تهران- ایرناپلاس- یک نماینده مردم تهران با بیان اینکه مجلس یازدهم، مجلس حساسی است، می‌گوید: در مجلس یک دست، صدای همه اقشار مختلف مردم، گروه‌های مختلف سیاسی و فعالان مدنی و مردمی دیده نمی‌شود. بنابراین خود نمایندگان نیز بدون اختلاف نظر، اعمال نظر می‌کنند و این یکپارچگی، تحرک فکری و کارشناسی را از نمایندگان می‌گیرد.

فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید درباره مجلس یازدهم و شرایط آن به ایرناپلاس می‌گوید: ما در مجلس آینده با دوران پساکرونا و مسائل و مشکلات آن روبه‌رو هستیم که کم هم نیستند. همکاری با اصناف و اتحادیه‌ها، کمک به مردم و وضعیت معیشتی آنها می‌تواند از جمله مسائل اساسی در این دوران باشد.

ذوالقدر همچنین توضیح می‌دهد که مجلس یازدهم مجلس حساسی است که از یک طرف با قیمت پایین نفت و چالش‌های مربوط به آن روبه‌روست و از طرف دیگر، در داخل نیز مسائل و مشکلات سیاسی وجود دارد.

این نماینده مردم تهران البته معتقد است که مجلس یازدهم باید بتواند با دولت و قوه قضاییه تعامل داشته باشد و حل مسائل بهداشتی مردم و مشکلات اقتصادی را در اولویت کار خود قرار دهد. درواقع مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که به‌جای فکر کردن به منافع جناحی و شخصی، به فکر مردم باشد و به افکار عمومی رجوع کند.

او همچنین بیان می‌کند که مجلس یازدهم، از یکپارچگی سیاسی برخوردار است؛ یعنی یک جناح، غالب کرسی‌ها را در اختیار دارد. هرچند که مجلس ایده‌آل  مجلسی است که سه فراکسیون داشته باشد؛ یعنی متشکل از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلان باشد. چنین مجلسی باوجود اختلافات و طرز فکرهای متفاوت در برخی زمینه‌ها، اما همگی چشم‌انداز همسو با یکدیگر دارند.

ذوالقدر معتقد است: در مجلس یک‌دست صدای همه اقشار مختلف مردم، گروه‌های مختلف سیاسی و فعالان مدنی و مردمی دیده نمی‌شود. بنابراین خود نمایندگان نیز بدون کوچک‌ترین اختلاف‌نظری، اعمال‌نظر می‌کنند. همچنین یکپارچگی مجلس، تحرک فکری و کارشناسی را از نمایندگان می‌گیرد، چراکه همین اختلاف‌نظرها به رسیدن به نتایج کارشناسی می‌انجامید، اما از بین رفتن اختلاف‌نظرها، این مورد را هم از بین می‌برد.

این نماینده مجلس اضافه می‌کند: البته یکی دیگر از موارد حائر اهمیت، باتوجه به اینکه در اواخر دولت دوازدهم نیز هستیم، همکاری و تعامل با دولت است.