فعال سیاسی اصولگرا: اعتمادسازی در جامعه در گروی همدلی قوا در عمل است

تهران- ایرناپلاس- یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد که همدلی، هم‌افزایی و تعامل همه قوا نه در شعار بلکه در عمل سبب می‌شود اعتماد عمومی مردم افزایش یابد.

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب سبز ایران و فعال سیاسی اصولگرا درباره منشاء کاهش اعتماد عمومی، به ایرناپلاس گفت: سرمنشاء اختلاف‌ها در یک نظام سیاسی، به عدم التزام عملی به رعایت اصول اخلاقی و احکام دینی برمی‌گردد. آنقدر که قرآن، ائمه و پیامبر اسلام(ص) به رعایت اصول اخلاقی و نگه داشتن حرمت ها تأکید کرده‌اند، در هیچ کجای دیگر چنین تأکیداتی وجود ندارد. اگر این مسائل نه فقط در شعار که در عمل هم وجود داشته باشد؛ دیگر شاهد دعواها، خشونت کلامی مسئولان، طعنه‌زدن‌ها، متهم کردن‌ها و غیره بین قوای کشور و مسئولان نیستیم.

رئوفیان با بیان اینکه مردم ما بسیار نجیب‌اند و آستانه تحمل بالایی دارند، افزود: مردم برای حفظ منافع و پیشگیری از آسیب به نظام، برخوردها را تحمل می کنند؛ اما این مساله این است که مسئولان ما در حرف و شعار از کلمه مردم و حقوق مردم زیاد استفاده می‌کنند اما در عمل، آنچنان که باید حقوق مردم رعایت نمی‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: حل مشکلات مردم، رعایت حقوق، قانون و تلاش برای رفع فشارهایی که روی جامعه وجود دارد، در سایه وحدت، هم‌افزایی و تعامل قوا شکل می‌گیرد. شاید به همین دلیل بوده که رهبری به برگزاری جلسه سران قوا تأکید زیادی داشتند، البته پیداست اگر این اتفاق نیفتد بی‌اعتمادی به دنبال دارد.

راهی برای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات
او ادامه داد: مردم اگر پیام‌هایی مثبت از جلسه‌ها و تصمیم‌گیری‌های مسئولان نبینند، ناامید می‌شوند و مشارکت آنها در عرصه عمومی بویژه انتخابات کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند و ما با فاجعه بزرگتری از انتخابات اسفند ۹۸ روبه رو خواهیم شد.
رئوفیان تأکید کرد، مسئولان نباید در تریبون‌های رسمی به یکدیگر طعنه و کنایه بزنند؛ فکر میکنم  اگر این مسائل ادامه پیدا کند نظام سیاسی در معرض آسیب قرار خواهد گرفت.

این فعال سیاسی اصولگرا معتقد است برای خروج از این وضعیت، باید وحدت و همدلی را در نه در شعار بلکه در عمل رعایت کنیم. «اصلا این بحث جناحی نیست. مهم‌تر از جناح سیاسی این است که همه در سایه مشارکت حداکثری به پیروزی برسیم. در واقع نظام سیاسی وقتی پیروز می‌شود که بالای ۶۰ درصد مشارکت سیاسی داشته باشد.»

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.