انتقاد یک اصولگرا از سیاه‌نمایی علیه دولت به بهانه انتخابات

تهران- ایرناپلاس- یک فعال سیاسی اصولگرا درباره رویکرد سیاه‌نمایی علیه دولت روحانی از سوی برخی نامزدهای ریاست‌جمهوری گفت: این دولت هم در حد و توان خود کار کرده و نمی‌توان نسبت به آن بی‌انصافی سیاه‌نمایی کرد و همه اقدامات و تلاش‌های خانواده بزرگ دولت را نادیده گرفت.

حسن بیادی در گفت‌وگو با ایرناپلاس  افزود:  به طور طبیعی من هم انتقادهایی به این دولت دارم اما نباید انصاف را که از شاخصه یک عاقل و خردمند است، کنار گذاشت؛ از این‌رو نامزدهای انتخاباتی باید انتقادهای سازنده و توام با راهکارهای قابل اجرا را  ارائه می‌کردند.

وی با بیان اینکه، به عنوان یک ایرانی از دیدن مناظره‌ها به هیچ وجه لذت نبردم، تصریح کرد: گفت‌وگوهای خصمانه نامزدها با هم، نفعی برای جامعه و تاثیری در جلب مشارکت مردمی نداشته و ندارد. کسی که به دنبال تخریب مومنی باشد از نظر اعتقادی و دینی دچار مشکل است بویژه که از پیش با هم هماهنگ کرده و با آمادگی برای تخریب وارد مناظره شده باشند زیرا آبروی مومن ارزشی فراتر از خانه خدا دارد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در جریان مناظره‌ها حداقل ۴ نفر از نامزدها در این زمینه رفتار و عملکرد ناپسندی داشتند، توضیح داد: این افراد از ابتدایی‌ترین معیارهای مناظره بی‌بهره بودند و نه تنها قوانین مناظره و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مناظرات را رعایت نکردند بلکه معیارهای عرفی و اخلاقی جامعه را نیز زیرپا گذاشتند.

دبیر جمعیت آبادگران با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد این مناظره‌ها برای مردم رضایت بخش باشد، گفت: شاید این مناظره‌ها درصد آرای مثبت متعلق به یکی، دو نفر از کاندیداها را اندکی جابه‌جا کرده باشد که آن هم ناشی از کاهش آرای سایر نامزدها بوده اما در افزایش مشارکت تاثیری ندارد.

ضرورت ارائه برنامه کاربردی،‌ نه آرمانی
وی با انتقاد و ایراد جدی به نامزدهایی که در جریان این مناظره‌ها برنامه ارائه کردند، گفت: فردی که نامزد ریاست جمهوری می‌شود نباید برای یک دوره ۳۰ ساله و بلندمدت نظر بدهد بلکه باید برای یک دوره چهارساله و در راستای تحقق اهداف قانون اساسی، سندچشم‌انداز ۲۰ ساله نظام و برنامه‌های پنج ساله توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور و نیز سیاست‌های کلی ابلاغی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب، برنامه‌ای راهبردی ارائه می‌کرد.

بیادی ادامه داد: باید این برنامه‌ها برمبنای شرایط واقعی جامعه برای تحقق اهداف و برنامه‌های اساسی نظام و کشور و مهمتر از آن، محقق کردن مطالبات مردم، امیدبخشی و پرهیز از القای یاس و ناامیدی به جامعه باشد که این امر در ارتقاء مشارکت و تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات و همراهی با دولت و نظام هم اثر مستقیم دارد.  

وی با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات به جای ارائه برنامه‌های کاربردی و راهبردی؛ برنامه‌های آرمانی ارائه کردند و عموما مناظره‌ها شباهتی به مناظره واقعی نداشت، گفت: مردم، محققان، اندیشمندان، نخبگان جامعه و کارگزاران دولت از مناظره‌ مطلوب بهره می‌گیرند و نسبت به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، راهبردها و راهکارهای هریک از نامزدها اطلاع و آگاهی می‌یابند اما جنبه‌های منفی این مناظره‌ها بسیار زیاد و ناخوشایند بود و چنین کارکردی دیده نشد.

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.