۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 1769
کد خبر: 83361209
T T
۰ نفر
لاهوتی: صداو سیما در پخش اخبار مجلس جانبدارانه عمل نمی‌کند

تهران ایرناپلاس- سخنگوی فراکسیون مستقلین درباره برخورد گزینشی صداوسیما با نمایندگان مجلس می‌گوید: در پخش برنامه‌های صداوسیما ممکن است نگاه‌های سیاسی مطرح باشد، اما صداوسیما در پخش اخبار نمایندگان مجلس گزینشی عمل نمی‌کند.

مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره پوشش اخبار نمایندگان مجلس توسط صداوسیما می‌گوید: به اعتقاد من، این‌گونه نیست که صداوسیما اخبار نمایندگان را گزینشی پوشش دهد، چرا که صداوسیما نیز زمان مشخصی برای پوشش اخبار مجلس دارد که در چارچوب آن عمل می‌کند واخبار تصویب لوایح و صحن را در نوبت‌های مختلف پوشش می‌دهد، اما باید پرسید اعتراض دوستان ما به کدام بخش از برنامه‌های صداوسیماست.

وی می‌افزاید: تعداد زیادی از دوربین‌های صداوسیما همواره در صحن علنی مجلس حضور دارند که اخبار زمان‌های مختلف این جلسات را پوشش می‌دهند. صداوسیما نیز با زمان کوتاهی که در اختیار دارد مجبور به گزینش یک سری اخبار برای پخش می‌شود.

نماینده لنگرود در واکنش به اینکه برخی از نمایندگان معتقدند بیشترین زمان در اختیار اصولگرایان قرار می‌گیرد، تصریح می‌کند: پوشش اخبار تصویب لوایح و طرح‌ها که موضوع اصلاح‌طلبی و اصولگرایی نیست. برنامه‌های صداوسیما و پخش اخبار دو مقوله متفاوت هستند که به نظر من اخبار مجلس را به‌خوبی پوشش می‌دهد، اما ممکن است در ساخت برنامه‌ها، نگاه‌های متفاوت وجود داشته باشد. البته در صداوسیما برنامه‌های انتقادی نسبت به دولت و مجلس وجود دارد که واقعیت‌های موجود در جامعه را پخش می‌کند. اعتقاد من این است که صداوسیما باید برنامه‌هایی را تولید کند که امید را در جامعه افزایش دهد، اما واقعیت‌های موجود در جامعه را نمی‌توان کتمان کرد. امروز ۵۰ سال قبل نیست که واقعیت‌های اجتماعی را بتوان کتمان کرد، چرا که رسانه‌های مختلف حقیقت را انعکاس می‌دهند.

این نظر لاهوتی در حالی است که احمد مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این باره معتقد است: صداوسیما اخبار نمایندگان مجلس را جانبدارانه و به نفع اصولگرایان پخش می‌کند.
مازنی در واکنش به اینکه اخیراً موضوع طرح تحقیق و تفحص از این نهاد در مجلس مطرح شده است و اینکه آیا حاضر به امضای آن خواهد شد یا نه، به ایرناپلاس می‌گوید: بله، من این طرح را امضا می‌کنم.

گفت‌وگو از مبینا وادی خیل

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.