۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 1906
کد خبر: 84180791
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

توقعی که از این شهرآورد می‌رود

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۰۸
کد خبر: 84180791
مجید روان‌ستان
توقعی که از این شهرآورد می‌رود

تهران- ایرناپلاس- بسیاری می‌گویند دیدار استقلال و پرسپولیس فقط ۳ امتیاز دارد اما برای هواداران هر یک از این دو تیم حداقل یک بازی حیثیتی محسوب می‌شود. امیدواریم آنهایی که پیراهن دو تیم را بر تن کرده‌اند، باورشان باشد در این «داربی» باید قشنگ‌ترین نمایش را برای هواداران خود بگذارند، چه از نظر فنی و چه اخلاقی.

به گزارش ایرناپلاس، جوان‌های دو تیم باور داشته باشند که ستاره شدن در این دیدار خیلی معنا دارد. مردم فراموش‌شان نخواهند کرد. این بازی به تاریخ سپرده می‌شود و انتخاب شدن برای تیم ملی را به همراه دارد. مهاجمان دو تیم باید بدانند مهم‌ترین خصوصیات یک گلزن «جاگیری» خوب او در بازی است. کاری که فرشاد پیوس فوق‌العاده آن را انجام می‌داد و روماریوی برزیلی در انجام آن خارق‌العاده بود. آیا مربیان دو تیم به مهاجمان خود «جاگیری» را یاد می‌دهند؟

راستی مهم‌ترین خصوصیات یک مدافع چیست؟ تعریف خصوصیات یک مدافع خوب این است که ضریب اشتباهاتش در حد صفر باشد. یک اشتباه، یک گل؛ مانند مهدی شیری که در دیدار پرسپولیس با اولسان هیوندای با دست به توپ ضربه زد. یا در بازی پرسپولیس با نساجی در آن باتلاق پاس رو به عقب دادن اشتباه محض بود. ما در تاریخ و جغرافیای خود حرفی برای گفتن نداریم. چون تاریخ به زمان اشاره می‌کند و جغرافی به زمین.

هنوز نتوانسته‌ایم کمک داور ویدئویی وی‌اِی‌آر (VAR) را به فوتبال خود بیاوریم؛ چیزی که در فوتبال اکثر کشورها به آن دسترسی دارند. حالا که چنین امکانانتی را نداریم، کادر فنی و بازیکنان دو تیم به جای بحث و جدل با داور به فوتبال خود بپردازند. اینکه داوری‌ها حرف و حدیث‌دار است، کاری نداریم و آن یک بحث جداگانه دارد که به آن نیز می‌پردازیم اما در فوتبال سرعتی امروز داور در نقطه کور نمی‌تواند پنالتی را تشخیص دهد و یا خطا را ببیند، درست مثل دروازه‌بانی که توپ را در نقطه کور نمی‌بیند و گل می‌خورد.

در گذشته اتفاقات زیادی در «داربی»‌ها افتاده و دودش نیز به چشم بازیکن‌ها و حتی تماشاگران دو تیم رفته است. امیدواریم حداقل اینکه میلیون‌ها بیننده تلویزیونی شاهد یک بازی زیبا و در خور نام فوتبال ایران باشند و لذت ببرند. اگر بازی زیبا باشد و یکی از تیم‌ها ببازد، بدون تردید تماشاگران تیم بازنده هم از زیبایی بازی تیم خود لذت خواهد برد و ناراحت نخواهد شد.

آقایان فکری  و گل‌محمدی، فوتبال مردانه را به تماشا بگذارید؛ زیرا اصحاب رسانه‌ و همه علاقه‌مندان فوتبال توقع دارند شماها از امکانات خود نهایت بهره را ببرید و یک فوتبال مردانه را به نمایش بگذارید.

۴ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.