از طریق شورای هماهنگی برنامه‌های انتخاباتی را پیگیری می‌کنیم

تهران- ایرناپلاس- دبیرکل حزب اسلامی کار درباره عدم حضور خود در جلسات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: ما عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان هستیم و برنامه‌های خود را از طریق آن پیگیری می‌کنیم. علاقه‌ای به اظهارنظر درباره شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان ندارم.

حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار درباره اختلافات میان اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و عدم حضور برخی از اعضا، از جمله خودش در جلسات این شورا به ایرناپلاس می‌گوید: من در جلسات شورای عالی سیاستگذاری شرکت نمی‌کنم و علاقه ندارم درباره موضوعات آن و آقای عارف اظهارنظر کنم.

وی ادامه می‌دهد: ما عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان هستیم و برنامه‌های خود را از طریق آن پیگیری می‌کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید می‌کند: مجادله‌ای بین شورای هماهنگی و شورای سیاستگذاری وجود ندارد، اما ما برنامه‌های انتخاباتی خود را از طریق شورای هماهنگی پیگیری می‌کنیم.

کمالی درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات آینده می‌گوید: گام اول برای این کار، بازسازی اعتماد عمومی است. البته اصلاح‌طلبان تاکنون درباره هیچ موضوعی با یکدیگر به گفت‌وگو ننشسته‌اند و راجع به موضوعی به توافق نرسیده‌اند و راجع به هیچ موضوعی هم سیاست واحدی اتخاذ نشده است. بنابراین، اگر هر فردی از این جریان، موضوعی را مطرح کرد، صرفاً اظهارنظر شخصی است؛ مانند اظهارنظر بنده. ما تاکنون با هیچ جمعی به گفت‌وگو ننشسته‌ایم تا موضوعی را مطرح کنیم.

کمالی می‌افزاید: اینکه ما در انتخابات شرکت کنیم یا نه، و اینکه چگونه شرکت کنیم، موضوعاتی است که بعدها و بعد از برگزاری جلسات باید درباره آنها اظهارنظر کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا اصلاح‌طلبان به این اجماع خواهند رسید، می‌گوید: به‌طور طبیعی باید به این اجماع برسند، اما اینکه رخ خواهد داد یا نه، بستگی به آینده دارد. مجموعاً اظهارنظر درباره اقدامات اصلاح‌طلبان بستگی به نظر و رأی جمعی دارد. تا حدودی زمان از دست رفته است اما همچنان فرصت هست.

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اخیراً در گفت‌وگویی با عصر ایران از اختلاف‌نظر میان اعضای شورای عالی اصلاح‌طلبان خبر داده و گفته: برخی از آنها (چهره‌های اصلاح‌طلب) که قبلاً به جلسات شورای سیاستگذاری می‌آمدند، الان اصلاً حاضر نیستند همکاری کنند. الان سید هادی خامنه‌ای، آقای کرباسچی، آقای کواکبیان، آقای کمالی و آقای مرعشی به دلایلی به جلسات شورای عالی سیاستگذاری نمی‌آیند.»

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.