۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 3042
کد خبر: 83622362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ممکن است آمریکا بخواهد عذرخواهی یا اعلام پشیمانی کند

تهران- ایرناپلاس- یک کارشناس مسائل بین الملل معتقد است که رأی اخیر پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی به دلیل فشار افکار عمومی مردم عراق و محور مقاومت است.

حسن بهشتی پور، کارشناس مسائل بین الملل درباره مصوبه اخیر پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از این کشور به ایرناپلاس می گوید: این رأی ناشی از فشار افکار عمومی مردم عراق و محور مقاومت است. به نظرم این مصوبه در راستای پیشگیری از وقوع درگیریهای تازه و برای تسلی خاطر مردم باشد.

بهشتی پور همچنین اضافه می کند که بعید می داند نیروهای آمریکایی به این راحتی، به این مصوبه تمکین کنند. زیرا این موضوع باید در کنگره و دولت آمریکا هم تصویب شود. چراکه آمریکا منافعی در منطقه دارد و بنابراین بعید است به آسانی به این مصوبه، تمکین کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است: در قواعد بین الملل، زور حرف اول را می زند و حقوق بین المللی چندان قابل پیگیری نیست؛ حتی آمریکا، به بسیاری از حکم‌هایی که در دادگاه های بین المللی گرفته، تمکین نکرده است. این کشور براساس زور و نفوذی که در دنیا و مجامع بین المللی دارد، به این قواعد توجهی نمی کند؛ حالا چطور به مصوبه مجلس عراق توجه کند!

او در ادامه می افزاید: البته شاید این مصوبه به آمریکا فشار وارد کند و عملا تا یک سال آینده تغییراتی ایجاد کند و ممکن است که به صورت تدریجی نیروهای خود را در عراق کمتر کند.

بهشتی پور همچنین تصریح می کند: حداقل یک هفته باید زمان بگذرد تا ببینیم آمریکا اقدامی انجام می دهد؟ ممکن است آمریکا بخواهد عذرخواهی کند؛ پیامی برای مذاکره بفرستد و یا اعلام پشیمانی کند. اگر ایران به سرعت واکنش تندی نشان دهد، اوضاع بدتر خواهد شد. در هر صورت تحلیل اتفاقات در حال حاضر زود است.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.