۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۲۱
کد خبرنگار: 1906
کد خبر: 84214421
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

خودزنی‌های تمام نشدنی مدیران باشگاهی

۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۲۱
کد خبر: 84214421
مجید روان‌ستان
خودزنی‌های تمام نشدنی مدیران باشگاهی

تهران- ایرناپلاس- ضعف مدیریتی خطر بزرگی است که این روزها در کنار مشکلات متعدد دیگر در ورزش کشور، فوتبال ما را تهدید می‌کند. برای نمونه می‌توان به رخدادهای این روزها در مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره کرد.

به گزارش ایرناپلاس، باشگاه استقلال از وریا غفوری کاپیتان تیم خود به‌دلیل افزایش قراردادش در ابتدای لیگ بیستم به کمیته اخلاق شکایت کرده است. در این نامه که به امضای احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال رسیده و خطاب به رئیس کمیته اخلاق نوشته شده، غفوری با وجود داشتن قرارداد تا پایان لیگ بیستم، قرارداد ۲ ساله‌ای را در زمان مدیریت احمد سعادتمند با این باشگاه امضا کرده که باعث افزایش مبلغ قراردادش شده است.

اینکه قرارداد غفوری درست یا غلط است بحث دیگری می‌طلبد، اما مدیرعامل باشگاه به جای عمل کردن به تعهدات بازیکنان، با نامه‌نگاری به کمیته اخلاق علیه کاپیتان تیم واکنش نشان داده تا وانمود کند اعتراض دیگر بازیکنان نسبت به مشکلات مالی و مدیریتی به قرارداد وریا غفوری ربط دارد.
نارضایتی‌های کادر فنی و بازیکنان به عملکرد مددی و اعضای هیأت‌مدیره باشگاه که در هفته‌های اخیر ضعف خود را در تهیه زمین تمرین، امکانات، رسیدگی به بازیکنان و پرداخت مطالبات آنها نشان داده‌اند، پس از برتری استقلال مقابل نساجی آشکار شد. پرسشی که مطرح می‌شود اینکه مدیرعامل باشگاه برای بی‌توجهی به تهیه زمین تمرین، امکانات، رسیدگی به بازیکنان و پرداخت مطالبات آنها چه پاسخی دارد؟

تصمیمی که ابتدا وزارت ورزش برای جلوگیری از انباشته شدن بدهی‌های خارجی استقلال و پرسپولیس، بعنوان متولی این دو تیم، آنها را از جذب مربی و بازیکن خارجی منع کرد و سپس فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، این قانون را به کل فوتبال ایران عمومیت داد؛ هر چند از نظر اقتصادی به سود تیم‌ها شد، اما از نظر فنی به فوتبال کشور لطمه زد و قیمت بازیکنان و مربیان به بطور سرسام‌آور بالا رفت. این مساله سبب افزایش انتظارهای بازیکنان داخلی برای بالا بردن مبالغ قراردادهای خود شد و مدیران برخی باشگاه‌ها،‌ براحتی اسیر این بازار گرمی شدند.
در ماجرای غفوری و مددی مدیرعامل باشگاه استقلال هیچکدام پاسخگو نبودند تا درباره وضعیت پیش آمده، پاسخگوی پرسش‌های مخاطبان این باشگاه و علاقه‌مندان فوتبال در کشور باشند. یا از دسترس خارج می‌شوند و یا پاسخگو نیستند.

سعادتمند: ترجیح می‌دهم حرفی نزنم
احمد سعادتمند مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره چگونگی قرارداد با وریا غفوری به ایرناپلاس گفت: «اکنون بیش از چهار ماه است که هیچ سمتی در باشگاه ندارم و آنهایی که اکنون هستند باید در این باره پاسخگو باشند. در شرایطی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارم، اما به دلیل اینکه استقلال صدرنشین است و هفته آینده برای کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل بازی حساسی با سپاهان در پیش دارد، ترجیح می‌دهم حرفی نزنم. اما یک نکته را فراموش نکنید من ۷ مهر ۱۳۹۹ از این باشگاه رفتم و تاریخ نقل‌وانتقالات تابستانی تا ۲۹ مهر بوده، حالا چرا دوستان الان به این فکر افتادند که قرارداد غفوری تغییر کرده؟ اطلاعاتم بروز نیست و دیگر در این تیم سمتی ندارم، از طرفی نمی‌دانم چه گذشته، حرف دیگری ندارم و فقط برای تیم محبوبم آرزوی موفقیت دارم.»

اولیایی: مبنای کار در باشگاه باید اساسنامه باشد
کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در رابطه با رویکرد مدیران کنونی این باشگاه به ایرناپلاس گفت: «در زمان انتصاب هیأت‌مدیره، صورتجلسه‌ای تنظیم کردند؛ همان روز من یک مصاحبه‌ای انجام دادم و گفتم با هیچ اصول مدیریتی، اخلاقی، قانونی جور در نمی‌آید. چون مبنای کار در باشگاه باید اساسنامه باشد.
وقتی ما خلاف اساسنامه، فردی را سلب اختیار می‌کنیم و اختیاراتش را به اعضای هیأت‌مدیره محول می‌کنیم و بعد می‌گوییم لطفاً بنشینید روی صندلی، کاری نداشته باشد برای آنکه صندلی خالی نماند، باید منتظر بسیاری از عواقب بعدی آن باشیم.
مشکل اساسی باشگاه استقلال این است که ساختارش ایراد دارد. به هیچ چیز مقید نیستیم؛ نه قانون، نه اساسنامه و نه عرف؛ تشریفاتی هستیم و براساس سلایق شخصی حاکمه، ممکن است بسیاری اتفاقات رخ دهد.»

۳ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.