۸ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 3042
کد خبر: 83801154
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مجلس یازدهم با هرگونه تخطی از قانون مقابله خواهد کرد

تهران- ایرناپلاس- منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم درباره تعامل مجلس آینده با دولت دوازدهم می‌گوید: اگر همه به وظایف قانونی خود عمل کنند، مشکلی پیش نخواهد آمد اما اگر روال سابق درمورد رعایت قوانین و اهمال کاری در این زمینه وجود داشته باشد، احتمال دارد مجلس و دولت باهم دچار چالش شوند.

زهره سادات لاجوردی، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تعامل مجلس یازدهم و دولت دوازدهم ایرناپلاس می‌گوید: مجلس باید به وظیفه‌اش عمل کند که همان نظارت بر اجرای قوانین و قانون‌گذاری است. همچنین مجلس ضمن انجام وظایف خود که نظارت بر اجرای قوانین و قانون گذاری است، با دولت تعامل خواهد داشت.

لاجوردی ادامه می‌دهد: اما باتوجه به شرایط اقتصادی و بحران‌هایی که در کشور وجود دارد و مردم نسبت به معیشت خود، دچار مشکل هستند، فکر نمی‌کنم که مجلس بنا داشته باشد در این زمینه اهمال کاری یا مسامحه کند و با هرگونه تخطی از قانون مقابله خواهد کرد.

منتخب مردم تهران در مجلس آینده در ادامه بیان می‌کند: همچنین همکاری دولت و مجلس به همکاری دولت با مجلس هم بستگی دارد. اگر همه به وظایف قانونی خود عمل کنند، مشکلی پیش نخواهد آمد اما اگر روال سابق درمورد رعایت قوانین و اهمال کاری در این زمینه وجود داشته باشد ممکن است چالش برانگیز شود.

روز گذشته، رئیس جمهوری خواهان همکاری یک ساله دولت دوازدهم و مجلس یازدهم شد و نوشت که دولت از اکنون دست دوستی خود را به سمت مجلس دراز می کند.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز گفته همانطور که به هیچ عنوان دوست نداریم شاهد دخالت افراد و نهادهای غیرمسئول در حیطه اجرایی وظایف دولت باشیم، خودمان هم چنین شانیتی برای دولت قائل نیستیم که در امور داخلی مرتبط با مجلس شورای اسلامی با قوای دیگر دخالت کنیم.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری هم گفته دولت در انتخاب رئیس و هیات رئیسه مجلس دخالت نخواهد کرد.

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.