عضو مجمع تشخیص مصلحت: حفظ انسجام ملی مهمترین اولویت کشور است

تهران- ایرناپلاس- یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به برخی رفتارها علیه ارکان دولت در روزهای اخیر تاکید کرد،‌ درحال حاضر باید مانند زمان جنگ، مقاومت حداکثری از سوی همه جناح‌ها داشته باشیم و با اقدامات سیاسی و فرهنگی انسجام ملی را حفظ کنیم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح یکشنبه ۱۵ تیرماه در مجلس حاضر شد تا به پرسش‌های نمایندگان مجلس یازدهم پاسخ دهد. برخی نمایندگان به جای بیان اصولی و قاعده‌مند انتقادهایشان، هجمه و توهین را در پیش گرفتند که همچنان با واکنش‌ شخصیت‌ها و مسئولان کنونی و گذشته همراه بوده است.

در همین رابطه محمد صدر دیپلمات سابق و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برخی منفعت‌طلبی‌های سیاسی و جناحی در شرایطی که کشور با مشکلاتی همچون تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و کرونا درگیر است، به ایرناپلاس گفت: در حال حاضر ما با فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌های ترامپ روبه‌رو هستیم که کاملا غیرقانونی است. درواقع ترامپ با سوءاستفاده از موقعیت آمریکا و فشاری که بر کشورها وارد می کند، ما را در محاصره شدید قرار داده است. حتی در کالاهای پزشکی که از نیازهای انسان‌دوستانه است.

صدر تأکید کرد، در این شرایط، منافع ملی حکم می‌کند که مقاومت حداکثری توسط همه جناح‌ها در سرلوحه آنها باشد؛ ما در زمان جنگ تحمیلی، اشغال سرزمینی داشتیم و اکنون جنگ اقتصادی داریم. بنابراین برای مقابله با تهاجم ترامپ باید همبستگی وجود داشته باشد و همه گروه‌ها و افراد سیاسی در کنار هم قرار بگیریم تا مشکلات سیاسی و اقتصادی را حل کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: درحال حاضر به صورت جدی با جنگ و تبلیغات همه‌جانبه از سوی آمریکا مواجه‌ایم. عقل حکم می‌کند که در این شرایط مسئولان و فعالان سیاسی روی نقاطی دست نگذارند که موجب تفرقه در کشور شوند.
وی اضافه کرد: یک سال از عمر دولت دوازدهم فرصت باقی‌مانده است و اصولگرایان مجلس یازدهم اگر دنبال منافع ملی هستند، باید در این مدت صبوری کنند و در انتخابات بعدی هرکسی را که صلاح می‌دانند با برنامه‌هایی که فکر می‌کنند به نفع کشور است، روی کار بیاورند.

صدر با بیان اینکه برخی از مسئولان فقط نسبت به شرایط کشور انتقاد دارند و و راه‌حلی ارائه نمی‌دهند، تاکید کرد: دولت هم ممکن است نقاط ضعفی داشته باشد و انتقاد کردن هیچ ایرادی ندارد و موجب پیشرفت می شود اما این درصورتی است که اظهارنظرهای ما همراه با نظرهای اصلاحی و راه‌حل باشد. همه ما در مجموعه‌ای به نام ایران و جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم؛ باید هدف نخست ما حفظ امنیت ایران باشد.

صدر در پاسخ به این پرسش که اولویت مقام‌ها و مسئولان برای برون رفت از مشکلات کشور چه باید باشد، تصریح کرد: همه راه‌حل‌ها به انسجام ملی ختم می‌شود؛ یعنی باید کاری کنیم که انسجام مردم حامی نظام و دولت حفظ شود. بنابراین در ابتدا اقدامات سیاسی و فرهنگی انجام دهیم و بعد به‌دنبال راه‌حل های اقتصادی باشیم. 
وی اضافه کرد: در این زمینه باید برخوردهای امنیتی در داخل کشور را کنار بگذاریم، نگاه امنیتی به احزاب و گروه‌ها نداشته باشیم و رویکرد امنیتی را به رویکرد فرهنگی تبدیل کنیم؛‌ در واقع استراتژی «لبخند به مردم» را اجرا کنیم که این کار هم شدنی است و هم می‌تواند زمینه مناسبی را در کشور فراهم کند که با مقاومت حداکثری مسائل اقتصادی را حل کنیم.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.