۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۵۵
کد خبرنگار: 3042
کد خبر: 83747848
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

معترضان به آزمون سردفتری: حق خود را از آقای رئیسی می‌خواهیم

تهران- ایرناپلاس- یکی از معترضان آزمون سردفتری سال ۹۷ که در تجمع روز گذشته مقابل قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد حاضر شده، می‌گوید: ما معترضان توافق کردیم اگر ظرف ۲۰ روز پاسخی به ما ندهند، تجمع بزرگ‌تری انجام دهیم و براساس قانون مسئولیت‌های مدنی هرکس خسارتی وارد کند باید آن را جبران کند و تنها راه جبران، افزایش ظرفیت است.

براساس آیین‌نامه ابتدایی برای ثبت نام آزمون سراسری سردفتری در سال ۹۷، متقاضیانی چون وکلا، قضات و کارمندان قادر به شرکت در این آزمون نبودند و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در مرحله کتبی و مصاحبه، اسامی پذیرفته شدگان را اعلام کرد، اما پس از تغییر ریاست این سازمان، با صدور رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن حذف صاحبان برخی مشاغل، گزینش و مصاحبه در برخی حوزه‌ها به صورت رقابتی درآمد و حالا که دو سال است این افراد تمام مراحل گزینش و تحقیق را پشت سر گذاشته‌اند و حتی در مرحله تستی و مصاحبه تخصصی قبول شده‌اند، اما ۲۰۲ نفر از قبولی‌ها را رد کرده‌اند.

در همین راستا روز گذشته، تعدادی از پذیرفته‌شدگان قبلی با تجمع مقابل دفتر رئیس قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، خواستار افزایش ظرفیت پذیرفته‌شدگان شدند.

 یکی از حاضران در این تجمع به ایرناپلاس می‌گوید: بعد از یک ساعت نیروی انتظامی در محل حاضر شد و دو نفر از نمایندگان جمع با آنان صحبت کردند و خواستند که از طرف معترضان نامه‌ای را به دفتر رئیس قوه قضاییه تحویل بدهند. اما آنها گفتند ما دو ماه است که به خاطر کرونا، هیچ نامه‌ای را ثبت نمی‌کنیم. بعد نیروی انتظامی با ما همکاری کرد و گفتند تلاش می کنیم نامه‌ها ثبت شوند اما باید تجمع را متوقف کنید که ما هم پذیرفتیم. اما به زور ما را متوقف کردند و نگذاشتند آنجا بایستیم. بعد از آن مقابل سازمان ثبت اسناد تجمع کردیم که مجددا نیروی انتظامی آمد و همه اینها با این وجود بود که تمام نکات بهداشتی را رعایت کرده بودیم و ماسک و دستکش داشتیم. رئیس حراست سازمان ثبت به ما قول دادند که پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

نامه اعتراض خود را به بیت رهبری هم دادیم 

وی در ادامه توضیح می‌دهد: ما معترضان توافق کردیم اگر ظرف ۲۰ روز پاسخی به ما ندهند، تجمع بزرگ‌تری انجام می‌دهیم. زیرا در تجمع دیروز، هر استان فقط یک نماینده فرستاده بود و حدود ۵۰ نفر بودیم. ما واقعا حقمان را می‌خواهیم و در ابتدا این حق را از آقای رئیسی طلب می‌کنیم. با وجود اینکه سازمان ثبت اسناد، زیر نظر ایشان است و رئیس سازمان ثبت، معاون قوه قضاییه محسوب می‌شود، این تخلف بزرگ نادیده گرفته‌ شده و متأسفانه به مشکل ما رسیدگی نشده است.

او همچنین می‌گوید: امروز هم معترضان به بیت رهبری رفتند و نامه اعتراضی را تحویل دادند. چه کسی قرار است پاسخگوی ما باشد؟

وی با طرح این ادعا که «الان به خاطر عده‌ای، اسامی ما را حذف و اسامی دیگری را جایگزین ما کردند» می افزاید: چه کسی پاسخگوی دو سالی است که ما وقت و انرژی برای پذیرش در این آزمون ثبت کردیم. ما به خاطر این آزمون در هیچ آزمون دیگری شرکت نکردیم و به شغل دیگری مشغول نشدیم. بسیاری از ما دفتر اجاره کردیم یا خریدیم و آن را تجهیز کرده‌ایم. درواقع بیش از دو سال به ما خسارت مادی و معنوی وارد شده است. حتی در بدترین اوضاع و در شرایط کرونا به ما اعلام کردند تا نتوانیم تجمع کنیم.

وی‌توضیح می‌دهد: بسیاری می‌گویند چرا شرایط کرونا را رعایت نکردیم و تجمع برگزار کردیم؟ بله ما بیشتر از همه به فکر خودمان هستیم و اغلب معترضان متأهل هستند. اما کارد به استخوان‌مان رسیده و محبور شدیم از شهرهای خودمان به تهران بیاییم. اما رئیس سازمان ثبت هیچ پاسخی به ما نداده است. ۲۰۲ نفر شاکی هستند و ما نمی‌گوییم گروهی که اضافه شده حذف شوند، اما می‌گوییم ظرفیت افزایش پیدا کند. چون به ما خسارت وارد شده و براساس قانون مسئولیت‌های مدنی هرکسی که خسارتی زد باید آن را جبران کند و تنها راه جبران آن، افزایش ظرفیت است.

۱۱ نفر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.