیم در جام حذفی به ایرناپلاس گفت: «بازی‌های این دو تیم همیشه با حساسیت خاص خود همراه است و همیشه با هیجان دنبال می‌شود؛ فرقی هم ندارد در چه مسابقاتی باشد؛ همیشه بازی این دو تیم از «داربی»های دنیا مستثنی نیست. چه بسا گاهی هم هیجان‌انگیزتر و و با کٌری‌خوانی بالا انجام می‌شود.

جدال این دو تیم حتی اگر در پایین جدول هم قرار داشته باشند باز هم حساسیت خود را به‌دنبال دارد و هیچ تفاوتی نمی‌کند و هیچ تیمی هم از پیش برنده و یا بازنده نیست.

در هر صورت این بازی با همه حساسیت‌های خاص خود نسبت به عملکرد دو تیم اگر بخواهیم بگوییم و نسبت به نوع بازی دو تیم، فکر می‌کنم پرسپولیس دست بالاتر را دارد و می‌تواند اگر بازی منطقی همیشگی را انجام بدهد این دیدار را به‌سود خود به پایان برساند اما در «داربی»‌ها همیشه تیمی که در بازی‌های گذشته خود در طول فصل خوب عمل کرده باشد شاید نتواند آن عملکرد مناسب را داشته باشد.

در نهایت امید من این است که در این بازی پرسپولیس با بردی که به‌دست می‌آورد یکی دیگر از جام‌هایی را که باید برای کسب آن بجنگد یک پله جلوتر برود و همین‌طور تاثیر مثبت بگذارد در کسب بردهای آتی آن‌ها در لیگ برتر. امیدوارم با غلبه با رقیب دیرینه خود موجب خوشحالی هواداران پرسپولیس شوند. از این مهم‌تر این‌که همه احترام همدیگر را داشته باشند و با همه توان بجنگند اما به رقیب احترام بگذارند.»

مومنی: جدال دو تیم همیشه رویداد و تقابل بسیار مهمی بوده است

محمد مومنی بازیکن اسبق استقلال نیز به ایرناپلاس گفت: «این دیدار یک شرایط خاص دارد؛ همه بازیکن‌ها دوست دارند در این رویداد بسیار بزرگ شرکت کنند و تفکرات خود را نشان دهند و اینکه چه ارزش‌هایی دارند؛ همچنین سرمربی‌ها می‌خواهند بازیکن‌های خود را به گونه‌ای قرار ‌دهند که تفکرات برتری در کار گروهی و تیم داشته باشند تا موقعیت و جایگاه خود را در بین هواداران حفظ کنند.

در واقع تقابل دو فکر برای رسیدن به ایده‌ها و جایگاه‌های بالاتر جدا از موقعیت جدولی که در کجای جدول تیم‌ها وجود دارند. جدال این دو تیم همیشه رویداد و تقابل بسیار مهمی بوده و واکنش‌های بسیاری پس از بازی داشته است.

استقلال با توجه به این‌که توانسته در چند دیدار اخیر خود نتیجه بگیرد همچنان معضل و مشکلش تقابل مدیریت با کادر فنی و بازیکنان تیم است و هنوز این ترمیم پیدا نکرده و مجیدی از این خلع دارد نهایت استفاده را می‌کند انگیزه بیشتر و وافر به بازیکن‌های خود بدهد تا بگوید من تنها هستم.

مجیدی چون حمایت می‌شود از هوادار و پیشکسوتان، می‌خواهد نهایت استفاده را بکند؛ البته با کارهای خلاقانه‌ای که فرشید اسماعیلی و مهدی قایدی از خود بروز داده‌اند در کنار گلزنی ارسلان مطهری و حضور شیخ دیاباته، می‌تواند برای «داربی» نوید روزهای خوبی باشد.

اضافه شدن وریا غفوری به این مجموعه می‌تواند مزید بر علت باشد که تاکتیک تیمی استقلال بهتر رشد و نمو پیدا کند و استقلال به خواسته خود در این بازی برسد.

در آن طرف پرسپولیس به هر جهت تیمی است که قهرمانی لیگ برتر را تقریباً بالای ۹۹ درصد از آن خود ساخته و برای اعتبار و حیثیت خود می‌آید تا یک بازی‌ در این جام حذفی از خود نشان دهد که به هر جهت بی‌دلیل نبوده توانسته عنوان قهرمانی لیگ برتر را اگر چه مسجل نشده به‌دست آورد.

با این‌حال در اجرای کارهای تیمی، پرسپولیس موفق نشان داده؛ بازیکنان زبده‌ای دارد که آن‌ها می‌توانند ضرباهنگی که در کارهای تیمی کادر فنی برای‌شان مشخص کرده، سرعت خوبی داشته باشد؛ جایی که لازم است که آرام باشند بازی را در اختیار خود بگیرند، این کار را انجام می‌دهند و جایی که ضرباهنگ تاکتیکی خود را رشد بدهند کاملاً واقف هستند و بازیکن‌های قابل قبولی هم دارند و آن‌ها نیز از حرکات فردی مهدی ترابی نهایت استفاده را می‌کنند و از کانال‌های کناری خیلی خوب استفاده می‌کنند.

با توجه به این‌که استقلال همان‌گونه که فرهاد مجیدی هم عنوان کرده نگاه ویژه‌ای به جام حذفی دارد و به قهرمانی در این جام می‌اندیشد؛ فکر می‌کنم بازی، بازی تاکتیکی بسیار خوبی خواهد شد و خدا کند بدور از مسائل حاشیه‌ای باشد و فقط به فوتبال خود روی بیاورند و هر کسی که قدرتمندتر و بهتر باشد و در اجرای کارهای تیمی موفق عمل کند و از موقعیت‌های خود بهتر استفاده کند می‌تواند برنده این دیدار باشد.

امیدوارم بازی صحنه‌هایی داشته باشد که برای فوتبال ما آموزشی باشد تا جوان‌هایی که هوادار تیم‌های استقلال و پرسپولیس هستند نهایت استفاده را ببرند و کری‌خوانی‌هایی‌که هم اتفاق می‌افتد کار مثبتی باشد که بتواند رشد فرهنگی بین هواداران ایجاد کند نه تقابل بین آنها.

امیدوارم داشته‌های تیم‌ها به دانش فنی سایر تیم‌های حاضر در لیگ برتر و مربیان جوان کمک کند تا بتواند آینده روشنی را برای فوتبال ما ترسیم کند.»    

۱۶ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.