۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۲۵
کد خبرنگار: 3042
کد خبر: 83792807
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دادگاه متهمان هفت تپه به صورت «علنی غیررسانه‌ای» برگزار شد
عکس از خبرگزاری میزان

تهران- ایرناپلاس- باوجود اینکه مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرده بود جلسه دادگاه متهمان شرکت هفت تپه به صورت علنی برگزار می‌شود، روز گذشته، جلسه دادگاه برگزار شد، اما به خبرنگاران و رسانه‌ها اجازه ورود داده نشد.

روز گذشته اولین جلسه دادگاه متهمان هفت تپه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران و مفاسد اقتصادی برگزار شد و امروز دومین جلسه آن تشکیل شد.

یکی از حاضران در جلسه دادگاه دیروز به ایرناپلاس می‌گوید: از قبل اعلام شده بود جلسه دادگاه علنی است، اما رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران اجازه نیافتند وارد جلسه دادگاه شوند. فقط تعداد خیلی کمی از افراد عادی به سختی حضور پیدا کردند.

او درباره جزئیات اتهامات و جلسه دادگاه توضیح می‌دهد: حسب اظهارات نماینده دادستان و قرائت کیفرخواست متهم ردیف اول پرونده کلان ارزی، متهم امید اسدبیگی، نامبرده بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون دلار از سیستم بانکی کشور ارز دولتی دریافت نموده است.

گفتنی است جلسه دوم، دادگاه متهمان هفت‌تپه امروز برگزار شد. طبق خبرهای دریافتی این جلسه دادگاه به صورت علنی بوده اما رسانه‌ها اجازه شرکت نداشتند و مرکز رسانه قوه قضائیه گزارشی از محتوای دادگاه دیروز و امروز را منتشر کرده است.

این در حالی است که پیش از این در بسیاری از جلسات دادگاه‌های مفاسد اقتصادی، خبرنگاران اجازه حضور و گزارش دهی می یافتند و صداوسیما هم در مواردی بخشهایی از دادگاه را پخش می کرد.

پیش از این مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرده بود که متهم امید اسدبیگی به اتهام سردستگی سازمان‌یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزهای دولتی، مهرداد رستمی به اتهام مشارکت در تشکیل شبکه سازمان یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزهای دولتی، مجتبی کحال‌زاده به اتهام مشارکت در تشکیل شبکه سازمان‌یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزهای دولتی، جواد بصیرانی به اتهام مشارکت در تشکیل شبکه سازمان یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزهای دولتی، علی اکبر میرزایی به اتهام مشارکت در تشکیل شبکه سازمان یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزهای دولتی محاکمه می شوند.

براساس اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه، شرکت نیشکر هفت تپه نیز به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزهای دولتی به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته، شرکت بین الملل دنیای معتمد پارسه به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزهای دولتی، شرکت آریاک صنعت داتیس به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزی و شرکت دریای نور زئوس به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزی چهار شرکتی هستند که به عنوان شخصیت‌های حقوقی پای میز محاکمه می‌آیند.

۲ نفر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.