۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۱
کد خبرنگار: 1911
کد خبر: 83390224
T T
۰ نفر
بی‌مهری با عکاسان؛ امتیاز منفی کنگره مشاهیر کرد

تهران- ایرناپلاس- خبرنگاران و عکاسان با بی‌مهری مسئولان در جلسات و رویدادهای مختلف ناآشنا نیستند، اما این‌گونه بی‌مهری‌ها در یک مراسم فرهنگی و هنری، عجیب و بیشتر آزار دهنده است.

مصلح پیرخضریان، عکاس ایرنا که در مرکز کردستان مستقر است، درباره اتفاقاتی که در اختتامیه کنگره بین‌المللی «مشاهیر کرد» در تالار مولوی دانشگاه کردستان افتاد، به خبرنگار ایرناپلاس گفت: کنگره در دو روز برگزار شد. روز اولش که یازدهم تیرماه بود، بدون هیچ حاشیه برگزار شد. اما در روز دوم و پایانی این کنگره که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشت، از ورود عکاسان خبری هنگام ورود وزیر به داخل سالن ممانعت کردند. افرادی که مانع شده بودند، خود را عضو گروه تشریفات معرفی کردند و به طرز بی‌ادبانه و زننده‌ای با ما برخورد کردند و در این میان، دو یا سه تن از عکاسان را کتک زدند، تا جایی که دوربین من و یکی دیگر از همکارانم صدمه دید. این اتفاق باعث شد عکاسان به دلیل بی‌احترامی که به آنها شد، تحصن کنند و از پوشش این مراسم صرف‌نظر کنند. البته با وساطت مدیر کل ارشاد دوباره عکاسان به سالن برگشتند، اما برخوردها به همین‌جا ختم نشد و بعد از خواندن سرود ملی، دو نفر از اعضای تشریفات که کسی هویتشان را نشناخت، به یکی دیگر از عکاسان توهین کردند.

عکاس ایرنا درباره دلایل به وجود آمدن چنین برخوردی گفت: اداره ارشاد کردستان از این بابت که عکاسان مراسم را پوشش دهند، مشکلی نداشت و همیشه در استان حامی عکاسان خبری بوده است، اما در این مراسم چند دستگی ایجاد شده بود و اجرای این برنامه را به چند ارگان سپرده بودند؛ مثلاً هماهنگی گروه مشاهیر بر عهده ارشاد بود که ارشاد هم آن را به گروه تشریفات یک بخش خصوصی سپرده بود، یعنی خودش دخیل نبود. تمام نیروها، نیروهای بخش خصوصی آن گروه تشریفات بودند، و ۴۰ یا ۵۰ نفر نیرو داشتند که نظم سالن هم با آنها بود. البته دانشگاه کردستان هم در اداره سالن دخیل بود. این چندگانگی مدیریت، بی‌نظمی زیادی ایجاد کرده بود.

پیرخضریان در ادامه افزود: چند روز پیش مدیرکل ارشاد کردستان به نمایندگی از وزارت ارشاد همراه با رئیس دانشگاه برای عذرخواهی به دفتر مرکزی ایرنا در سنندج آمدند که بعد هم به خانه مطبوعات رفتند و عکاسان را جمع کردند و حضوری از آنان معذرت‌خواهی کردند. در آنجا اعلام کردند که این اتفاق عمدی نبوده است. گروه تشریفات هیچ نوع آگاهی به این‌گونه مراسمات نداشتند. حتی مدیر کل ارشاد استان آقای جلال قلعه‌شاخانی گفتند که به من هم اجازه ورود به سالن را ندادند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا همیشه با چنین برخوردهایی مواجه می‌شوید یا خیر، گفت: من نزدیک ۹ سال است که عکاسی می‌کنم. به‌ندرت چنین مسئله‌ای پیش آمده که از ورود عکاسان ممانعت کنند که آن موارد معدود هم با رایزنی‌های انجام شده برطرف شده است. اما تا کنون این‌چنین توهینی به ما نشده بود.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.