نماینده عضو پایداری: به مجلس دهم برای مبارزه با فساد نمره قبولی می‌دهم

تهران- ایرناپلاس- یک نماینده اصولگرای مجلس ضمن دفاع از عملکرد مجلس دهم درزمینه قانون‌گذاری، درباره عملکرد نظارتی آن می‌گوید: در زمینه نظارت و کنترل عملکرد بخش‌هایی از دولت، عملکرد ضعیفی داشت.

امیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه «عملکرد مجلس دهم را چگونه ارزیابی می‌کند؟»، به ایرناپلاس می‌گوید: ما برای ارزیابی باید یک معیار داشته باشیم. اگر مبنا را اجرای وظایف مذکور در قانون اساسی در نظر بگیریم، تفاوت شگرفی میان این دوره از مجلس با سایر دوره‌ها وجود دارد.

 وی ادامه می‌دهد: اگر مبنای ما مقایسه این دوره از مجلس با ادوار دیگر است، هر دوره با فرازوفرودهایی همراه است. به نظرم مجلس دهم در مبارزه با فساد، حقوق نجومی و قانون‌گذاری در مقابله با رانت و پول‌شویی، عملکرد مثبتی داشته است و نمره قبول می‌گیرد. در مقابل، در زمینه نظارت و کنترل عملکرد بخش‌هایی از دولت، عملکرد ضعیفی داشتند؛ البته این موضوعی است که در سایر ادوار مجلس نیز  وجود دارد.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه به‌عنوان یک عضو هیئت رئیسه مجلس، عملکرد این گروه را مثبت و متناسب با آیین‌نامه می‌داند یا نه، تصریح می‌کند: همان‌طور که اشاره کردید، وظایف هیئت رئیسه را آیین‌نامه مشخص می‌کند. به‌علاوه، ورودی هیئت رئیسه برای صحن، آن چیزی است که کمیسیون‌ها در اختیار آن قرار می‌دهند. یعنی اگر قانون‌گذاری است، خوراک آن (طرح و لایحه) را کمیسیون‌ها به صحن علنی می‌دهند. درزمینه نظارت، چه تحقیق و تفحص چه استیضاح و پرسش، باز هم نمایندگان این را در اختیار هیئت رئیسه قرار می‌دهند.

قاضی‌زاده می‌افزاید: فعالیت هیئت رئیسه اداری است و در این زمینه عملکرد خوبی داشته است. گاهی هیئت رئیسه برای حل‌وفصل امور، روابط میان دستگاه و نمایندگان باید ورود کند که به نظر من هیئت رئیسه در این دوره تلاش کرده، به این وظیفه خود به‌درستی عمل کند. ازاین‌رو، معتقدم آنچه در این زمینه انجام‌ شده، نه نقطه‌ضعف و نه نقطه قوت بوده؛ بلکه وظیفه اداری است.

نماینده مشهد درباره عملکرد هیأت رئیسه در مواجهه با چالش‌های پیش‌آمده در صحن می‌گوید: این موضوع در همه ادوار وجود داشته و خاص این دوره نبوده است.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.