تهران- ایرناپلاس- یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: شاید ۵۱ درصد از مجلس آینده اصولگرا باشند، نه مجلسی که اکثریت قاطع آن اصولگراست. بقیه مجلس را هم اصلاح‌طلبان و اعتدالیون تشکیل دهند.  

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا به ایرناپلاس می‌گوید: جبهه اصولگرایی الان تنها دو لیست مشخص دارد که آن همان لیست ائتلاف شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی است و دیگری لیست جبهه پایداری. بقیه لیست‌ها متفرقه هستند؛ به این معنا که تعدادی از افراد دور هم جمع می‌شوند بدون اینکه نام و نشان حزبی داشته باشند. درواقع در همه انتخابات‌ها لیست‌های متفرقه وجود دارد. همین الان در جریان اصلاح‌طلب، پنج تا شش فهرست منتشر شده‌است.

وی این سخنان را روز گذشته گفت که هنوز اخباری درباره لیست واحد این دو گروه منتشر نشده بود.

ایمانی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تعدد لیست‌ها در جریان اصولگرایی منجر به تقسیم آرا خواهد شد، می‌گوید: بله. اگر افرادی بخواهند به معنای اعم به جریان اصولگرایی رأی بدهند، تفرقه ایجاد می‌شود. اما مردمی که نخواهند به جریان اصولگرایی رأی بدهند، اساسا به این لیست‌ها رأی نخواهند داد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تعدد لیست‌های جریان اصولگرایی توضیح می‌دهد: در این لیست‌ها، ۲۰ نفر مشترک است. بقیه آن هم ۱۰ نفر مختلف است. اما اگر حتی جبهه پایداری با اصولگرایان یک لیست ارائه دهند که گویا خبرها حاکی از این است، تصور نکنید اگر در انتخابات فقط یک لیست بود، لیست‌های متفرقه منتشر نمی‌شد. لیست‌هایی که افراد منتشر می‌کنند، از احزاب و جریان‌های اصلی نیستند بنابراین متفرقه‌اند. چراکه مثلا حزب مؤتلفه، جریان آقای قالیباف و لاریجانی لیست جداگانه ارائه ندادند.

او همچنین معتقد است: اگر جبهه اصولگرایان فقط یک لیست منتشر می‌کرد، باز هم این امکان وجود داشت که تعدادی از اصلاح‌طلبان در حوزه تهران رأی بیاورند اما این، ارتباطی با لیست‌های متفرقه ندارد.

ایمانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به لیست‌های مختلف آیا امکان این است که از حوزه تهران، اصلاح‌طلبان به مجلس راه پیدا کنند، می‌گوید: به هر حال اصلاح‌طلبان یک پایگاه رأی دارند بالاخص در حوزه تهران و شهرهای بزرگ اصلاح‌طلبان! درست است که پایگاه رأی آنان، تضعیف شده اما از بین نرفته و ممکن است چند نفر را به مجلس بفرستند. این احتمال زیاد است که انتخابات تهران هم به دور دوم کشیده شود و این امکان برای جریان اصلاح‌طلب بیشتر شود که تعدادی را از تهران به مجلس بفرستد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین اظهار می‌کند: مجلس فقط استان تهران و شهر تهران نیست؛ ۲۶۰ نفر دیگر هم وجود دارند. من تصور می‌کنم که شاید ۵۱ درصد از مجلس آینده اصولگرا باشند و نه مجلسی که اکثریت قاطع اصولگرا باشند. بقیه مجلس را هم اصلاح‌طلبان و اعتدالیون تشکیل دهند.