۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴
کد خبر: 83393801
T T
۰ نفر
تنوع واکنش امیدی‌ها به معرفی نماینده اصولگرای مجلس برای عضویت در شورای نگهبان

تهران- ایرناپلاس- یک عضو فراکسیون امید درباره معرفی نماینده چناران برای عضویت در شورای نگهبان می‌گوید: من حضور ایشان در شورای نگهبان را مثبت ارزیابی می‌کنم. حتی معتقدم می‌تواند برای مجلس هم مفید باشد. این در حالی است که دو تن از نمایندگان این فراکسیون نظر مثبتی به این اقدام نداشته‌اند.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید درباره معرفی محمد دهقان نماینده اصولگرای مجلس به‌عنوان یکی از گزینه‌های حقوقدان شورای نگهبان از سوی قوه قضاییه، به ایرناپلاس می‌گوید: منعی برای معرفی یکی از نمایندگان مجلس به‌عنوان حقوقدان شورای نگهبان وجود ندارد و انتخاب ایشان به‌منزله استعفا تلقی می‌شود.

وی درباره شائبه‌ای که به سبب وابستگی این نماینده مجلس به محمدباقر قالیباف و گرایش سیاسی‌اش مطرح می‌شود، توضیح می‌دهد: درباره شائبه سیاسی ماجرا هم باید گفت که تصمیمات افراد در شورای نگهبان بر مبنای خرد جمعی و بر اساس شاخص‌ها و ساختار شورای نگهبان است. به نظر من، با توجه به سابقه کارشان در مجلس، تحصیلات قضایی و حضورشان در گروه حقوقی و قضایی، در کل ایشان اظهار نظرهای کارشناسی شده و منطقی‌ای در امور مختلف دارند. اینکه با برخی موضوعات موافق و مخالف بودند، بحث دیگری است، اما از هویت نمایندگی خود به‌عنوان نقطه قوت استفاده می‌کردند و این خوب است. این نشان‌دهنده آن است که ایشان در کار نمایندگی حساس بودند. من حضور ایشان را مثبت ارزیابی می‌کنم. حتی معتقدم می‌تواند برای مجلس هم مفید باشد.

این عضو فراکسیون امید دراین‌باره می‌افزاید: با توجه به شناختی که از مجلس دارند، می‌تواند برای شورای نگهبان و مجلس مؤثر باشد. ایشان یک کارشناس قابل هستند و نقش نمایندگی خود را به‌درستی ایفا می‌کردند و قطعاً در آنجا هم مؤثر خواهند بود.

محمد دهقان، نماینده چناران در مجلس شورای اسلامی و از چهره‌های نزدیک به محمدباقر قالیباف در انتخابات گذشته ریاست جمهوری بود. او هفته گذشته از سوی رئیس قوه قضاییه به‌عنوان یکی از نامزدهای کرسی حقوقدانی شورای نگهبان برای یک دوره شش‌ساله به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. این معرفی با واکنش‌هایی از سوی برخی نمایندگان همراه بود.

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی دراین‌باره در توییتر خود نوشته است: «شأن و مرتبه رفیع شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی اقتضا دارد که اعضای آن فراتر از خطوط و جناح‌های سیاسی باشند.»

علیرضا رحیمی، دیگر نماینده تهران نیز در توییتی نوشته است: «اگر بنا بود از مجلس برای حقوق‌دانان شورای نگهبان، گزینه‌ای مطرح شود شایسته این بود که دو شخص ذی‌صلاح از دو طیف اصلی معرفی می‌شد تا رئیس قوه قضاییه و بالتبع خود شورای نگهبان با شائبه یک رویکرد سیاسی مواجه نشود. گر چه اساساً بی‌طرفی شورای نگهبان در امور سیاسی همواره یک اصل است.»

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.