۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 1909
کد خبر: 83380176
T T
۰ نفر
عضو کمیسیون انرژی: صداوسیما متناسب با جنگ اقتصادی عمل کند

تهران- ایرناپلاس- یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس درباره حواشی پوشش مطالب مرتبط با وزارت نفت در صداوسیما تأکید می‌کند: ما در شرایط جنگی قرار داریم، اگر ستاد جنگی وجود دارد، باید وظایف وزارت نفت و نهادهای دیگر ازجمله صداوسیما را بررسی کند. چنانچه در چارچوب وظایف خود عمل نکرده‌اند، باید با آنها برخورد کرد.

کورش کرمپور، نماینده فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی درباره انتقاداتی که اخیراً به شیوه پوشش مطالب و موضوعات مرتبط با وزارت نفت در صداوسیما مطرح می‌شود، به خبرنگار ایرناپلاس می‌گوید: امروز باید بپذیریم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و به فرماندهی رئیس‌جمهور غیرمسئول آن، با جمهوری اسلامی و مردم ایران یک جنگ اقتصادی تمام‌قد راه انداخته‌اند. بنابراین طبیعی است یک وزارتخانه (یعنی وزارت نفت) نمی‌تواند با کشوری که مدعی مدیریت جهان است و با ما سر ستیز دارد، مقابله کند.

وی ادامه می‌دهد: دشمن ما با تمام قوا آمده و ما نیز موظفیم با تمام قوا در مقابل او بایستیم. در دوران دفاع مقدس، زمانی توانستیم به پیروزی دست یابیم که ستاد جنگ تشکیل و وظایف بخش‌های پشتیبانی و… تعریف شد. در همین راستا، وظایفی برای صداوسیما نیز تعریف شده بود. در این جنگ نیز باید وظایفی برای صداوسیما تعریف کرد.

این عضو کمیسیون انرژی در پاسخ به اینکه صداوسیما، در شرایط فعلی باید چه وظایفی داشته باشد، توضیح می‌دهد: برخورد صداوسیما باید در چارچوب سیاست‌های ستاد جنگ اقتصادی انجام بگیرد. اما ما ستاد جنگی نداریم. اگر چنین ستادی تشکیل شود، وظایف آن، ما در مجلس، شما به‌عنوان خبرنگار و وزارت نفت هم مشخص خواهد شد و اگر فردی مرتکب جرمی شد، طبق قوانین وضعیت جنگی باید با آن برخورد شود.

کرمپور با تأکید بر اینکه در شرایط جنگی هیچ‌کس حق ندارد در کار خود سهل‌انگاری و سستی داشته باشد، تصریح می‌کند: ما در شرایط جنگی قرار داریم. اگر ستاد جنگی وجود دارد باید وظایف وزارت نفت و نهادهای دیگر را بررسی کند. چنانچه در چارچوب وظایف خود عمل کرده است باید تشویق شود و اگر به تکالیف خود عمل نکرده و سبب شده است دشمن به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده ما دسترسی پیدا کند، نوع برخورد را قانون مشخص کرده و باید با آن برخورد شود.

او ادامه می‌دهد: گاهی فردی در چارچوب خانواده خود دچار خطا می‌شود و شعاع عملش همان خانواده است، به‌راحتی نیز می‌توان آن مشکل را حل کرد، اما اگر اقدام فردی یک شهر، استان، کشور و یک قاره را تحت‌الشعاع قرار دهد و اثر منفی داشته باشد، او باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

وزیر نفت به‌عنوان فرمانده این لشکر باید تشویق شود

نماینده فیروزآباد با اشاره به عضویت خود در هیئت رئیسه کمیسیون انرژی می‌گوید: بر اساس اسنادی که در اختیار داریم، عملکرد وزارت نفت در صادرات نفت و فراورده‌های آن را، با وجود تحریم‌ها موفق ارزیابی می‌کنم. وزیر این وزارتخانه به‌عنوان فرمانده این لشکر باید تشویق شود، چراکه در میدان نبرد با آمریکا در حال جنگ است و ما نباید آن را تضعیف کنیم.

اخیراً برنامه «سلام، صبح بخیر» که از شبکه سه سیما پخش می‌شود، اطلاعاتی را درباره مشتری چینی نفت ایران منتشر کرد که این اقدام در شرایط تحریم واکنش‌ها و انتقادات بسیاری را به دنبال داشته است. پیش از این نیز صداوسیما در برنامه‌های مختلف خود بر موضوعاتی چون بازداشت مدیرکل مالی وزارت نفت و وجود زن نفوذی در این وزارتخانه تمرکز کرده بود. درحالی‌که خبر بازداشت مدیر مالی از سوی این وزارتخانه تکذیب و دادستان کل کشور نیز در یکی از بخش‌های خبری شبکه دو اعلام کرد بیان جزییات پرونده، در شرایطی که تحقیقات به پایان نرسیده است، به صلاح نیست.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.