نماینده مجلس: اولویت باید تعامل با دولت در مهار تورم و سوداگری باشد

تهران- ایرناپلاس- یک نماینده مردم تهران با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به تعامل مجلس با دولت و پرهیز از پرداختن به موضوع‌های حاشیه‌ای، می‌گوید مجلس یازدهم باید در سال پایانی دولت دوازدهم، با قوه مجریه هم‌افزایی داشته باشد و اولویت خود را مهار سوداگری و تورم قرار دهد.

مجلس یازدهم اول راه است با این حال در روزهای اخیر، حاشیه و جنجال، بخش جدایی‌ناپذیر فعالیت بهارستانی بوده است. حالا که رهبری به رسم هر دوره در گفت‌وگویی ویدئویی توصیه و سفارش‌هایی را  مطرح و نمایندگان را از «جو زدگی» پرهیز کردند.
با توجه به تاکید رهبری به نمایندگان مجلس یازدهم در اولویت دادن به مسائل اقتصادی و جلسه دیروز (دوشنبه‌) شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه، انتظار می‌رود، جهت‌گیری مجلس یازدهم نیز در این موضوع‌ها باشد.

سیاستگذاری ها در راستای نیازهای کشور نبود
در همین رابطه روح‌الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران به ایرناپلاس می‌گوید: رهبری در سخنانشان بر تلاش نمایندگان به ریل‌گذاری تأکید کردند. با توجه به تاکیدات ایشان که سال آخر دولت، سال حساسی است و باید مراقب بود، لذا مجلس و دولت باید فضا را به گونه‌ای شکل دهند که به کارهای مهم پرداخته شود.

این نماینده مردم تهران با توجه به سخنان رهبری، درباره اولویت کنونی مجلس یازدهم توضیح می‌دهد: به نظرم مشکلات امروز کشور ناشی از این است که ساختارهای ما از سیاستگذاری مطلوب دور شده و مبتنی بر نیازهای کشور نبوده و نیست. به طور نمونه با وجود نقدینگی بالا، بخش تولید دچار کمبود نقدینگی است و به ارز نفتی نیاز داریم.
او همچنین اضافه می‌کند: مجلس باید روی آن بخش از سازوکارهایی تمرکز کند که سبب رونق اقتصادی می‌شود. البته شاهدیم که دولت این روزها اتفاقات مثبتی را در بحث مسکن رقم زده است.

این نماینده مردم تهران با یادآوری مصادیقی که مجلس باید به آن ورود کند، می‌گوید: مجلس باید سازوکارهایی را تعریف کند که از سوداگری و تورم افسارگسیخته جلوگیری شود؛ راه این است که بازارهای مختلف نقدینگی به سمت تولید برده، دلالی در بازارهای مختلف مانند مسکن، ارز و ... برچیده شود؛ زیرا ما کمبود ظرفیت نداریم، بازارها رها شده و بنابراین سوداگری شکل گرفته است.
ایزدخواه در ادامه می‌افزاید: در راستای این موضوع باید از تولید حمایت کنیم و همه موانع مقابل پای تولید را برداریم و هزینه دلالی را بالا ببریم.

در همین رابطه محمدعلی محسنی بندپی، نماینده مردم نوشهر و چالوس نیز به ایرنا گفته، قرار است با اصلاح در ساختار بودجه‌ریزی کشور، بودجه‌ها به سمت تقویت تولید و بنگاه‌های زودبازده برده شود و بستر مناسب برای تولید، اشتغال جوانان، صادرات به ویژه کشورهای همسایه، اقتصاد، ازدواج جوانان، تقویت بنیه خانواده فراهم شود. در واقع اولویت و تمرکز مجلس یازدهم باید به سمت تقویت تولید و بنگاه‌های زودبازده باشد.

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.